La Camera Deputatilor a fost depus un proiect de lege privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Lupta Antifrauda.
Capitolul I
Art. 1 – Departamentul pentru Lupta Antifrauda – DLAF, denumit in continuare Departament, se organizeaza ca structura cu personalitate juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului, in coordonarea primului-ministru, finantata de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
Art. 2 – (1) Departamentul asigura, sprijina si coordoneaza, dupa caz, indeplinirea obligatiilor ce revin Romaniei privind protectia intereselor financiare ale Uniunii Europene, in conformitate cu prevederile art. 325 din Tratatul privind Functionarea Uniunii Europene.
(2) Departamentul este institutia de contact cu Oficiul European de Lupta Antifrauda – OLAF, din cadrul Comisiei Europene.
(3) Indeplinirea atributiilor ce ii revin, potrivit legii, Departamentul actioneaza pe baza de autonomie functionala si decizionala, independent de alte autoritati si institutii publice. (...)
Capitolul II
Art. 4 – (1) Departamentul este condus de un sef, cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, pentru o perioada de 5 ani, ordonator tertiar de credite.
(2) Seful Departamentului trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa aiba o experienta profesionala de cel putin 5 ani in domenii de activitate ce intra in sfera competentelor Departamentului;
b) sa nu exercite alte functii publice sau private, cu exceptia celor didactice, in perioada mandatului.
c) sa nu aiba mentiuni in cazierul judiciar;
d) sa nu fie membru al vreunui partid politic in perioada exercitarii mandatului.
Cititi aici tot
continutul proiectului de lege.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 . Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de acord...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate de distributie bauturi, prin natura activitatii e necesar sa livram marfa si sambata deci noi am definit saptamana de lucru, pentru departamentul care face distributia format din soferi si muncitori ca fiind de Marti-Sambata in loc de Luni-Vineri si cu zilele libere de repaus saptamanal Duminica si Luni in loc de sambata -Duminica. Intrebarea este cum e corect sa procedam cu ziua de LUNI in cazul in care apar totusi cateva comenzi. Putem chema? de ex doar trei, patru soferi cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<