Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Program de guvernare: Depolitizarea Curtii Constitutionale si implementarea noilor coduri

Executivul Victor Ponta isi propune prin programul de guvernare 2013-2016, la capitolul Justitie, implementarea noilor coduri, transformarea Inaltei Curti de Casatie si Justitie intr-o instanta cu rol principal in uniformizarea jurisprudentei si depolitizarea Curtii Constitutionale.

Potrivit documentului, transmis joi, Guvernul stabileste patru strategii in domeniul Justitiei: stabilirea unei politici publice in domeniul justitiei bazata pe principii de independenta si profesionalism; programul de asanare a legislatiei ce impune analizarea intregii legislatii din Romania, corelarea acesteia cu legislatia europeana, republicarea actelor normative si restrangerea numarului de acte normative, program ce trebuie realizat impreuna cu Guvernul, Parlamentul si Consiliul legislativ; implementarea strategiei nationale anticoruptie si informatizarea sistemului judiciar prin aplicarea strategiei de informatizare adoptata in comun de Ministerul Justitiei impreuna cu CSM, ICCJ si Ministerul Public.

In domeniul legislativ, Guvernul urmareste elaborarea unei legislatii conforme principiilor europene privind restituirea proprietatilor confiscate abuziv de regimul comunist, clarificarea statutului procurorilor si rolul Ministerului Public raportate la dispozitiile constitutionale, consolidarea statului de drept, inclusiv prin intarirea institutiei Avocatului Poporului si depolitizarea Curtii Constitutionale.

De asemenea, sunt vizate imbunatatirea cadrului legislativ pentru recuperarea prejudiciilor rezultate din infractiuni., implementarea legislatiei europene referitoare la confiscarea extinsa, dar si a celorlalte directive adoptate de Consiliul UE, instituirea unui mecanism de numire in functiile de conducere din cadrul Ministerului Public transparent si bazat pe criterii de profesionalism si integritate.

Unul dintre obiectivele fundamentale ale programului de guvernare in domeniul Justitiei este implementarea noilor coduri.
Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal
Protectia Datelor cu Caracter Personal

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii



Astfel, noul Cod de procedura civila trebuie sa fie implementat in 2013 iar din anul 2014 - noul Cod penal, noul Cod de procedura penala, precum si corelarea legislatiei specifice, mai ales in materie penala, in ce priveste executarea pedepselor privative de libertate si a pedepselor neprivative de libertate.

Programul de guvernare cuprinde de asemenea transformarea ICCJ intr-o instanta de casatie cu rol principal in uniformizarea jurisprudentei si crearea de mecanisme judiciare de unificare a practicii judiciare.

Un capitol important se refera la reorganizarea instantelor, parchetelor si sistemului de penitenciare.

Guvernul sustine ca instantele trebuie reorganizate in vederea pregatirii acestora pentru noile coduri si trebuie crescuta capacitatea logistica si institutionala a structurilor Ministerului Public prin programe de investitii consolidate, precum si printr-o mai buna gestionare a mijloacelor existente.

Se mai prevede adaptarea si implementarea unui program national pentru stoparea criminalitatii, bazat pe trei piloni: prevenirea infractiunilor, aplicarea sanctiunilor si reinsertia sociala a persoanelor care si-au ispasit pedeapsa conform legii.

In plus, penitenciarele trebuie reorganizate pentru asigurarea unor conditii de detinere conforme normelor internationale.

Imbunatatirea sistemului de asistenta judiciara din oficiu /gratuita, in paralel cu derularea unor ample campanii de informare a publicului larg cu privire la acest drept, mai ales in zonele defavorizate (rurale, depopulate) si pentru categorii sociale marginalizate (persoane varstnice, cu venituri mici etc.), este un alt obiectiv cuprins in programul Guvernului.

De asemenea, bugetul instantelor judecatoresti va fi administrat de Inalta Curte de Casatie si Justitie, prin stabilirea unui calendar optim si eficient raportat la obligatiile internationale ale statului roman inserate in cadrul MCV.

Alte prevederi: cresterea transparentei actului de justitie prin publicarea pe internet a hotararilor judecatoresti, cu protejarea datelor cu caracter personal ale partilor, reducerea numarului de erori judiciare prin imbunatatirea programelor de formare profesionala continua a magistratilor, consolidarea capacitatii administrative si a independentei Inspectiei Judiciare.

Programul mai stipuleaza reluarea procesului de infiintare de tribunale specializate, in baza unor evaluari pertinente - masura insistent ceruta de magistrati si de investitorii straini (spre exemplu, instantele specializate in materia familiei si a minorilor - justitia juvenila, dar si instantele specializate in materia comerciala si a falimentului).

Totodata, Guvernul isi propune accesarea fondurilor structurale pentru imbunatatirea logisticii parchetelor si tribunalelor, in paralel cu finalizarea in bune conditii a Acordului de imprumut cu Banca Mondiala, pentru Programul privind Reforma Sistemului Judiciar, dar si intarirea colaborarii cu CSM, asociatiile profesionale si societatea civila.

Un alt capitol din domeniul Justitiei il reprezinta progresele in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare, in special prin implementarea noilor coduri si corelarea legislatiei specifice mai ales in materie penala in ce priveste executarea pedepselor privative de libertate si a pedepselor neprivative de libertate.

"Transformarea MCV intr-un veritabil instrument de colaborare cu Comisia Europeana pentru realizarea unui sistem judiciar eficient, corect si predictibil. Demararea unui dialog de substanta cu oficialii europeni, pentru o concretizare mai buna a modului in care sistemul judiciar roman trebuie sa-si indeplineasca obiectivele, in cadrul MCV. Urmarirea aplicarii obiectivelor si principiilor fundamentale ale Strategiei Nationale Anticoruptie. Sprijinirea institutiilor competente pentru indeplinirea obligatiilor asumate de Romania in vederea intrarii in spatiul Schengen", sunt alte obiective ale Cabinetului Ponta.

Sursa Agerpres
Data aparitiei: 20 Decembrie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Program de guvernare: Depolitizarea Curtii Constitutionale si implementarea noilor coduri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Contracte concesiune

Intrebare: Buna ziua, In anul 1999 s-au încheiat contracte de concesiune intre 2 instituții publice si pers fizice de prestări servicii. Contractele au fost încheiate pe 15 ani cu posibilitate de prelungire cu jumătate din perioada contractata. Menționez ca, anul trecut au încetat aceste contracte. Una din instituții nu mai este beneficiarul contractului. Anul trecut noul beneficiar si cealaltă instituție au prelungit aceste contracte prin act Adițional invocând Art 298 din OUG 34/2006. Consider ca acest articol se referă doar la momentul 2006 când a apărut OUG 34 si nu in anul 2014. Eu cred ca aceste contracte nu trebuiau prelungite prin act Adițional, ci urmate procedurile conform OUG 34/2006. Aștept punctul Dvs de vedere. Cu stima

Raspuns: " se definitivează " dar prelungirea prin act Adițional consider ca, tre... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice