Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Proiect de ordin privind schimbul de infomartii intre ANAF si Uniunea Notarilor Publici

MFP a publicat in data de 20.02.2018 un proiect de ordin privind Procedura de stabilire a schimbului de informatii intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania si Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara.


 

Ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
    
Art. 1 – Se aproba Procedura de stabilire a schimbului de informatii intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania si Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2 – (1) Prelucrarile de date cu caracter personal efectuate potrivit scopului prevazut la art. 1 se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In acceptiunea art. 3 lit. e) din Legea nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, Agentia Nationala de Administrare Fiscala este operator de date cu caracter personal pentru prelucrarile efectuate in baza schimbului de informatii cu Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania si Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara care face obiectul procedurii prevazuta la art. 1.

Manual de Politici contabile pentru ONG
Manual de Politici contabile pentru ONG

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii


Art. 3 – Directia generala de informatii fiscale si Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare impreuna cu Centrul National pentru Informatii Financiare vor asigura gestionarea datelor si informatiilor obtinute de la Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania si de la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara potrivit prezentului ordin.

Art. 4 – Directiile de specialitate din cadrul aparatului central al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 5 – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Consultati textul integral al proiectului de ordin aici. >>
 

Mai jos regasiti textul referatului de aprobare.


Articolul 160 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste ca „ori de cate ori se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, notarul public are obligatia de a solicita organului fiscal central si organului fiscal local, certificatul de atestare fiscala pentru persoana fizica pentru care se dezbate succesiunea.”

In vederea simplificarii si eficientizarii procedurii privind solicitarea si eliberarea certificatului de atestare fiscala potrivit prevederilor mentionate mai sus s-a reglementat prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 708 din 31 august 2017, faptul ca transmiterea acestora se face prin mijloace electronice de comunicare.

In plus, prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2017 s-a completat art. 160 in sensul reglementarii modului in care organul fiscal central ia la cunostinta despre finalizarea procedurii succesorale si impartirea bunurilor succesorale, in cazul in care in masa succesorala sunt cuprinse obligatii fiscale restante si alte creante bugetare datorate bugetului de stat, astfel:

    • in cazul in care in masa succesorala nu sunt cuprinse bunuri imobile, dar sunt cuprinse obligatii fiscale restante si alte creante bugetare, notarul public transmite organului fiscal central copia certificatului de mostenitor, sau dupa caz, a certificatului de mostenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanta succesorala;
    • in cazul in care in masa succesorala sunt cuprinse bunuri imobile, precum si obligatii fiscale restante si alte creante bugetare, biroul de cadastru si publicitate imobiliara care a dispus inscrierea bunului in cartea funciara, prin intermediul oficiului de cadastru si publicitate imobiliara transmite organului fiscal central copia certificatului de mostenitor, sau dupa caz, a certificatului de mostenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanta succesorala, impreuna cu incheierea de intabulare a acestuia.

De asemenea, s-a reglementat modul in care organele fiscale centrale primesc informatii din registrele nationale notariale, in scopul eficientizarii schimbului de informatii intre organele fiscale centrale si notarii publici.

In acest context, potrivit dispozitiilor art. 160 alin. (8) din Codul de procedura fiscala solicitarea si eliberarea certificatului de atestare fiscala, transmiterea documentelor la finalizarea procedurii succesorale si impartirea bunurilor succesorale, precum si transmiterea informatiilor din registrele nationale notariale se face prin mijloace electronice de comunicare conform unei proceduri care se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, cu avizul Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara si al Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, pentru solicitarile ce se depun la organul fiscal central, si respectiv, comunicarile facute catre acesta.

Prin aceasta procedura se reglementeaza:

    • solicitarea de catre notarul public a certificatului de atestare fiscala in cazul in care se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, precum si transmiterea de catre organul fiscal central a certificatului de atestare fiscala;
    • transmiterea de catre notarul public a copiei certificatului de mostenitor, sau dupa caz, a certificatului de mostenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanta succesorala, in cazul in care in masa succesorala nu sunt cuprinse bunuri imobile, dar sunt cuprinse obligatii fiscale restante si alte creante bugetare;
    • transmiterea de catre oficiul de cadastru si publicitate imobiliara, care are in subordine biroul de cadastru si publicitate imobiliara care a dispus inscrierea bunului in cartea funciara, a copiei certificatului de mostenitor, sau dupa caz, a certificatului de mostenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanta succesorala, impreuna cu incheierea de intabulare a acestuia, in cazul in care in masa succesorala sunt cuprinse bunuri imobile, precum si obligatii fiscale restante si alte creante bugetare;
    • solicitarea de catre organul fiscal central a informatiilor din registrele nationale notariale si transmiterea acestora de catre Centrul National de Administrare a Registrelor Nationale Notariale din cadrul Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania."


Consultati referatul de aprobare in intregime aici. >>

 

Sursa: MFP

de
Data aparitiei: 21 Februarie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect de ordin privind schimbul de infomartii intre ANAF si Uniunea Notarilor Publici":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Mandat european de arestare

Intrebare: Buna dimineata! Ma numesc Andreea si intrebarea mea este in legatura cu mandatul european de arestare. Iubitul meu a fost arestat 5 zile pe data de 14 decembrie pentru un mandat de arestare european ce trebuia sa ajunga din Spania. Cum nu a ajuns in cele 5 zile, pe 19 i-au dat drumul pentru lipsa de mandat de arestare si l-au citat din nou pe data de 6 ianuarie la curtea de apel din Craiova sa vedem daca a ajuns. Si era ajuns mandatul european de arestare. L-au judecat luni de dimineata, 6 ianuarie, si din acea zi este arestat, sentinta fiind de 24 de zile de arest asteptand asa ziua deportarii, acum ca v-am explicat putin despre ce e vorba, intrebarea mea este urmatoarea: ce se va intampla cu iubitul meu daca in cele 24 de zile nu il deporteaza. Exista aceasta posibilitate? Chiar s-ar putea intampla sa nu il deporteze? Va rog frumos sa imi raspundeti, pentru mine este foarte important acest lucru. Ce se intampla daca in 24 de zile nu il trimit in Spania? Ii dau drumul sau ii prelungesc pedeapsa?

Raspuns: Instanta verifica periodic, dar nu mai tarziu de 30 de zile, daca se impune mentinerea arestarii in ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice