Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Proiect legislativ: un nou impozit auto

 

Deputatul PSD Robert Negoita a depus, marti, la Camera Deputatilor, o initiativa legislativa de modificare a Codului Fiscal, care prevede un nou sistem de calcul al impozitului anual pentru autoturisme, anunta Agerpres. Scopul initiativei legislative este acela de a incuraja proprietarii de autoturisme ieftine (de productie autohtona), cu capacitate cilindrica mica si un grad de poluare redus, spune deputatul PSD.

''Daca ne referim la impozitarea anuala pe mijloc de transport observam ca, spre exemplu, un Bentley este apropiat de nivelul de impozitare al unui Aro. Consideram ca aceasta formula aplicata in prezent creeaza un mod injust de impozitare, mai mult, este complet ilogic sa impozitezi un autoturism Aro cu 2.320 lei, din iulie 2010 aceasta suma aproape s-a dublat, (...)sau valoarea unei Dacii Logan sa fie aproape identica cu a unui Mercedes Clasa C, respectiv 64 de lei'', a declarat Robert Negoita, initiatorul proiectului.

Potrivit acestuia, proiectul de lege prevede trei modalitati de calculare a impozitului: pretul autoturismului - acesta fiind punctul de plecare, la care se adauga un coeficient in functie de capacitatea cilindrica, plus coeficientul de poluare: ''Ministerul Finantelor trebuie sa intocmeasca un catalog de preturi in care sa evalueze toate tipurile de autoturisme inmatriculate in Romania si care trebuie impozitate la valoarea lor de piata. Aceasta taxa va fi de 0,75% din valoarea masinii''.

Coeficientul pentru capacitatea cilindrica rezulta din taxa pe valoarea masinii inmultita cu 1 pentru masinile pana la 1650 cm cubi (cc), crescand progresiv pana la de zece ori taxa pe valoarea masinii in cazul autoturismelor de peste 5001 cm cubi, valoare nou-introdusa, a explicat Robert Negoita.

Suma rezultata de la cele doua componente va fi inmultita cu coeficientul gradului de poluare - cu 3 pentru masinile non-euro, ajungand pana la 1 pentru autoturismele cu euro 5.

Modele de cereri si actiuni conform noul Cod de procedura civila
Modele de cereri si actiuni conform noul Cod de procedura civila

Vezi detalii

Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

33 de instrumente pentru un management de succes
33 de instrumente pentru un management de succes

Vezi detalii

Deputatul a explicat ca, potrivit legislatiei in vigoare, posesorul unui autoturism Dacia Logan 1600 cc plateste in prezent 63,92 lei, urmand ca dupa aprobarea acestei initiative legislative sa plateasca 60,9 lei. De asemenea, pentru un autoturism Mercedes Clasa C 1600 cc in prezent se plateste 63,84 lei, urmand sa plateasca 281 lei, pentru Aro 244 de 3100 cc se plateste 2.320 lei, dupa noul proiect urmand sa se plateasca 180 lei.

Diferenta mare la calculul impozitului se va regasi la autoturismele de lux cu capacitate cilindrica mare, astfel ca un posesor de Mercedes-Benz S 600 cu 6000 de cc, care platea 4.350 lei, va achita 11.250 de lei, iar cei care detin Bentley Arnage de 6700 cc si care plateau impozit de 4.857 lei, ar urma sa achite la Administratia Fiscala 25,125 de lei, in cazul in care proiectul de lege va trece de Parlament.

Data aparitiei: 06 Octombrie 2010
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect legislativ: un nou impozit auto":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Penalitati de intarziere dupa rezilierea contractului

    Intrebare: Revin la intrebarea cu penalitatile de intarziere dupa rezilierea contractului. La rezilierea contractului am intocmit si facturat penalitatile de intarziere in momentul rezilierii. O factura avea 90 de zile de intarziere( motiv pentru care s-a facut rezilierea contractului), alta 60 de zile si alta 31 de zile. Am intocmit factura de penalitati la rezilierea contractului pentru fiecare factura cu zilele respective de intarziere (90; 60;31). Inainte sa aplic dobanda legala intocmesc si facturi de penalitati si pentru cele pentru care am facut penalitati cu 60 si 31zile intarziere ( adica fac penalitati pe diferenta pana la 90 de zile ?) Aplic dobanda legala si pentru penalitatile facturate si achitate dupa reziliere sau numai pentru chirie? Dobanda legala in cazul meu este Dobanda de politica monetara +4%? adica dobanda legala penalizatoare?

    Raspuns: Calculati penalitatile conform contractului, de la data scadentei pana la data platii. Unde nu aveti... [citeste tot raspunsul aici...]

    ©2016 RENTROP & STRATON
    Toate drepturile rezervate.
    SATI
    Atentie, Juristi!
    Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

    Conflictele de munca pot fi solutionate!

    Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


    Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice