Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Procedura inspectiei de calitate a activitatii auditorilor, proceduri interne a CNVM de transmitere electronica a datelor

================================================

ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 031/13.01.2011
================================================

*** HOTARAREA CAMEREI AURITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA Nr. 187/2010 pentru aprobarea Procedurilor privind programarea si desfasurarea inspectiilor de calitate a activitatii de audit financiar si a altor activitati desfasurate de auditorii financiari

Firme interesate
Societati de audit si persoane fizice membrii ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, Camera Auditorilor Financiari din Romania

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h


Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, auditorii financiari, persoane care doresc sa devina auditori financiari,  specialisti financiari din Administratia publica centrala, persoane fizice

Index
Prin derogare de la principiul confidentialitatii, auditorii financiari inspectati au datoria profesionala de a prezenta toate informatiile solicitate, inclusiv cele considerate confidentiale, pentru a se conforma controlului calitatii efectuat de organismul profesional, in conformitate cu cerintele Codului etic al profesionistilor contabili adoptat de Camera.

Inspectiile privind asigurarea calitatii se vor desfasura conform Normelor privind revizuirea calitatii activitatii de audit financiar si a altor activitati desfasurate de auditorii financiari, aprobate prin Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 168/2010.

Programarea activitatii de inspectie a calitatii desfasurate de catre DMCP se realizeaza pe baza programului de inspectie intocmit trimestrial de DMCP, denumit in continuare program de inspectie, aprobat de catre Consiliul Camerei si transmis spre informare Organismului de supraveghere publica.

Auditorii financiari, persoane fizice sau firme de audit, membri ai Camerei, cuprinsi in programul de inspectie vor fi instiintati, in scris, in luna anterioara celei in care este prevazuta inspectia de calitate, asupra perioadei in care se preconizeaza efectuarea inspectiei.

Auditorii financiari vor confirma in scris Camerei, in termen de 5 zile de la primirea instiintarii, disponibilitatea lor pentru desfasurarea inspectiei, asigurand prezenta unei persoane competente la sediul social unde isi desfasoara activitatea, pentru a pune la dispozitia echipei de inspectie dosarele misiunilor selectate pentru revizuirea calitatii.

In situatii deosebite, cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de data prevazuta in programul de inspectie, auditorii financiari prevazuti a fi inspectati pot sa solicite reprogramarea inspectiei o singura data, intr-o alta perioada, dar nu mai indepartata de doua saptamani, comunicand aceasta Camerei, prin trimiterea unei scrisori sau pe cale electronica, insotita de documentele justificative.

Solicitarile auditorilor financiari pentru reprogramarea din motive intemeiate a datei inspectiei calitatii se inregistreaza la Registratura Camerei si se solutioneaza, prin aprobare sau respingere, de catre Consiliul Camerei.

Consiliul Camerei poate delega competenta de solutionare a solicitarilor de decalare a inspectiei Biroului permanent al Consiliului Camerei sau, dupa caz, conducerii executive a Camerei.

Auditorii financiari sunt informati asupra modului de solutionare a solicitarii de decalare a datei inspectiei, in scris sau prin e-mail, in termen de 5 zile de la data inregistrarii solicitarii.

Cazurile de solicitari repetate a reprogramarii inspectiilor privind controlul calitatii activitatii de audit financiar, de netransmitere in scris a confirmarii vizitei programate de Camera sau de refuz al accesului echipei de inspectie la dosarele misiunilor desfasurate constituie abateri disciplinare, care se sanctioneaza conform Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 983/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Departamentul de etica, conduita profesionala si investigatii (DECPI) din cadrul Camerei efectueaza constatarea abaterilor si formuleaza propunerile de sanctionare pentru nerespectarea prezentei hotarari, in functie de gravitatea abaterii savarsite, pe care le supune aprobarii Consiliului Camerei.

================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 032/13.01.2011
================================================

*** HOTARAREA CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI Nr. 188/2010 privind adoptarea procedurilor Departamentului de servicii pentru membri

Firme interesate
Societati de audit si persoane fizice membrii ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, Camera Auditorilor Financiari din Romania

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, auditorii financiari, persoane care doresc sa devina auditori financiari,  specialisti financiari din Administratia publica centrala, persoane fizice

Index
Procedura de lucru pentru inregistrarea auditorilor financiari persoane fizice este urmatoarea:

1. Pentru atribuirea calitatii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din Romania (Camera) si inscrierea in Registrul public al auditorilor financiari, candidatii declarati admisi la examenele de aptitudini profesionale trebuie sa depuna la DSM urmatoarele documente:

a) cerere pentru atribuirea calitatii de membru al Camerei si inscrierea in Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice;
b) copia documentului care face dovada achitarii tarifului pentru atribuirea calitatii de membru al Camerei si inscrierea in Registrul public al auditorilor financiari;
c) declaratia privind incadrarea in categoria auditorilor financiari activi sau non-activi, pe formularul aprobat prin Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor din Romania nr. 3/2001 pentru incadrarea membrilor acesteia in categoria de auditori financiari neactivi;
d) copia actului de identitate;
e) cazierul judiciar, aflat in termenul legal de valabilitate.

2. In baza unei note de fundamentare, DSM inainteaza Consiliului Camerei propunerile pentru atribuirea calitatii de membru al acesteia.

3. Consiliul Camerei poate aproba cererile pentru atribuirea calitatii de membru al acesteia si dispune inscrierea in Registrul public al auditorilor financiari prin emiterea unei hotarari privind atribuirea calitatii de membru al Camerei si inscrierea in Registrul public al auditorilor financiari.

4. In baza hotararii Consiliului Camerei pentru atribuirea calitatii de membru al acesteia si inscrierea in Registrul public al auditorilor financiari, DSM:

a) pregateste documentatia necesara si intreprinde demersurile necesare emiterii certificatului, carnetului si parafei de membru al Camerei;
b) inregistreaza noul membru in Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice;
c) comunica Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar (CSPAAS) hotararea Consiliului Camerei pentru aprobarea membrilor.

Procedura de lucru pentru inregistrarea modificarilor ulterioare intervenite in informatiile din evidenta auditorilor financiari persoane fizice este urmatoarea:

Modificarile intervenite in evidentele auditorilor financiari persoane fizice trebuie comunicate DSM pentru a actualiza in termen de 10 zile de la primire Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice. Astfel:

a) schimbarea calitatii declarate de auditorul financiar activ sau non-activ se va comunica in scris Camerei de catre persoana in cauza, in termen de 15 zile de la modificarea situatiei existente anterior;
b) membrii Camerei, persoane fizice, sunt obligati sa transmita, in termen de 10 zile lucratoare, notificari in legatura cu: schimbarea numelui; schimbarea adresei ori a adresei de corespondenta; orice modificare privind statutul de angajat, asociat sau administrator al unei societati de audit financiar ori de persoana fizica autorizata; orice alte date care se refera la calitatea de membru al Camerei;
c) membrii Camerei, persoane fizice, sunt obligati sa notifice Camerei, in termen de 10 zile, producerea unor evenimente in activitatea acestora, mentionand toate informatiile corespunzatoare cu privire la: aplicarea unor sanctiuni disciplinare auditorului financiar persoana fizica de catre o autoritate legala sau de un alt organism profesional al carui membru este persoana in cauza; orice condamnare definitiva pronuntata de o instanta competenta; existenta unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile prin care i se interzice auditorului financiar exercitarea functiei de administrator al unei societati comerciale sau, in general, exercitarea de functii care privesc gestiunea ori conducerea unei societati comerciale; orice alte informatii pentru evaluarea reputatiei profesionale si etice a auditorului financiar;
d) in cazul in care apar modificari ale informatiilor cuprinse in Registrul public al auditorilor financiari, auditorii statutari au obligatia notificarii Camerei in termen de 10 zile lucratoare de la aparitia acestora;
e) auditorii financiari, membri ai Camerei, persoane fizice, care doresc sa renunte la calitatea de membru al Camerei notifica acest lucru Consiliului Camerei. Notificarea se face in scris si se transmite cu preaviz de 15 zile lucratoare.

Procedura de lucru pentru radierea la cerere a auditorilor financiari, membri ai Camerei, persoane fizice, care doresc sa renunte la calitatea de membru al Camerei este urmatoarea:

1. Auditorii financiari, membri ai Camerei, persoane fizice, care doresc sa renunte la calitatea de membru al Camerei notifica acest lucru Consiliului Camerei. Notificarea se face in scris si se transmite cu preaviz de 15 zile lucratoare.
2. DSM va analiza situatia financiara si disciplinara a solicitantului si va pregati pentru Consiliul Camerei proiectul de hotarare privind radierea la cerere a auditorilor financiari.
3. In baza hotararii Consiliului Camerei privind radierea la cerere a auditorilor financiari, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.
4. Consiliul Camerei poate hotari amanarea incetarii calitatii de membru si, implicit, a radierii persoanei respective din Registrul public al auditorilor financiari in urmatoarele situatii: existenta unor datorii ale auditorului financiar fata de Camera; existenta unor masuri disciplinare impotriva auditorului financiar, aflate in curs de solutionare, potrivit legii, existenta unor masuri de monitorizare conform Procedurilor privind revizuirea calitatii activitatii de audit financiar si a altor activitati desfasurate de auditorii financiari, aprobate prin Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 182/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 856 din 21 decembrie 2010, ca urmare a obtinerii calificativelor D, C, B.

Procedura de lucru pentru retragerea calitatii de membru al Camerei prin hotarare a Consiliului este urmatoarea:

1. Calitatea de membru al Camerei se retrage prin hotarare a Consiliului in una dintre urmatoarele situatii: pierderea calitatii de auditor financiar; neachitarea cotizatiilor si tarifelor datorate, precum si neindeplinirea altor obligatii fata de Camera, la termenele stabilite prin hotarari ale Consiliului Camerei, desi au fost notificati despre aceste situatii si li s-a acordat un termen pentru conformare; aplicarea sanctiunii de retragere a calitatii de membru al Camerei prin hotarare ramasa definitiva; reorganizarea persoanei juridice, in conditiile prevederilor legale.
2. In baza hotararii Consiliului Camerei privind retragerea calitatii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.

Procedura pentru actualizarea Bazei de date a auditorilor financiari persoane fizice cu auditorii financiari decedati este urmatoarea:

Prin aplicarea Hotararii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedati si sunt scosi din Registrul public electronic, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.

Procedura pentru reatribuirea calitatii de membru al Camerei unor persoane fizice care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate este urmatoarea:

Prin aplicarea Hotararii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitatii de membru al Camerei persoanelor care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate, DSM:

1. va instiinta, in scris, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cu 60 de zile inainte de expirarea celor 3 ani de la retragerea calitatii de membru al Camerei, despre posibilitatea reatribuirii calitatii de membru al Camerei;
2. ca raspuns la instiintarea emisa de DSM sau din proprie initiativa, membrii Camerei persoane fizice care au renuntat sau carora li s-a retras aceasta calitate, in intervalul de 3 ani de la retragerea calitatii, pot solicita reinscrierea in Registrul public al auditorilor financiari;
3. dosarul de reinscriere va fi analizat de DSM, va fi avizat juridic si va fi supus spre aprobare Consiliului Camerei;
4. pe baza hotararii Consiliului Camerei de redobandire a calitatii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.

Procedura de lucru pentru identificarea auditorilor financiari din terte tari si actualizarea Bazei de date a auditorilor financiari persoane fizice, care sta la baza generarii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice si Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice, este urmatoarea:

Sunt considerati auditori financiari din terte tari auditorii financiari care solicita acordarea calitatii de membru al Camerei in baza unui acord de reciprocitate cu organisme profesionale, membre ale Federatiei Internationale a Contabililor (IFAC), din alte tari decat cele din Uniunea Europeana.

================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 033/13.01.2011
================================================

*** ORDINUL COMISIEI NATIOANLE A VALORILOR MOBILIARE Nr. 4/2011 pentru aprobarea Instructiunii nr. 1/2011 privind transmiterea pe cale electronica a procedurilor interne elaborate in conformitate cu reglementarile incidente ale Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare de catre intermediarii inscrisi in Registrul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare

Firme interesate
Cele autorizate de Camera Nationala a Valorilor Mobiliare si de BNR

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, participantii la piata valorilor mobiliare, broker de valori mobiliare, functionari bancari, titularii de valori mobiliare

Index
Intermediarii prevazuti la art. 1 au obligatia de a aloca procedurilor interne numere unice formate din 4 cifre, in ordine crescatoare.

Pentru aplicarea art. 1, standardul de denumire a fisierului este urmatorul:

CodRaportare-CodEntitateRaportoare-CodProcedura-DataDeReferintaAContinutului.extensieContinut.extensieMecanismSemnare
Campurile din numele fisierului (separate prin liniuta sau punct) se vor completa dupa cum urmeaza:

┌────────────────────────┬─────────────────────────┐

│Camp din standard denumire │Valoare │

├─────────────────────────┼─────────────────────────┤

│CodRaportare │RCPROC │

├────────────────────────┼──────────────────────────┤

│CodEntitateRaportoare │Codul BIC al intermediarului │

├─────────────────────────┼─────────────────────────┤

│CodProcedura │Un numar din 4 cifre (0001, 0002, │

│ │0003, ...) alocat conform art. 2. │

├───────────────────────────┼───────────────────────┤

│DataDeReferintaAContinutului │AA-LL-ZZ (anul - luna - ziua din │

│ │doua cifre) data aprobarii procedurii│

│ │interne de catre intermediar │

├────────────────────────────┼──────────────────────┤

│extensieContinut │pdf │

├────────────────────────────┼──────────────────────┤

│extensieMecanismSemnare │p7s sau p7m │

└────────────────────────────┴──────────────────────┘


Intermediarii prevazuti la art. 1 au obligatia de a trimite lista procedurilor interne in format Excel la adresa de e-mail proceduri.intermediari@cnvmr.ro sau prin SSER, cu urmatorul continut:

   #RCPROCOPIS        Lista proceduri interne
 ┌─────┬────┬───────────────┬──────┬───┬───────────────┐
 │   Cod   │   Cod   │                       │ Numar   │   Data    │         │
 │procedura│  intern │  Denumire procedura   │de pagini│ aprobarii │   Reglementare C.N.V.M.  │
 │         │procedura│                       │procedura│ de catre  │         incidenta        │
 │         │         │                       │         │intermediar│                          │
 ├────────┼───────────────┼───────┼───┼───┬────┬────┤
 │         │         │                       │         │'AAAA-LL-ZZ│  Tip   │  Numar  │  Anul │
 │         │         │                       │         │           │regle-  │         │       │
 │         │         │                       │         │           │mentare │         │       │
 ├──────┼────┼─────────────┼────────────┼───┼────┼────┤
 │      │         │                       │         │           │        │         │       │
 └───────┴──────────────────┴──────┴─────┴───┴────┴────┘
unde:

a) #RCPROCOPIS este codul C.N.V.M. al tabelului;
b) Cod procedura este un numar din 4 cifre (0001, 0002, 0003, ...), alocat conform art. 2 in numele fisierului pdf;
c) Cod intern procedura este codul alocat de intermediar procedurii transmise in conformitate cu sistemul propriu de numerotare interna.

Fisierul Excel pentru lista procedurilor interne se descarca de pe pagina de internet a Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare si se transmite cu respectarea urmatorului standard de denumire:

RCPROCOPIS-CodBIC-AA-LL-ZZ-10.xls.p7s

    unde:

*T*
 ┌─────────────────────────────────┬────────────────────────┐
 │Camp din standard denumire            │Valoare                              │
 ├─────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │CodRaportare                          │RCPROCOPIS                           │
 ├─────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │CodEntitateRaportoare                 │Codul BIC al intermediarului         │
 ├─────────────────────────────────┼────────────────────────┤
 │DataDeReferintaAContinutului          │AA-LL-ZZ (anul - luna - ziua din     │
 │                                      │doua cifre)                          │
 ├─────────────────────────────────┼──────────────────────┤
 │Versiunea raportarii                  │10                                   │
 ├─────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │extensieContinut                      │xls                                  │
 ├─────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │extensieMecanismSemnare               │p7s sau p7m                          │
 └─────────────────────────────────┴───────────────────────┘
*ST*

Lista prevazuta la alin. (1) se actualizeaza la fiecare transmitere a unei proceduri interne in conformitate cu art. 1.

In situatia in care intermediarii prevazuti la art. 1 nu primesc confirmarea de incarcare corecta a procedurilor interne si a listei acestora, prevazute la art. 1 si 7, respectiv la art. 4, in doua zile lucratoare, acestia au obligatia de a verifica corectitudinea transmiterii si, dupa caz, de a retransmite fisierele.

Semnatarii documentelor electronice trebuie sa fie introdusi in sistemul informatic al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare prin intermediul raportarii RTSE, publicata pe pagina de internet a Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare.

Intermediarii prevazuti la art. 1 au obligatia de a transmite, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei instructiuni, toate procedurile relevante elaborate anterior intrarii in vigoare a instructiunii.

In cazul in care procedurile transmise in conformitate cu prevederile prezentei instructiuni se modifica, intermediarii au obligatia de a le retransmite in forma consolidata.


Data aparitiei: 17 Ianuarie 2011
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura inspectiei de calitate a activitatii auditorilor, proceduri interne a CNVM de transmitere electronica a datelor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Teren intravilan cu teava de gaze subterana

Intrebare: In 2009 am achizitionat un teren intravilan de la un proprietar ce avea un lot mai mare. Dupa ce am achitat banii, s-a facut parcelarea, iar mie mi-a revenit un teren ce am aflat abia acum ca are o teava de gaze dezafectata pe diagonala in subteran. Cert este ca am aflat ca nu pot construi nimic pe acel teren din cauza acelei teve. Terenul fiind intravilan, pot cere in instanta chirie pentru teava respectiva?

Raspuns: Art . 90, al.2 din fosta Lege a gazelor nr. 351/2004-aplicabila spetei de fata, prevedea ca exercita... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016