Club Juridic - Tu intrebi, Specialisti raspund!

Proceduri, norme privind distribuirea unor sume de bani pentru proiectele de finantare, monumente culturale, infrastructura de baze sportive si irigatii


Cuvinte cheie: monitorul oficial, irigatii, venituri, baze sportive, monumente culturale, specialisti financiari



=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 173/11.03.2011
=================================================

*** ORDIN Nr. 950// 1.682/ 2011 al ministrului Dezvoltarii Regionale si Turismului si al ministrului Finantelor publice privind modificarea si completarea Ordinului ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si locuintelor si al ministrului economiei si finantelor nr. 1.147/2007/620/2008 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile in cadrul axei prioritare "Asistenta tehnica" din cadrul Programului operational regional 2007-2013

Firme interesate
Beneficiarii proiectelor finantate in cadrul axei prioritare "Asistenta tehnica" din cadrul Programului operational regional 2007-2013

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directroul Executiv, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, beneficiarii programului de finantare

Index
In cadrul cheltuielilor de personal, considerate eligibile, pentru personalul de conducere si de executie incadrat potrivit alin. (1) si (2) in organismele intermediare din cadrul agentiilor de dezvoltare regionala sunt incluse si sporurile, primele, orele suplimentare al caror cuantum este prevazut in contractele colective de munca, aprobate prin hotararea Consiliului de Dezvoltare Regionala.


Cheltuielile cu deplasarile pentru transport, inclusiv cel efectuat cu autoturismul personal, caz in care se deconteaza combustibilul, cazare si diurna, efectuate de personalul cu atributii in domeniul gestionarii POR din structura organismelor intermediare din cadrul agentiilor de dezvoltare regionala, sunt considerate eligibile daca se justifica efectuarea acestora prin documente justificative.

Cuantumul plafonului pentru diurna este cel prevazut de normele interne ale organismului intermediar, dar nu poate depasi de 2,5 ori plafonul pentru diurna prevazut pentru institutiile publice.

Cheltuielile de transport si de cazare sunt considerate eligibile daca sunt efectuate in conformitate cu prevederile legale in vigoare si in limitele stabilite de Hotararea Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Hotararea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cheltuielile efectuate de personalul cu atributii in domeniul gestionarii POR din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului cu ocazia deplasarilor, pentru transport, inclusiv cel efectuat cu autoturismul personal, caz in care se deconteaza combustibilul, cazare si diurna sunt considerate eligibile daca se justifica efectuarea acestora prin documente justificative si daca sunt efectuate in conformitate cu prevederile legale in vigoare si in limitele stabilite de Hotararea Guvernului nr. 1.860/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Hotararea Guvernului nr. 518/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cheltuielile de tipul celor prevazute la alin. (2) sunt eligibile si pentru inaltii functionari publici care coordoneaza, potrivit atributiilor stabilite prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si turismului, activitatea aferenta implementarii POR, respectiv a organismului intermediar pentru POR, conform atributiilor stabilite pentru Autoritatea de management prin Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispozitii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de coeziune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 si prin Hotararea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale.

Cheltuielile efectuate cu ocazia deplasarilor, de tipul cheltuielilor de transport si cazare, sunt eligibile si pentru membrii, observatorii si invitatii care participa la sedintele comitetelor regionale de evaluare strategica si corelare.

Categoriile de cheltuieli eligibile pentru prestarea de servicii sunt urmatoarele:

a) cheltuielile pentru efectuarea de studii, analize, rapoarte si strategii, servicii de evaluare a cererilor de finantare in concordanta cu obiectivele POR;
b) cheltuielile pentru consultanta si expertiza tehnica, financiara, contabila, fiscala si juridica;
c) cheltuielile privind achizitionarea serviciilor de audit;
d) cheltuielile de informare si publicitate pentru proiect, care rezulta din obligatiile Autoritatii de management si ale organismelor intermediare, in calitate de beneficiar;
e) cheltuielile efectuate pentru organizare/participare la evenimente, seminare, conferinte, sesiuni de informare, organizarea comitetelor de evaluare si selectie, a comitetelor de monitorizare, reuniuni de lucru;
f) cheltuielile de informare si publicitate aferente POR, efectuate in cadrul domeniului major de interventie prevazut la art. 1 lit. b), altele decat cele prevazute la lit. e), respectiv cheltuielile pentru productia si difuzarea spoturilor publicitare radio si TV, publicitate prin intermediul presei scrise, panotaj, pagini web, tiparirea, multiplicarea, productia si distributia de materiale informative, materiale foto si video de diverse dimensiuni pentru promovarea exemplelor de succes, materiale publicitare si promotionale, difuzare de emisiuni radio/TV la nivel regional;
g) cheltuielile efectuate cu traduceri si interpretariat, servicii de sonorizare;
h) cheltuielile pentru servicii informatice si de comunicatii: prelucrarea datelor, conectarea la retelele informatice, intretinerea si repararea echipamentelor informatice, de comunicatii si periferice de calcul, intretinerea, actualizarea si dezvoltarea aplicatiilor informatice, cheltuielile aferente procedurilor de achizitie publica;
i) cheltuielile pentru recrutarea si selectia personalului din serviciile adiacente gestionarii POR pentru organismele intermediare din cadrul agentiilor de dezvoltare regionala;
j) cheltuielile pentru instruirea personalului cu atributii specifice gestionarii POR din cadrul Autoritatii de management pentru POR si adiacente gestionarii acestuia din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului si al organismelor intermediare, precum si cheltuielile pentru instruirea potentialilor beneficiari ai POR, conform Strategiei de asistenta tehnica, a planurilor de instruire aprobate.

Cheltuielile prevazute la alin. (1) lit. e) si j) includ cheltuieli cu onorariile, cazarea si transportul lectorilor si/sau al invitatilor, indiferent de cetatenia acestora, la astfel de evenimente, inchirierea salii/salilor necesare, asigurarea echipamentelor necesare, asigurarea traducerii si a echipamentelor aferente, tiparirea si multiplicarea materialelor, asigurarea transportului si/sau cazarii participantilor in tara si/sau in strainatate, asigurarea serviciilor necesare organizarii pauzelor acestor tipuri de actiuni (cafea, apa, sucuri si tratatii si/sau mese), precum si orice alte cheltuieli necesare desfasurarii evenimentelor.

In categoria cheltuielilor generale de administratie eligibile se includ cheltuielile efectuate pentru inchirierea sediului, plata utilitatilor: energie termica, energie electrica, apa, canalizare, salubritate, gaze naturale, telefon, fax, servicii postale, curierat rapid, internet si acces la baze de date relevante pentru POR; cheltuielile efectuate pentru achizitionarea materialelor si serviciilor de intretinere a sediului; repararea, salubrizarea, curatenia si igienizarea, cheltuielile pentru serviciile de instalare, intretinere si reparatii echipamente si autoturisme; asigurarile pentru raspunderea civila auto obligatorie, cheltuielile cu asigurarea si actualizarea bazei legislative, abonamente pentru soft de consultare legislativa, cheltuielile de arhivare, cheltuielile aferente achizitionarii materialelor pentru cablarea la reteaua interna, achizitionarea si instalarea de sisteme si echipamente pentru persoane cu dizabilitati; cheltuielile cu personalul administrativ de tipul celor prevazute la art. 3 alin. (1), inclusiv contributiile datorate, in conditiile prezentului ordin.

Legea societatilor comersiale
Legea societatilor comersiale

Vezi detalii

Desfasurarea proceselor civile
Desfasurarea proceselor civile

Vezi detalii




Metoda de calcul folosita la calculul pro-ratei pentru decontarea cheltuielilor aferente achizitionarii si instalarii de sisteme si echipamente pentru persoane cu dizabilitati, a cheltuielilor cu personalul administrativ de tipul celor prevazute la art. 3 alin. (1), inclusiv contributiile datorate, se va stabili de catre Autoritatea de management si se va atasa ca anexa la contractul de finantare.

In intelesul prezentului ordin, cheltuielile eligibile pentru serviciile de intretinere si reparatii echipamente si autoturisme cuprind: cheltuielile cu service-ul echipamentelor, reviziile tehnice, inclusiv inspectia tehnica periodica si service-ul necesar functionarii autoturismelor, aflate in proprietatea beneficiarilor de asistenta tehnica si utilizate exclusiv in scopul proiectului.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 176/14.03.2011
=================================================

*** ORDIN Nr. 2.066/2011 al ministrului Culturii si Patrimoniului National pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea, varsarea si gestionarea sumelor care constituie Fondul cultural national

Firme interesate
Administratia Fondului Cultural National, Ministerul Culturii si Patrimoniului National

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
DIrectorul Executiv, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, administratorii institutiilor din cadrul Fondului cultural national

Index
Veniturile proprii ale Fondului cultural national provin din sursele prevazute la art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 51/1998 privind imbunatatirea sistemului de finantare a programelor, proiectelor si actiunilor culturale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 245/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta.

Veniturile proprii ale Fondului cultural national se incaseaza, se administreaza si se contabilizeaza de Administratia Fondului Cultural National, potrivit dispozitiilor legale, si sunt utilizate pentru finantarea nerambursabila a programelor, proiectelor si actiunilor culturale.

In sensul prevederilor ordonantei, urmatorii termeni se definesc astfel:

a) prin operatori economici se intelege persoanele juridice de drept privat, precum si asociatiile familiale si persoanele fizice autorizate potrivit legii, care desfasoara activitatile prevazute la art. 21 alin. (1) din ordonanta;

b) prin incasari/venituri, dupa caz, realizate de operatorii economici se intelege actiunea de a incasa o suma de bani intr-o perioada de timp si care se reflecta in extrasul de cont ori in registrul de casa;

c) prin reproducerile, copiile sau mulajele realizate, in conditiile legii, dupa bunuri culturale mobile aflate in proprietatea publica sau dupa monumentele ori componente ale monumentelor istorice aflate in proprietatea publica, prevazute la art. 21 alin. (1) lit. a) din ordonanta, se intelege orice fel de transpunere, in materiale identice sau diferite, prin orice mijloace tehnice, din forma bidimensionala in forma tridimensionala ori din forma tridimensionala in forma bidimensionala, a imaginii totale sau partiale, a simbolului ori a unei parti componente caracteristice bunului respectiv;

d) prin bun cultural mobil, prevazut la art. 21 alin. (1) lit. a) si b) din ordonanta, se intelege acel bun mobil care face parte din patrimoniul cultural national mobil, conform prevederilor Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

e) prin monument istoric, prevazut la art. 21 alin. (1) lit. a), c), i) si o) din ordonanta, se intelege orice bun imobil, asa cum este definit de prevederile Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, cu modificarile ulterioare;

f) prin publicatii interzise spre vanzare minorilor, prevazute la art. 21 alin. (1) lit. d) din ordonanta, se intelege materialele tiparite, care contin preponderent imagini si/sau texte ce reprezinta nemijlocit organe sexuale, acte sau raporturi sexuale ori aspecte legate de viata sexuala, cu exceptia materialelor cu caracter didactic, educativ, stiintific sau sanitar;

g) prin fonograme, prevazute la art. 21 alin. (1) lit. e) din ordonanta, se intelege fonogramele definite conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 25/2006 privind intarirea capacitatii administrative a Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care contin preponderent sunete ce fac referire la organe sexuale, acte sau raporturi sexuale ori aspecte legate de viata sexuala, violenta fizica si psihica, care incurajeaza placerile sadice sau consumul de droguri, care detaliaza tehnicile criminale;

h) prin videograme a caror vizionare nu este recomandata minorilor, prevazute la art. 21 alin. (1) lit. e) din ordonanta, se intelege videogramele definite conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 25/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care contin: scene de violenta fizica si psihica repetata, scene cu continut de cruzime sau sadism, scene care incurajeaza placerile sadice ori consumul de droguri, scene care detaliaza tehnicile criminale, scene de prezentare explicita a actului sexual, scene de viol, scene care prezinta modalitati de satisfacere a dorintelor sexuale si de divertisment sexual, scene pornografice;

i) prin operatori economici care comercializeaza bunuri culturale provenite din import, prevazuti la art. 21 alin. (1) lit. g) din ordonanta, se intelege operatorii economici care introduc si comercializeaza pe teritoriul Romaniei, direct sau indirect, bunuri culturale provenite din strainatate;

j) prin produse de arta populara se intelege produse manufacturate, realizate in atelierele mesterilor traditionali, precum si produse de artizanat, realizate in serie, in ateliere specializate;

k) prin incinta sau domeniul public aflata/aflat in zona de protectie a monumentelor istorice proprietate publica, prevazute la art. 21 alin. (1) lit. i) din ordonanta, se intelege monumentul istoric aflat in proprietatea publica sau zona de protectie a acestuia, in conformitate cu prevederile Legii nr. 422/2001, republicata, cu modificarile ulterioare, aflata pe domeniul public;

l) prin operatori economici care isi desfasoara activitatea in domeniul impresariatului artistic, prevazuti la art. 21 alin. (1) lit. k) din ordonanta, se intelege impresarii artistici, asa cum acestia sunt definiti de prevederile Ordonantei Guvernului nr. 21/2007 privind institutiile si companiile de spectacole sau concerte, precum si desfasurarea activitatii de impresariat artistic, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 353/2007, cu modificarile ulterioare;

m) prin servicii vocale cu continut erotic, prevazute la art. 21 alin. (1) lit. l) din ordonanta, se intelege serviciile cu valoare adaugata furnizate pe cale vocala, prin apelare telefonica, care contin preponderent sunete ce fac referire la acte sau raporturi sexuale ori aspecte legate de viata sexuala;

n) prin servicii cu valoare adaugata, prevazute la art. 21 alin. (1) lit. l) din ordonanta, se intelege serviciile definite in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, cu modificarile si completarile ulterioare;

o) prin cota prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. m) din ordonanta se intelege 10% din pretul de cost al marcajelor holografice, prevazut la art. 12 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 25/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

p) prin cota prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. n) din ordonanta se intelege 10% din pretul de cost al marcajelor holografice, prevazut la de art. 26 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 25/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

q) prin investitii autorizate sa se realizeze de catre operatorii economici pentru constructiile amplasate in zona de protectie ale monumentelor istorice proprietate publica, prevazute la art. 21 alin. (1) lit. o) din ordonanta, se intelege lucrari de investitii, constructii noi si/sau consolidari, amenajari sau extinderi ale constructiilor existente, amplasate in zonele de protectie ale monumentelor istorice, aflate in proprietate publica;

r) prin fonduri obtinute in cadrul colaborarii internationale, prevazute la art. 21 alin. (1) lit. p) din ordonanta, se intelege sumele puse la dispozitia Fondului cultural national de catre organismele internationale, pe baza de acorduri si conventii;

s) prin incasarile Loteriei Romane se intelege sumele realizate din desfasurarea activitatilor prevazute la art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., aprobata cu modificari prin Legea nr. 288/2001, cu modificarile ulterioare.

Sursele prevazute la art. 21 alin. (1) din ordonanta reprezinta contributii incasate pentru Fondul cultural national, al caror cuantum si mod de determinare se stabilesc dupa cum urmeaza:

a) cota de 5%, prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. a) din ordonanta, este adaugata la incasari, din care s-a dedus TVA aferenta, fiind datorata de operatorul economic care, in baza unui contract incheiat, in conditiile legii, cu administratorul bunului - mobil sau imobil - in cauza, realizeaza si comercializeaza reproduceri, copii sau mulaje ale acestuia;

b) cotele de 5% si, respectiv, 2%, prevazute la art. 21 alin. (1) lit. b)-c) din ordonanta, sunt adaugate la comisionul perceput pentru intermedierea vanzarii, din care s-a dedus TVA aferenta, fiind datorata de casa de licitatie sau agentia imobiliara care a intermediat vanzarea;

c) cotele prevazute la art. 21 alin. (1) lit. d)-e) din ordonanta se adauga la incasarile totale, din care s-a dedus TVA aferenta, fiind datorata de operatorii economici care editeaza publicatiile in referinta respective care produc sau inchiriaza fonogramele/videogramele;

d) cota de 3% prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. f) din ordonanta este adaugata la incasarile totale, din care s-a dedus TVA aferenta, fiind datorata de operatorii economici care au editat tipariturile in cauza;

e) cota prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. g) din ordonanta este adaugata la incasarile totale, din care s-a dedus TVA aferenta, fiind datorata de operatorii economici care importa si comercializeaza, in conditiile legii, bunurile culturale in cauza;

f) cota prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. h) din ordonanta este adaugata la procentul perceput pentru intermedierea vanzarii, din care s-a dedus TVA aferenta, fiind datorata de operatorii economici care intermediaza vanzarea produselor in cauza;

g) cota prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. i) din ordonanta este adaugata la veniturile din activitatile respective, din care s-a dedus TVA aferenta, fiind datorata de operatorii economici care realizeaza aceste activitati;

h) cota prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. j) din ordonanta este adaugata la incasarile totale, din care s-a dedus TVA aferenta, fiind datorata de operatorii economici care realizeaza aceste activitati;

i) cota prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. j) din ordonanta este adaugata la incasarile totale, din care s-a dedus TVA aferenta, fiind datorata de operatorii economici care desfasoara activitatile respective;

j) cota prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. k) din ordonanta este adaugata la veniturile obtinute din activitatea de impresariat artistic, din care s-a dedus TVA aferenta, fiind datorata de operatorii economici care desfasoara respectiva activitate;

k) cota prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. o) din ordonanta este aplicata la devizul general al investitiilor autorizate, fiind datorata de titularul lucrarilor, persoana juridica;
l) cota prevazuta la art. 21 alin. (1) lit. s) din ordonanta se aplica la suma incasarilor totale realizate in interval de o luna.

