Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ponta, Pro Romania: Pana la 1 ianuarie 2019 sa avem un nou Guvern sprijinit de PSD-ALDE

Fostul presedinte al PSD si premier al Romaniei, Victor Ponta, spune ca isi doreste un nou Guvern pana la 1 ianuarie 2019.

"Noi cei din ProRomania ne vom lupta ca pana la 1 Ianuarie 2019 sa avem un nou Guvern ( sprijinit de PSD, Alde, ProRomania si alte partide) cu un Premier si ministri foarte competenti si perfect pregatiti sa reprezinte cu cinste Romania in fata intregii Europe si sa obtina cat mai mult pentru tara noastra in cele 6 luni in care avem Presedintia Consiliului UE!", spune Ponta printr-un mesaj publicat pe o retea de socializare.

In continuarea mesajului sau, fostul premier reda si un interviu pe care l-a acordat publicatiei Euronews:

“Euronews: Ati lansat un nou partid politic in aceasta saptamana? PRO Romania, ce semnifica?

Victor Ponta: "Sunt niste valori ale democratiei sociale modern-europene, de centru-stanga, care au fost abandonate de partidul meu anterior si multi, nu numai tineri, ci si cetateni pro-europeni din Romania cauta acest tip de noua politica si speram sa avem succes, deoarece este o mare lupta.

"Ex-partidul meu a alunecat la o ideologie si politici care sunt foarte apropiate de cele promovate de domnul Orban in Ungaria.

"Speram doar sa readucem pe linia europeana Romania si politica romaneasca".

Euronews: Este doar un rebranding al partidului de guvernamant, PSD, nu-i asa? Cum este diferit?

"VP: Nu este de fapt. Tocmai am avut o reactie foarte puternica din partea noii conduceri a fostului meu partid. Asa cum v-am spus, pentru ca au alunecat atat de mult la extreme si pentru ca urmaresc acele politici cu care te-ai confruntat deja in Ungaria si unele politici din Polonia.

"De aceea dorim sa pastram terenul pe centrul pro-european al stangii si suntem foarte angajati si luptam pentru el".

Euronews: Cat de ambitios este noul partid, ce puteti obtine in mod realist la urmatoarele alegeri?

"VP: In mod realist, vom avea mai intai alegerile europene primavara viitoare, apoi alegerile prezidentiale si apoi alegerile parlamentare in 2020.

"Tocmai construim acest partid alternativ si bineinteles ca nu sunt asa de optimist si spun ca vom castiga alegerile urmatoare, dar vom juca un rol foarte important in mentinerea Romaniei pe calea europeana".

Euronews: Si s-ar putea sa trebuiasca sa formati o coalitie cu fostul dumneavoastra partid?

"VP: Deocamdata, acest lucru nu este pe masa, dar sunt gata sa o fac de indata ce o noua conducere a fostului meu partid ii va aduce inapoi pe aceasta cale progresista si modernizata europeana, care a fost abandonata in ultimul timp".

Euronews: Am inteles ca au fost dezertari de la social-democrati la partidul dvs. si ca a lovit majoritatea lor in parlament. Ce impact ar putea avea asupra Romaniei in general?

"VP: Am incercat sa fiu inconjurat de o echipa formata in cea mai mare parte din fostii membri ai cabinetului, cu care lucram in cadrul promovarii politicilor moderne. Inteleg foarte bine faptul ca, pentru a fi eficienti, avem nevoie de o echipa si trebuie sa sustinem politica progresista. "

"Pentru moment, noul grup are 12 deputati, dar poate ca mai multi oameni ni se vor alatura de indata ce vor avea incredere in angajamentul nostru.

"Si apoi in parlament vom incerca sa schimbam majoritatea in ceea ce priveste cele mai importante aspecte de actualitate, de exemplu, pastrarea independentei sistemului judiciar, lupta impotriva acestei idei a guvernului de a renunta la managementul privat al fondului de pensii, ideea de a continua ofertele publice initiale si de a gestiona companiile de stat prinmanagement privat.

"Politicile pe care le-am implementat in functia de prim-ministru si care au fost abandonate in ultimul timp cu aceasta alunecare la politici radicale, populiste, care nu sunt promovate de ex-partidul meu".

Euronews: Ati fost exclus din PSD. Cat de mult isi doreste PRO Romania sa faca ceva cu adevarat diferit sau cat de mult incercati sa reveniti , doar, sa reveniti la fostul dvs partid?

"VP: Cand am inceput noul proiect, spuneam foarte clar - sau cat mai clar posibil - ca vrem sa avem si sa promovam politicile de centru-stanga, pro-europene. Fostul meu partid este, desigur, plin de oameni care se uita foarte atent la acest nou proiect. Dar, de asemenea, oamenii care prefera sa se intoarca in trecut, si sa se intoarca la o politica foarte populista, foarte nerealista, foarte nedemocratica si foarte neprogresista si sunt sigur ca este doar o chestiune de timp pana cand vor pierde din aceasta cale catre trecutul Romaniei si oamenii vor intelege ca daca dorim sa ne dezvoltam in continuare, sa progresam ca o tara europeana, trebuie sa luptam cu aceste idei si sa nu ne intoarcem intotdeauna la politicile populiste".

Euronews: Cand spuneti "politici populiste" la ce va referiti?

VP: "Ma refer la acest discurs politic care a fost imprumutat din Ungaria si un pic din Polonia. Ideea ca toate lucrurile rele vin in Romania de la Bruxelles, companii internationale si straini. Ex-partidul meu se lupta acum pentru un referendum pentru a reveni la aceasta traditie a familiei. De asemenea, lipsa stabilitatii si a predictibilitatii in politicele fiscale. Am fost foarte favorabil - si chiar am luptat pentru - politici stabile si predictibile si de aceea Romania nu numai ca a respectat standardele europene ale deficitului si investitiilor, ci si ca am reusit sa devenim o tara cu cea mai mare crestere economica. Acum, ideea ca nu vom continua reformele structurale, nu vom continua sa fim competitivi, ci doar cumparam oamenii sa vina si sa voteze, sa beneficieze de profituri care nu sunt sustenabile, este o politica cu o viziune ingusta si cred ca mai devreme sau mai tarziu am putea reveni la vremurile nefavorabile ale crizei economice si sociale pe care noi, din pacate, ni le amintim inca din 2010 si 2011. "

Euronews: Spuneti ca sunteti pro-european, nu sunt romanii mai preocupati de locuri de munca si de un sistem de sanatate performant?

VP: “Da, chiar sunt si de aceea a fi pro european nu lasa loc unei alte optiuni. Cand am fost premierul in functie, am sporit reformele economice, locurile de munca, salariile si am scazut impozitarea. Am facut economia romaneasca foarte competitiva. Acum, vad ca aceasta competitivitate se reduce, ca sanatatea si educatia nu mai au investitii si singurul scop al guvernului actual este cum sa ramana la putere si cum sa-si protejeze pe liderii lor in fata diferitelor acuzatii ".

Euronews: Coruptia este una dintre preocuparile cheie pentru Bruxelles. Sustineti activitatea procurorului anti-copruptiei Laura Kovesi?

VP: "Am sprijinit-o si sunt fost procuror. Am sustinut ideea unui sistem judiciar independent si, dupa cum stiti, exista multe rezultate pozitive, dar si negative. Sunt cel mai bun exemplu in acest sens. Am fost acuzat de ceva, am renuntat la pozitia mea si m-am supus procedurilor judiciare. Nu am schimbat legea, m-am prezentat in instanta si am fost foarte bucuros sa primesc decizia de a fi declarat nevinovat. Dar aici este foarte important sa avem o responsabilitatea clasei politice ca sa accepte idee de responsabilitate politica. De asemenea, procurorii nu ar trebui sa incerce sa fie politicieni si sa faca dosare doar pentru a fi in mass-media. Acestia ar trebui sa ramana independenti. Dar ei ar trebui sa fie mai responsabili in ceea ce priveste profesionalismul si aplicarea statului de drept. "

Euronews: Deci credeti ca Kovesi ar trebui sa fie schimbata din functie sau nu?

VP: "Va termina mandatul si sper ca urmatorul procuror sef va fi mai eficient si va fi mai putin implicat in politica".

Euronews: Ati demisionat din functia de prim-ministru in 2015, dupa un incendiu dintr-un club de noapte ce a fost legat de coruptie. De asemenea, ati fost cercetat pentru coruptie, dar ati fost recent achitat. Cu toate acestea, alegatorii romani nu va vor vedea ca pe un produs reambalat?

VP: "Cred ca inca o data am jucat dupa regulile democratice. Nu am schimbat legea. Nu am atacat sistemul judiciar. Tocmai am petrecut toate zilele mele in fata judecatorilor si au decis ca sunt nevinovat. Cred ca acesta este un bun exemplu de judecatori independenti care aplica legea. Dar este un bun exemplu ca politicienii si procurorii sa fie responsabili. Apoi, coruptia si lupta impotriva coruptiei reprezinta una dintre problemele cheie ale societatii romanesti, dar aceasta ar trebui sa mearga mana in mana - si se intampla sa fie mana in mana - cu potentialul nostru de dezvoltare si capacitatea noastra de a fi o societate predictibila si stabila. Si sa ramana sau chiar sa joace un rol mult mai important in cadrul constructiei europene ".

Euronews: Au avut loc manisfestari in Republica Moldova cu privire la unirea cu Romania. Cum va pozitionati fata de aceasta problema?

VP: "In continuare, consider ca toti oamenii din Republica Moldova sunt fratii nostri. Daca vor decide, in cele din urma, pe baza unui referendum, sa se reuneasca cu noi, ar fi un moment istoric pentru poporul nostru. Dar nu ar trebui sa fortam acest act. Mai intai de toate, ar trebui sa le intindem o mana foarte cinstita pentru a-si moderniza societatea, pentru a-si imbunatati economia si pentru a-si intari institutiile si sa gie pregatiti nu numai sa se reuneasca cu Romania, ci si sa faca parte din Uniunea Europeana. Aceasta nu este partea usoara, proces necesita timp, bani si efort, insa Romania si poporul roman sunt gata sa o faca".

Euronews: Deci, moldovenii trebuie sa vrea sa se uneasca cu Romania si sa se afle in UE?

VP: "Ei trebuie sa-si reformeze tara, sa fie mai competitivi si sa fie o societate democratica insa este obligatia noastra ca frati si vecini sa ii ajutam sa parcurga acest drum mai repede decat o fac acum".


Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Ponta, Pro Romania: Pana la 1 ianuarie 2019 sa avem un nou Guvern sprijinit de PSD-ALDE":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016