Intr-o S.C. cu 25 salariati, este corect ca numarul reprezentantilor salariatilor sa fie doi, iar reprezentantii patronatului sa fie in numar de trei?
Mandatul reprezentantilor salariatilor in prezent este in numar de trei si expira mandatul acestora la 1 mai 2013. Dupa aceasta data putem alege numai doi reprezentanti ai salariatilor? Trebuie motivata aceasta modificare de la trei la doi reprezentanti in procesul verbal?
Raspuns:
In conformitate cu dispozitiile art. 222 alin. (2) din Codul muncii, republicat, numarul de reprezentanti alesi ai salariatilor se stabileste de comun acord cu angajatorul, in raport cu numarul de salariati ai acestuia.
Asadar, legea nu stabileste numarul reprezentantilor salariatilor, adunarii generale a salariatilor revenindu-le aceasta atributie de a stabili numarul acestora, de comun acord cu angajatorul.
Totodata, numarul reprezentantilor salariatilor nu trebuie sa fie acelasi cu numarul salariatilor desemnati de angajator pentru apararea intereselor sale in raporturile cu cei dintai.
Atata timp cat legiuitorul nu a prevazut numarul reprezentantilor salariatilor, convenirea cu angajatorul a unui numar de doi reprezentanti nu este ilegala, insa mentionam ca un numar par de reprezentanti poate genera dificultati la momentul luarii unei decizii daca cei doi reprezentanti au opinii contrare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<