================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 176/14.03.2011
=================================================

*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 192/2011 privind repartizarea pe proiecte a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea Programului de dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural

Firme interesate
Unitatile administrativ-teritoriale

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, resposabili pentru implementarea infrastructurii de baze sportive, cetateni

Index
Se aproba repartizarea sumei de 386.000 mii lei pe proiecte din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea Programului de dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural pe anul 2011, potrivit anexelor nr. 1 si 2.

Suma prevazuta la alin. (1) se utilizeaza pentru finantarea cheltuielilor necesare executiei lucrarilor de investitii prevazute in cererile de finantare declarate eligibile, selectate in conditiile legii, in baza criteriilor stabilite in Ghidul de eligibilitate.

Ordonatorii principali de credite raspund de modul de utilizare, in conformitate cu dispozitiile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor art. 1.

Unitatilor administrativ-teritoriale prevazute in anexe li se asigura finantarea proiectelor respective din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata alocate bugetelor locale, pana la nivelul sumei rezultate in urma indeplinirii procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica, dar nu mai mult decat suma prevazuta in cererea de finantare aprobata, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2007, cu modificarile ulterioare.

Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa introduca modificarile corespunzatoare in volumul si in structura bugetului de stat pe anul 2011.

================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 178/14.03.2011
=================================================

*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 203/2011 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de alocare, acordare si justificare a transferurilor de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor necesare desfasurarii activitatilor reglementate prin Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, altele decat irigatiile

Firme interesate
Cele din domeniul agricol, Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare R.A.

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala

Index
Administratia are obligatia de a prezenta Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale propuneri pentru inscrierea in bugetul de stat a sumelor, in vederea cuprinderii acestora in bugetul ministerului, in termenele stabilite de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Anual, in etapa de elaborare a proiectului bugetului de stat, Administratia fundamenteaza pentru anul urmator, la nivel de sucursala teritoriala, in functie de suprafata si de tipul fiecarei amenajari de imbunatatiri funciare de utilitate publica gestionate de acea sucursala, necesarul sumelor de la bugetul de stat, urmarind realizarea in conditii corespunzatoare a obiectului de activitate.

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, in calitate de ordonator principal de credite, comunica Administratiei nivelul sumelor alocate de la bugetul de stat pentru Administratie pentru anul respectiv, atat cele aferente angajamentelor legale ale anului anterior, cat si cele ce urmeaza a se angaja in anul curent.

Dupa comunicarea sumelor alocate de la bugetul de stat, Administratia va fundamenta cuantumul tarifelor pe tipuri de amenajari, in functie de suprafetele de teren amenajate, declarate de utilitate publica, altele decat irigatiile, potrivit art. 38 alin. (4) din Legea nr. 138/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

In conditiile legii, Administratia repartizeaza si poate redistribui in cursul anului, pe sucursale teritoriale, sumele aprobate de la bugetul de stat, in functie de cotele aprobate anual prin hotarare a Guvernului, conform art. 38 alin. (6) din Legea nr. 138/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Suprafetele care vor fi avute in vedere la stabilirea veniturilor sunt cele pentru care Administratia incheie contracte cu beneficiarii lucrarilor de imbunatatiri funciare.
Sumele alocate de la bugetul de stat se acorda in completarea veniturilor proprii ale Administratiei provenind din tarife percepute beneficiarilor lucrarilor de imbunatatiri funciare, in conformitate cu prevederile art. 38 alin. (5) si (6) din Legea nr. 138/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Tarifele medii pe tipuri de activitati includ TVA si sunt prevazute in anexa nr. 1.
Tarifele medii vor fi defalcate pe tipuri de amenajari, prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, potrivit art. 38 alin. (6) din Legea nr. 138/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pentru activitatile desfasurate pana la semnarea contractelor de exploatare, intretinere si reparatii privind amenajarile de imbunatatiri funciare, altele decat irigatiile, dar nu mai tarziu de 31 mai 2011, referitoare la cheltuielile prevazute la art. 42 alin. (4) din Legea nr. 138/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Administratia va solicita fonduri Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale potrivit anexei nr. 2.

