Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Poprirea conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la Trezoreria Statului

Prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2336/2011, a fost aprobata procedura de punere in aplicare a titlurilor executorii in baza carora se solicita infiintarea popririi conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului. Procedura reglementeaza modul in care se achita creantele stabilite prin titluri executorii in sarcina institutiilor si autoritatilor publice, de catre unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului, in calitate de tert poprit.

Va prezentam principalele reglementari ale actului normativ mentionat.


Atributiile unitatilor Trezoreriei Statului

Unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului va instiinta in scris institutia sau autoritatea publica cu privire la data primirii adresei de infiintare a popririi si suma pentru care se dispune poprirea cel tarziu in prima zi lucratoare de la data primirii de la executorul judecatoresc sau de la organul fiscal competent in executarea silita a adresei de infiintare a popririi asupra conturilor si a copiei certificate de pe titlul executoriu.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Telemunca Avantaje Dezavantaje Optimizare cost


Nou A aparut Legea 81 2018 privind TELEMUNCA  Sunteti pasibil de amenzi intre 2 000 si 10 000 de lei V-am pregatit un material de exceptie care va explica in detaliu ce obligatii aveti ca angajator care sunt capcanele fiecarui articol din noua lege cum puteti evita din start amenzi dure In mod sigur si dvs veti fi afectat de...

Oferta Speciala
valabila 48h

La adresa de instiintare se anexeaza situatia disponibilitatilor de fonduri/creditelor bugetare deschise si neutilizate existente la data primirii adresei de infiintare a popririi.

Adresa de instiintare si documentele anexate vor fi transmise institutiei sau autoritatii publice prin e-mail, fax, inmanate direct unui reprezentant al institutiei ori autoritatii publice sau prin orice modalitate care reduce timpul de transmitere, astfel incat acestea sa poata fi receptionate de debitor in cadrul aceleiasi zile in care adresa a fost emisa.


Obligatiile institutiilor/autoritatilor publice

Cel tarziu in prima zi lucratoare de la primirea adresei de instiintare insotita de Situatia disponibilitatilor de fonduri/creditelor bugetare deschise si neutilizate existente in conturi, institutia sau autoritatea publica are obligatia de a comunica in scris unitatii teritoriale a Trezoreriei Statului informatii cu privire la sumele existente in conturi la data primirii adresei de infiintare a popririi care se indisponibilizeaza.

Sumele care fac obiectul indisponibilizarii vor fi stabilite de institutiile si autoritatile publice tinand cont de sumele aprobate cu aceasta destinatie prin bugetele acestora sau, dupa caz, de sumele de la titlurile de cheltuieli la care se incadreaza obligatia de plata respectiva, precum si de categoriile de sume care nu pot fi supuse executarii silite, respectiv: sume destinate potrivit bugetului aprobat pentru acoperirea cheltuielilor de organizare si functionare, inclusiv a celor de personal, in scopul indeplinirii atributiilor si obiectivelor legale, pentru care au fost infiintate.


Alte precizari

In situatia in care institutia publica sau autoritatea publica nu transmite Situatia sumelor care se indisponibilizeaza din disponibilitatile/creditele bugetare deschise si neutilizate existente in conturi, in termenul legal, unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului va proceda la indisponibilizarea sumelor din conturile institutiei sau autoritatii publice pana la nivelul sumei totale inscrise in titlul executoriu.

Din sumele indisponibilizate institutiile publice si autoritatile publice nu pot dispune plati decat in cazul in care din situatia prezentata unitatii Trezoreriei Statului rezulta ca sumele care pot fi indisponibilizate sunt inferioare celor care au fost deja indisponibilizate de unitatea Trezoreriei Statului.

Sumele indisponibilizate peste nivelul sumelor inscrise de institutia publica sau autoritatea publica in situatia prezentata unitatii Trezoreriei Statului vor fi repuse in conturile de disponibilitati ori de credite bugetare deschise, din care acestea au fost transferate, instiintand despre aceasta operatiune executorul judecatoresc sau organul fiscal competent in executarea silita.

Atentie! Daca institutia publica sau autoritatea publica nu transmite Situatia sumelor care se indisponibilizeaza din disponibilitatile/creditele bugetare deschise si neutilizate existente in conturi in cadrul perioadei de indisponibilizare de 15 zile calendaristice de la data primirii la Trezoreria Statului a adresei de infiintare a popririi, unitatea Trezoreriei Statului va vira in conturile indicate de executorul judecatoresc sau de organul fiscal competent in executarea silita sumele care au fost indisponibilizate.

In cazul in care in cadrul perioadei legale de indisponibilizare de 15 zile institutia sau autoritatea publica debitoare constata ca a inclus in Situatia sumelor care se indisponibilizeaza din disponibilitatile/creditele bugetare deschise si neutilizate existente in conturile acesteia, transmisa unitatii Trezoreriei Statului si sume care se incadreaza in categoria celor care nu pot fi supuse executarii silite (sume destinate potrivit bugetului aprobat pentru acoperirea cheltuielilor de organizare si functionare, inclusiv a celor de personal, in scopul indeplinirii atributiilor si obiectivelor legale, pentru care au fost infiintate) aceasta poate solicita unitatii Trezoreriei Statului desfiintarea indisponibilizarii sumelor respective. Sumele pentru care s-a dispus desfiintarea indisponibilizarii vor fi repuse de unitatile Trezoreriei Statului in conturile de disponibilitati sau de credite bugetare deschise si vor fi reconstituite din incasari ulterioare ori din creditele bugetare deschise si repartizate ulterior, pana la indestularea creantei.

Unitatile Trezoreriei Statului au obligatia de a instiinta executorul judecatoresc sau organul fiscal competent cu executarea silita cu privire la sumele pentru care s-a dispus desfiintarea indisponibilizarii, anexand instiintarii o copie a Situatiei sumelor pentru care se solicita desfiintarea indisponibilizarii primita in acest scop de la debitor.

Prin acest act normativ au fost aprobate si modelele formularelor utilizate, respectiv:

- Anexa nr. 1, Situatia disponibilitatilor de fonduri/creditelor bugetare deschise si neutilizate existente in conturile ......... la data de  .......... ;

- Anexa nr. 2, Situatia sumelor care se indisponibilizeaza din disponibilitatile/creditele bugetare deschise si neutilizate existente in conturi la data de ......., comunicate in situatia prevazuta in anexa nr. 1 nr. ......./data de........ ;

- Anexa nr. 3, Situatia sumelor pentru care se solicita desfiintarea indisponibilizarii.

*

Baza legala: Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2336/2011 pentru aprobarea Procedurii de punere in aplicarea a titlurilor executorii in baza carora se solicita infiintarea popririi conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 523/25.07.2011; Ordonanta Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 81/01.02.2002.
Data aparitiei: 27 Iulie 2011
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Poprirea conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la Trezoreria Statului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Succesiune/mostenire/recunoastere drept fiu

Intrebare: Buna ziua , Tatal meu s-a despartit de mama in 1976 , cand aveam 5 ani . La procesul de divort tatal mentiona ca nu sunt fiul sau, desi pe certificatul meu de nastere apare numele lui. Avand in vedere ca atunci nu se lucra cu CNP -uri , deci CNP -ul sau nu imi apare pe certificatul de nastere , cum pot demonstra ca sunt fiul sau si sa particip la succesiunea dupa moartea tatalui ? Se poate refuza dreptul meu la succesiune de catre noua sa familie , pe motiv ca exista poate mii de barbati cu acelasi nume ca si al tatalui meu ? Este nevoie de testare ADN , si daca da, cand: inainte sau dupa decesul sau ? Multumesc in avans, cu stima .

Raspuns: Domnule Popa, lipsa CNP de pe certificatul de nastere nu are importanta in stabilirea paternitatii. ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016