Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Patru categorii de agenti economici vizati de nemultumirile consumatorului

Toata lumea vorbeste despre „dreptul consumatorilor” – drept incontestabil, dar de care se cam abuzeaza. Nimeni nu vorbeste despre drepturile comerciantului supus unor bombardamente de reclamatii si controale, care de care mai desucheate.

Exista patru categorii de agenti economici vizati de nemultumirile consumatorului si de controlul ANPC:

1. Producatorul este definit destul de unitar in diferitele reglementari legale.

Astfel, conform Codului Consumatorului, dar si O.G. 21/1992 privind protectia consumatorilor, producatorul este definit ca:

- operatorul economic care fabrica un produs finit sau o componenta a unui produs;

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h

- operatorul economic care fabrica materie prima;
- operatorul economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
- operatorul economic care reconditioneaza produsul;
- operatorul economic sau distribuitorul care prin activitatea sa modifica caracteristicile produsului;
- reprezentantul inregistrat in Romania al unui operator economic care nu are sediul in Romania sau, in cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului;
- operatorul economic care importa produse in vederea realizarii ulterioare a unei operatiuni de vanzare, inchiriere, leasing sau orice alta forma de distributie specifica derularii afacerilor sale;
- distribuitorul produsului importat, in cazul in care nu se cunoaste importatorul, chiar daca producatorul este mentionat;
- distribuitorul produsului, in cazul in care importatorul nu poate fi identificat, daca nu informeaza persoana prejudiciata in termen de 30 de zile de la cererea acesteia asupra identitatii importatorului.

2. Distribuitorul este agentul economic din lantul de distributie, a carui activitate profesionala nu afecteaza caracteristicile produsului.

3. Vanzatorul este distribuitorul care ofera produsul consumatorului.

4. Prestatorul este agentul economic care presteaza servicii.


In general vorbind, operatorii economici – indiferent ca sunt producatori, prestatori de servicii sau distribuitori - au trei mari obligatii principale:

- sa puna pe piata numai produse sau servicii care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate,
- sa se comporte in mod corect in relatiile cu consumatorii
- sa nu foloseasca practici comerciale abuzive.


sursa: Protectia Societatilor Comerciale impotriva Clientilor Abuzivi



Dl
Horatiu Sasu – autorul lucrarii este specializat in dreptul muncii, fost consilier juridic, in prezent consultant in afaceri si management.
de
Jurist si economist, consultant in afaceri

Data aparitiei: 29 Iulie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Patru categorii de agenti economici vizati de nemultumirile consumatorului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Interpretare art. 9, alin.3 din OG 15/2002

    Intrebare: Buna dimineata. Datorita lipsei unei semnalizari specifice in ceea ce priveste utilizarea rovinietei am circulat pe DN65 A (soseaua de centura a orasului) de mai multe ori. In data de 22.09.2014 am primit un proces verbal de constatare a contraventiei (PVCC) in care se specifica ca in data de 03.09.2014 agentul constatator de la CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere si Informatica), a constatat ca in data de 27.05.2014 am circulat pe DN 65 A fara a avea rovinieta valabila, fiind sanctionat cu amenda in cuantum de 125 RON. Este posibil sa mai fi circulat pe DN65A in perioada 27.05.2014 - 29.06.2014. Presupunand ca am circulat in in fiecare zi a intervalului mentionat si am fost inregistrat de fiecare data, in conformitate cu Art. 9, alin.3, din OG 15/2002 - "Procesul-verbal se ntocmeşte şi se comunică contravenientului n termen de 30 de zile de la data constatării contravenţiei, interval n care nu se pot ncheia alte procese-verbale de constatare a contravenţiei pentru ncălcarea prevederilor art. 8 alin. (1).", intrebarea mea este: - agentul constatator nu mai poate incheia un alt PVCC timp de 30 de zile dupa care imi va transmite din 30 in 30 de zile cate un PVCC pentru fiecare zi din intervalul mentionat, sau nu va mai putea niciodata sa mai incheie ( sa mai ia in calcul) PVCC pentru contraventiile savarsite timp de 30 de zile de la data de 27.05.2014 - 27.06.2014 ? Va multumesc!

    Raspuns: Buna dimineata, Faptul ca am platit amenda nu este suficient. Conform OG 15/2002 ar trebui sa mai... [citeste tot raspunsul aici...]

    Atentie, Juristi!
    Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

    Conflictele de munca pot fi solutionate!

    Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016