Pentru activitatile desfasurate dupa semnarea contractelor de exploatare, intretinere si reparatii privind amenajarile de imbunatatiri funciare, altele decat irigatiile, dar nu mai tarziu de 31 mai 2011, Administratia va solicita fonduri Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale conform anexei nr. 3.

Administratia, sucursalele teritoriale si unitatile de administrare raspund, in conditiile legii, de utilizarea transferurilor de la bugetul de stat potrivit scopului pentru care au fost acordate.

Notele de fundamentare si justificare a transferurilor primite de la bugetul de stat, prevazute in anexele nr. 2a si 3a, vor fi certificate din punctul de vedere al realitatii, regularitatii, legalitatii, necesitatii, oportunitatii si exactitatii datelor inscrise de catre conducerea unitatii ierarhic superioare celei care intocmeste nota de fundamentare si justificare prevazuta in anexa nr. 2a, respectiv anexa nr. 3a.

Administratia centralizeaza, verifica, avizeaza si supune aprobarii consiliului de administratie notele de fundamentare si justificare prevazute in anexele nr. 2a si 3a.
Administratia solicita Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, in baza aprobarii consiliului de administratie si a justificarilor formulate, potrivit anexei nr. 2a, respectiv anexei nr. 3a, alocarea sumelor de la bugetul de stat.

Administratia va intocmi lunar, in 3 exemplare, formularul prevazut in anexa nr. 2a, respectiv anexa nr. 3a.

Justificarea sumelor primite de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale se va face lunar, pe baza datelor rezultate din balanta de verificare a lunii anterioare, cu obligatia incadrarii in metodologia privind acordarea sumelor de la bugetul de stat.

Veniturile se vor defalca pe grupe, in functie de natura lor, conform prevederilor legale. Veniturile din coloana nr. 2 a formularului prevazut in anexa nr. 2a vor corespunde totalului veniturilor din clasa 7 din balanta de verificare a lunii precedente celei pentru care se solicita transferurile, diminuat cu sumele reprezentand surse de investitii, transferuri, inclusiv veniturile aferente activitatii de irigatii si alte venituri conform indicatorilor prevazuti in anexa nr. 2a.

Realizarile din coloana nr. 3 a formularului prevazut in anexa nr. 2a vor corespunde totalului cheltuielilor din clasa 6 din balanta de verificare a lunii precedente celei pentru care se solicita transferurile, diminuat cu sumele aferente cheltuielilor de investitii, cheltuielilor efectuate cu activitatea de irigatii, aferente programelor cu finantare rambursabila/nerambursabila, si alte cheltuieli conform indicatorilor prevazuti in anexa nr. 2a.

La cap. IV "Transferuri primite" din anexa nr. 2a se vor cuprinde atat sumele incasate efectiv de unitatile de administrare, cat si regularizari si plati efectuate in numele acestora de catre unitatea ierarhic superioara.

In "Nota de fundamentare si justificare a transferurilor primite de la bugetul de stat la data de ....", prevazuta in anexa nr. 2a, pentru luna decembrie a anului anterior se va completa cumulat de la inceputul anului, respectiv coloana nr. 2 va cuprinde prevederile bugetului de venituri si cheltuieli al Administratiei aprobat pentru anul anterior, iar in coloana nr. 4 se va inscrie transferul solicitat pentru luna decembrie pe baza documentelor justificative intocmite/primite/preliminate, in limita sumelor aprobate cu aceasta destinatie in anul curent, cu respectarea prevederilor legale.

Veniturile din coloana nr. 3 a formularului prevazut in anexa nr. 2a vor fi defalcate conform anexei nr. 4 "Defalcarea veniturilor ce se realizeaza la luna .........", ce va rezulta din centralizarea datelor primite de la subunitati.

"Cheltuielile preliminate pentru luna in curs" din coloana nr. 4 din formularul prevazut in anexa nr. 2a vor fi prezentate detaliat in formularul prevazut in anexa nr. 5 "Memoriu privind justificarea sumelor preliminate a se plati in luna in curs", care va cuprinde toate obligatiile de plata/achitate ale Administratiei, pana la data de 20 a lunii respective, la care se vor adauga obligatiile de plata preliminate a se efectua pana la sfarsitul lunii. In solicitarile respective se pot regasi si avansurile acordate, in conditiile Legii nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru achizitii de bunuri si servicii. Formularul prevazut in anexa nr. 5 va rezulta din centralizarea datelor primite de la subunitati.
Sumele acordate din bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, in conditiile art. 52 alin. (7) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se inregistreaza in contabilitatea acestuia ca avansuri, urmand ca inregistrarea pe cheltuieli sa se efectueze pe baza justificarilor prezentate de beneficiar.

Aceste plati urmeaza sa se regaseasca in conturile de cheltuieli, conturi care permit, conform prezentului regulament, justificarea in anul financiar curent a utilizarii sumelor primite.

Odata cu transmiterea acestor documente se vor prezenta Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, in mod obligatoriu, si balanta de verificare contabila intocmita pentru luna precedenta celei in care se solicita acordarea de transferuri, precum si formularul "Situatia obligatiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul fondurilor speciale la data de ............", prevazut in anexa nr. 6.

Notele de fundamentare si justificare se prezinta pana la data de 28 a fiecarei luni la Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale - Serviciul imbunatatiri funciare, fond funciar, ecoconditionalitate si agricultura ecologica, in vederea analizarii legalitatii si utilizarii sumelor primite, a fundamentarii sumelor necesare pentru luna in curs si pentru luna urmatoare; ulterior acesta va transmite documentele si avizul Directiei generale buget finante si fonduri europene, in vederea solicitarii deschiderilor de credite bugetare.
In cazul in care Administratia nu mai solicita transferuri pentru o anumita perioada, aceasta are obligatia de a prezenta justificarea transferurilor primite, in fiecare luna, cu cheltuielile perioadei respective la Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale Serviciul imbunatatiri funciare, fond funciar, ecoconditionalitate si agricultura ecologica, in vederea analizarii utilizarii sumelor primite.

Pentru solicitarea creditelor bugetare, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale prezinta la Ministerul Finantelor Publice cererea de deschidere a creditelor, insotita de un exemplar al formularului prevazut in anexa nr. 2a, respectiv anexa nr. 3a, aprobat de ordonatorul principal de credite.

Administratia incaseaza transferurile primite de la Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale in contul sau deschis la Trezoreria Statului. Centrala Administratiei efectueaza plati si regularizari in nume propriu si in numele subunitatilor din subordine, dupa care vireaza sucursalelor teritoriale sumele ramase cuvenite.

La randul lor sucursalele teritoriale, din sumele incasate in acest mod, efectueaza plati in numele acestora si al subunitatilor din subordine, virand acestora diferentele ramase cuvenite. Unitatile de administrare vor utiliza sumele incasate efectuand plati conform destinatiei avute in vedere la solicitarea acestora.


Data aparitiei: 18 Martie 2011

Cat de utila va este aceasta informatie?

Noteaza folosind stelele!

Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Distribuie acest articol in reteaua de socializare preferata

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Care este pedeapsa maxima pentru absenta ca martor intr-un dosar penal?

Intrebare: Am fost citat ca martor intr-un dosar penal cu trafic de minori legea 678/2001 art. 13. Am dat o declaratie in fata procurorului si am fost citat la proces. Nu voi merge de teama sa nu dau ochii cu inculpatul pentru ca, dupa terminarea pedepsei, acesta se poate razbuna pe mine datorita declaratiei mele incriminante. Dupa prima citare probabil ca o sa urmeze si a doua si apoi un mandat de aducere. Voi lipsi la toate in speranta recunoasterii declaratiei data in fata procurorului. Care este pedeapda sau amenda maxima pe care as putea sa o primesc? Va multumesc.

Raspuns: Este o amenda judiciara.... [citeste tot raspunsul aici...]



Top articole

 NOUL COD RUTIER - actualizat [Vizualizari: 383281]
 Acte necesare - Cazier judiciar [Vizualizari: 372556]
 Codul Civil [Vizualizari: 294315]
 Cod CAEN - Actualizat 2008 [Vizualizari: 250563]
 Codul familiei - actualizat [Vizualizari: 173626]

E-articole juridice

Mai aproape de dumneavostra

Atentie, Juristi!
Noul Cod Civil a modificat Modelele de Contracte folosite!
Cititi cele 38 de modificari care va pot afecta activitatea
Descarcati GRATUIT Raportul Special
Contractele din Noul Cod Civil – Reguli si Exemple

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice
X