Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Proiect de modificare OUG 83/2001 privind infiintarea si functionarea serviciilor publice comunitare

Va aducem la cunostinta ca a fost lansat in dezbatere publica luni, 25 iulie 2016, Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 83/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare.

Redam mai jos proiectul:

PARLAMENTUL ROMANIEI
CAMERA DEPUTATILOR SENATUL
L E G E pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 83/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege:

Art. I – Ordonanta Guvernului nr. 83/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 543 din 1 septembrie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.  362/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Consilier Ghid complet de Salarizare Revisal si Contributii sociale


Consilier Ghid complet de Salarizare Revisal si Contributii sociale este o lucrare pe CD actualizata permanent gratie unui soft special preinstalat la fiecare introducere a CD-ului in calculator veti beneficia de informatii de ultima ora care va ofera solutii complete strict la obiect cu temeiuri legale studii de caz si sfaturi...

Oferta Speciala
valabila 48h

1. La articolul 6 alineatul (1), literele a) - d) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) primesc si solutioneaza cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple, in conformitate cu prevederile legii, ale tratatelor si conventiilor internationale la care Romania este parte;

b) pun in aplicare masurile de limitare a exercitarii dreptului la libera circulatie in strainatate, dispuse de organele competente, potrivit legii;

c) administreaza, gestioneaza si valorifica registrele judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, de evidența a pasapoartelor simple si furnizeaza, la cerererea persoanelor fizice sau juridice indreptatite, date din cuprinsul acestora, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;

c1) furnizeaza permanent, in cadrul Sistemului national informatic de evidenta a persoanelor, informatii necesare actualizarii Registrului national de evidenta a pasapoartelor simple, denumit in continuare RNEPS;

d) intreprind, in conditiile legii, masuri de prevenire si combatere a infractionalitatii la regimul pasapoartelor;"

2. La articolul 6 alineatul (1), litera e) se abroga.
3. La articolul 9 alineatul (1), literele c) - f) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"c) personalizeaza, prin Centrul National Unic de Personalizare a Pasapoartelor Electronice, pasapoartele simple electronice si alte documente, in conditiile legii;
d) administreaza Sistemul national informatic de evidența a pasapoartelor simple;
e) coordoneaza activitatile privind aplicarea masurilor de limitare a dreptului la libera circulatie in strainatate a cetatenilor romani, in conformitate cu prevederile legale;
f) indeplineste functia de Autoritate nationala de certificare pentru semnatura (CSCA) si de Autoritate nationala de certificare pentru verificare (CVCA) si coopereaza cu institutii similare ale statelor membre UE, in calitate de punct national unic de contact (SPOC) si cu Organizatia Aviației Civile Internationale, in calitate de operator al directorului national de chei publice (N-PKD), in vederea asigurarii securitatii documentelor de calatorie electronice prin garantarea autenticitatii si integritatii datelor si cresterea nivelului de interoperabilitate a sistemelor de validare;"

4. La articolul 9 alineatul (1), dupa litera f) se introduc cinci noi litere, lit. g) -k), care vor avea urmatorul cuprins:

"g) stabileste si actualizeaza elementele de securitate cuprinse in pasapoartele simple, in acord cu reglementarile europene si internationale in materie;
h) coopereaza cu institutiile competente in aplicarea Legii cetateniei romane nr. 21/1991, in scopul atestarii, in conditiile legii, a calitatii de cetatean roman, la solicitarea autoritatilor competente sa elibereze documentele de identitate, de calatorie sau de stare civila;
i) efectueaza verificari in evidenta pasapoartelor, la solicitarea reprezentantelor diplomatice ale Romaniei din strainatate, cu privire la cetatenii romani accidentati/decedati sau care au incalcat legile statelor in care au calatorit, in scopul identificarii ori, dupa caz, informarii familiei/reprezentantului legal cu privire la situatia de dificultate in care se afla cetateanul roman in strainatate;

j) intreprinde, in conditiile legii, masuri de prevenire si combatere a infractionalitatii la regimul pasapoartelor;
k) gestioneaza activitatea de resurse umane pentru serviciile publice comunitare, conform competentelor in domeniul resurselor umane;"

5. Articolul 91 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 91 - Materiile prime, tipariturile speciale si echipamentele utilizate in activitatea de eliberare si evidenta a pasapoartelor simple se asigura de catre Ministerul Afacerilor Interne, prin Directia generala de pasapoarte, conform contractelor incheiate in acest scop."

6. Dupa articolul 91 se introduc doua noi articole, art. 92 si 93, cu urmatorul cuprins:

"Art. 92 - (1) in scopul organizarii activitatii de eliberare si evidenta a pasapoartelor simple, Directia generala de pasapoarte constituie, utilizeaza si actualizeaza RNEPS, in care pastreaza evidente si inregistrari ale datelor cu caracter personal, precum si alte date obtinute ca urmare a exercitarii competentelor, potrivit legii.

(2) RNEPS este format din evidenta tinuta atat in sistem informatic, cat si prin fondul arhivistic, a datelor cu caracter personal ale cetatenilor romani si/sau fostilor cetateni romani care s-au aflat in situatii ce au avut legatura cu activitatea desfasurata la nivelul Directiei generale de pasapoarte sau al serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple.

(3) Directia generala de pasapoarte si serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple furnizeaza date din RNEPS la solicitarea persoanelor fizice sau juridice indreptatite, a institutiilor ori organismelor publice sau entitatilor de drept public, in cadrul unor actiuni de interes public reglementate prin acte normative sau in vederea indeplinirii unor obligatii legale, pentru scopuri determinate, explicite si legitime si cu asigurarea tuturor garantiilor adecvate pentru respectarea drepturilor persoanelor vizate.

(4) Modul de organizare si constituire a RNEPS, colectarea, prelucrarea si stocarea datelor cuprinse in acesta, se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne.
Art. 93 - (1) Prelucrarile de date cu caracter personal efectuate de catre Directia generala de pasapoarte si serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple in scopul indeplinirii atributiilor ce le revin, sunt realizate cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Directia generala de pasapoarte si serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple sunt, in acceptiunea Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, operatori de date cu caracter personal pentru prelucrarile de date cu caracter personal efectuate in scopul indeplinirii atributiilor ce le revin."

7. Capitolul IV se abroga.
8. Alineatul (1) al articolului 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) Taxele pentru eliberarea permiselor de conducere si a certificatelor de inmatriculare, precum si taxele pentru furnizarea datelor din RNEPS si din registrele judetene si al municipiului Bucuresti se stabilesc potrivit legii."

9. Articolul 151 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 151 - (1) Personalul Directiei generale de pasapoarte si al serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple este constituit din politisti si personal contractual.

(2) incadrarea si eliberarea din functie a personalului serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple se efectueaza prin ordin al prefectului, in conditiile legii, cu avizul Directiei generale de pasapoarte.

(3) Drepturile personalului prevazut la alin. (1) se asigura prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, de la capitolul de finantare 61.01 <<Ordine Publica si Siguranta Nationala>>."

10. Articolul 152 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 152 - (1) Personalul Directiei Regim Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor si al serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor este constituit din politisti si personal contractual.
(2) incadrarea si eliberarea din functie a personalului serviciilor publice comunitare pentru regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor se efectueaza prin ordin al prefectului, in conditiile legii, cu avizul Directiei Regim Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor.
(3) Drepturile personalului prevazut la alin. (1) se asigura prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, de la capitolul de finantare 61.01 <<Ordine Publica si Siguranta Nationala>>."

Art. II - Ordonanta Guvernului nr. 83/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 543 din 1 septembrie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 362/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta Lege, se va republica, dandu-se textelor o noua numerotare.

de
Data aparitiei: 26 Iulie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect de modificare OUG 83/2001 privind infiintarea si functionarea serviciilor publice comunitare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Pot sa renunt la o mostenire daca deja am certicicat de mostenitor

Intrebare: Buna ziua Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema. In anul 2003 a decedat bunica mea, iar in anul 2010 tatal meu. Anul acesta s-a dezbatut mostenirea ramasa de la bunica mea, s-a impartit la cei trei copii ai ei, apoi partea tatalui meu (decedat si el, dupa cum am mentionat anterior) in favoarea mea si a fratelui meu drept. Tata a mai fost casatorit, din casatorie rezultand doi copii care nu au fost chemati acum la succesiune. (S-a dezbatut la succesiune casa bunicii si terenul, nu bunuri dobandite de tatal meu in timpul casatoriei cu fosta lui sotie). As vrea sa stiu daca trebuiau chemati la succesiune si cei doi copii? Am certificatul de mostenitor de doar 4 zile. Se poate anula la notar sau doar in instanta? Alta cale care ar fi? Mai pot ei declara renuntarea la mostenire? ca sa nu trebuiasca sa anulam certificatul deja emis? (pentru care am platit, din pacate mai mult decat valoarea mostenirii?) Va multumesc.

Raspuns: Va multumesc.... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016