Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Parlamentarii, inapoi la scoala

Un deputat ALDE vrea ca parlamentarii sa aiba un institut specializat pe proceduri parlamentare si parlamentarism, astfel incat cei care au ajuns in aceste functii sau doresc sa ajunga pot invata tot ce tine de lumea Legislativului inante de a intra pe functie sau in timp ce isi exercita prerogativele mandatului. 

Deputatul ALDE a depus un proiect de lege de infiintare al unui Institut de Politici Parlamentare, Parlamentarism si Proceduri Legislative, sub coordonarea Parlamentului, unde senatorii, deputatii si alesii locali, dar si cei care doresc sa ajunga in aceste functii sa urmeze cursuri de perfectionare. 

"Conform unor barometre, circa 15% dintre romani cunosc modul cum functioneaza Parlamentul Romaniei si doar 20% dintre cei care doresc sa devina demnitari ai Legislativului au anumite informatii despre procedurile parlamentare si modul de organizare al Senatului sau Camerei Deputatilor", spune deputatul ALDE in expunerea de motive, pe care o incheie astfel: "Orice alt argument pentru sustinerea acestui proiect parlamentar nu isi are rostul. Maturitatea decizionala a colegilor senatori si deputati este suficienta". 

 

Citeste si:

 

"Se infiinteaza Institutul de Politici Parlamentare, Parlamentarism si Proceduri Legislativ, for national stiintitiic, cu personalitate juridica, de drept public, sub coordonarea Parlamentului Romaniei prin cele doua Birouri Permanente ale Senatului si Camerei Deputatilor. Institutul reuneste personalitati reprezentantive din domeniul dreptului constitutional si public, ale stiintelor politico-administrative, sociologie politica, management public, de inalta competenta profesionala, cu experienta in activitatea de cercetare stiintifica ori in structurile de specialitate ale celor doua Camere ale Parlamentului sau care ocupa functii in administratia publica centrala sau in autoritatea judecatoreasca, precum si functionari publici parlamentari," prevede proiectul

"Institutul organizeaza cursuri de perfectionare pentru alesii locali si nationali dar si pentru cei care doresc, in viitorul apropiat, sa ocupe o pozitie parlamentara (senator sau deputat) sau o functie public parlamentara (de executie sau de conducere)" se arata in initiativa.

Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal
Protectia Datelor cu Caracter Personal

Vezi detalii

 

Citeste si:

 

Mai mult, "pentru desfasurarea de cursuri postuniversitare, Institutul se asociaza cu insitutii similare aflate in subordinea Parlamentului European, precum si cu cele aflate in coordonarea parlamentelor nationale din tarile membre ale UE, dar se poate asocia si cu institutii de invatamant superior su cu institutii de profil din tara, acreditate in acest scop, organizand cursuri de specializare si de perfectionare. Pentru realizarea acestor cursuri se vor incheia partenerite cu beneficiarii interesati dar si cu forurile de conducere ale Parlamentului Romaniei."

Rapoartele stiintifice trimestriale ale Institutului vor cuprinde si propunerile de perfectionare a legislatiei, proiecte de acte normative cu impact asupra reformei institutionale a statului si de armonizare a procedurilor si activitatii parlamentare cu legislatia Uniunii Europene, mai prevede proiectul.

De asemenea, proiectul prevede ca Institutul sa editeze "Revista de parlamentarism", mediatizata la nivelul aparatului de specialitate al celor doua camere ale Parlamentului, precum si la nivelul senatorilor si deputatilor. 

 

Citeste si:

 

Cheltuielile curente si de capital ale Institutului se finanteaza din venituri proprii si din subventii de la bugetul de stat. Subventiile de la bugetul de stat vor fi acordate incepand cu data de 1 ianuarie 2019. 

Potrivit proiectului, sediul ar urma sa fie Palatul Parlamentului, avand in vedere ca adresa acestuia este Calea 13 septembrie nr. 1-3, aceasta fiind adresa Senatului. "In vederea realizarii scopului si atributiilor stabilite prin prezenta lege, imobilul proprietate publica a statutului, Corp B3 din zona Senatului Romaniei, se transmite din administrarea Camerei Deputatilor si Senatului Romaniei in administrarea Institutului.

Conducerea Institutului se asigura de adunarea generala, consiliul stiintific + secretarul general, vicepresedinti si presedinte. 

Salarizarea personalului aparatului de lucru al Institutului, care are calitatea de functionar public, se face potrivit dispozitiilor Legii nr. 7/2006 privind Statutul Functionarului Public Parlamentar. Personalul contractual din cadrul Institutului este salarizat potrivit Legii Salarizarii Unitare.

 

S-ar putea sa te intereseze si: Noi obligatii si sanctiuni pentru mediul de afaceri in domeniul protectiei datelor cu caracter personal

de

Data aparitiei: 27 Aprilie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Parlamentarii, inapoi la scoala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

ESTE ADMISIBILA PROCEDURA REVIZUIRII

Intrebare: Buna ziua. Este admisibila procedura revizuirii intemeiata pe art.322 pct.2 C.proc.civ. in situatia in care recurentul a solicitat prin cererea de recurs instantei: "- in temeiul dispoz. art.306 alin.2 C,proc.civ., 304 pct.7 cu ref. la art.312 C.proc.civ., admiterea recursului, casarea sentintei civile recurate si trimitrerea cauzei spre rejudecare la aceiasi instnata", iar instanta a pronuntat urmatoarea solutie: "Respinge excceptiile tardivitatii si inadmisibilitatii recursului.Admite recursul. Modifica sentinta civila recurata in sensul ca obliga reclamantul la 1500 lei cheltuieli de judecata catre parat. Irevocabila. Instanta de fond a omis sa consemneze in dispozitivul hotararii cu privire la acordarea cheltuielilor de judecata in suma de 1500 lei privind onorariul avocatului. In schimb in minuta hotararii la condica erau consemnate aceste cheltuieli. Am invocat excceptia inadmisibilitatii intrucat recurentul ar fi trebuit sa urmeze procedura instituita de art.281 C.proc. civ. privind COMPLETAREA hotararii, iar -excceptia tardivitatii- intrucat recurentul, printr-o cerere simpla a solicitat copii de pe hotarare iar ulterior a solicitat recomunicarea la domiciliul ales. Eu am considerat ca termenul de recurs curge de la data cand a luat la cunostinta prin cererea simpla potrivit art.102 2 C.proc.civ. caz tipic de echipolenta. Ambele excceptii au fost respinse potrivit hotararii mai sus aratate , instanta adoptand solutia mentionata. Intrebari: 1. Poate fi admisibila revizuirea ? 2.Considerati ca hotararea instantei este legala avand in vedere principiul disponibilitatii si a calculului termenului de formulare a recursului de la data recomunicarii sau de la data cand i-a fost comunicata copia simpla la cererea acestuia ?

Raspuns: Privitor la termenul de recurs, tot printr-o decizie a instantei supreme care viza o speta s... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice