Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Proiect legislativ: un nou impozit auto

 

Deputatul PSD Robert Negoita a depus, marti, la Camera Deputatilor, o initiativa legislativa de modificare a Codului Fiscal, care prevede un nou sistem de calcul al impozitului anual pentru autoturisme, anunta Agerpres. Scopul initiativei legislative este acela de a incuraja proprietarii de autoturisme ieftine (de productie autohtona), cu capacitate cilindrica mica si un grad de poluare redus, spune deputatul PSD.

''Daca ne referim la impozitarea anuala pe mijloc de transport observam ca, spre exemplu, un Bentley este apropiat de nivelul de impozitare al unui Aro. Consideram ca aceasta formula aplicata in prezent creeaza un mod injust de impozitare, mai mult, este complet ilogic sa impozitezi un autoturism Aro cu 2.320 lei, din iulie 2010 aceasta suma aproape s-a dublat, (...)sau valoarea unei Dacii Logan sa fie aproape identica cu a unui Mercedes Clasa C, respectiv 64 de lei'', a declarat Robert Negoita, initiatorul proiectului.

Potrivit acestuia, proiectul de lege prevede trei modalitati de calculare a impozitului: pretul autoturismului - acesta fiind punctul de plecare, la care se adauga un coeficient in functie de capacitatea cilindrica, plus coeficientul de poluare: ''Ministerul Finantelor trebuie sa intocmeasca un catalog de preturi in care sa evalueze toate tipurile de autoturisme inmatriculate in Romania si care trebuie impozitate la valoarea lor de piata. Aceasta taxa va fi de 0,75% din valoarea masinii''.

Coeficientul pentru capacitatea cilindrica rezulta din taxa pe valoarea masinii inmultita cu 1 pentru masinile pana la 1650 cm cubi (cc), crescand progresiv pana la de zece ori taxa pe valoarea masinii in cazul autoturismelor de peste 5001 cm cubi, valoare nou-introdusa, a explicat Robert Negoita.

Suma rezultata de la cele doua componente va fi inmultita cu coeficientul gradului de poluare - cu 3 pentru masinile non-euro, ajungand pana la 1 pentru autoturismele cu euro 5.

Teste de Angajare si Selectie
Teste de Angajare si Selectie

Vezi detalii

33 de instrumente pentru un management de succes
33 de instrumente pentru un management de succes

Vezi detalii

Enciclopedia juridica: Ghidul juristului eficient
Enciclopedia juridica: Ghidul juristului eficient

Vezi detalii

Deputatul a explicat ca, potrivit legislatiei in vigoare, posesorul unui autoturism Dacia Logan 1600 cc plateste in prezent 63,92 lei, urmand ca dupa aprobarea acestei initiative legislative sa plateasca 60,9 lei. De asemenea, pentru un autoturism Mercedes Clasa C 1600 cc in prezent se plateste 63,84 lei, urmand sa plateasca 281 lei, pentru Aro 244 de 3100 cc se plateste 2.320 lei, dupa noul proiect urmand sa se plateasca 180 lei.

Diferenta mare la calculul impozitului se va regasi la autoturismele de lux cu capacitate cilindrica mare, astfel ca un posesor de Mercedes-Benz S 600 cu 6000 de cc, care platea 4.350 lei, va achita 11.250 de lei, iar cei care detin Bentley Arnage de 6700 cc si care plateau impozit de 4.857 lei, ar urma sa achite la Administratia Fiscala 25,125 de lei, in cazul in care proiectul de lege va trece de Parlament.

Data aparitiei: 06 Octombrie 2010
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect legislativ: un nou impozit auto":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Adeverinta sporurii

    Intrebare: Am lucrat 35 ani si 1 luna la o statie de transformate electrica cu exploatare de la domiciliu in ture de 24h cu 24h pana in anul 1990,iar dupa aceea in ture de 24h cu 48h .Programul de lucru era 8h camera de comanda iar restul de 16h era supraveghere de la domiciliu.Pentru supraveghere de la domiciliu exploatare de la domiciliu pimeam un spor de 25% la salariul de incadrare dupa care se facea calculul la salariul pe tura. Societatea unde am lucrat si am fost disponibilizat S.C. CEZ Distributie S.A. nu-mi elibereaza adeverinta cu acest spor de 25% motivand ca nu este spor permanent ci spor obtinut conform C.C.M.. spor ce este trecut in contractul aditional al contractului individual de munca la alte sporuri. Am cerut de asemenea daca nu elibereaza adeverinta cu sporul respectiv sa-mi dea salariile obtinute din care s-a platit C.A.S.-ul fiindu-mi necesara la casa de pensii pentru calculare punctajului real dar nu mi-sa dat motivind ca sunt trecute in cartea de munca, dar daca se compara salariile din cartea de munca cu fisele fiscale dupa anul 2000exista o diferenta de 0.5-0.8 puncte la fiecare an. Ce m-a sfatuiti sa fac ?

    Raspuns: Pentru clarificarea acestor aspecte puteti formula o cerere de chemare in judecata, aceasta nu se ti... [citeste tot raspunsul aici...]

    ©2016 RENTROP & STRATON
    Toate drepturile rezervate.
    SATI
    Atentie, Juristi!
    Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

    Conflictele de munca pot fi solutionate!

    Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


    Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice