Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legislatia judirica actualizata la zi 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Supravegherea avocatilor: necesitatea unor norme care sa garanteze secretul profesional

UNBR transmite publicitatii Proiectul de Recomandare adoptat de catre Conferinta Organizatiilor Internationale Neguvernamentale ale Consiliului Europei din 27 ianuarie 2017, intitulat "Supravegherea avocatilor: necesitatea unor norme care sa garanteze secretul profesional".

Avand in vedere preocuparile exprimate de mai multe organizatii internationale guvernamentale si nonguvernamentale1 legate de competentele de ancheta secrete sau insuficient controlate de care dispun organismele publice, precum si de folosire a unor tehnologii de interceptare si de urmarire deosebit de sofisticate si de mare eficacitate pentru accesul la datele de comunicare ale cetatenilor, de maniera nediscriminarorie, pe scara larga si in absenta oricarei suspiciuni;

Subliniind faptul ca posibilitatea folosirii unor anumite tehnologii de interceptare si de urmarire in lupta impotriva terorismului si a crimei organizate ridica o serie de probleme, in special legate de compatibilitatea acestor ingerinte cu principiile secretului profesional;

Considerand ca activitatile de supraveghere ale « guvernelor » pot implica guvernul national in sine, dar si diferite nivele de guvern (federal, central sau local), organismele guvernamentale, autoritatile fiscale, organismele independente ale functiei publice, politia, procurorii, serviciile de informatii, etc., si pot include externalizarea acestor activitati de catre guvern;

Punand accentul pe faptul ca supravegherea in masa aduce grave atingeri dreptului la confidentialitatea comunicarilor cu avocatul ale persoanelor care solicita sa beneficieze de consultanta si reprezentare judiciara, precum si obligatiei de a pastra confidentialitatea ce incumba avocatilor, atata timp cat drepturile si obligatiile in materie de secret profesional constituie componente esentiale ale drepturilor fundamentale, mai largi decat dreptul la un proces echitabil (articolul 6 CEDO), dreptul la respectarea vietii private (articolul 8 CEDO), sau dreptul la libertatea informatiilor si a exprimarii (articolul 10 CEDO);

Reamintind ca aceste drepturi constituie piloni ai democratiei si ca nerespectarea lor aduce atingere in egala masura statului de drept;

Subliniind ca activitatile de supraveghere tintite ale guvernelor trebuie reglementate de maniera riguroasa si controlate de autoritati judiciare independente si ca principiile de legalitate, necesitate si proportionalitate trebuie satisfacute1;

Considerand confidentialitatea comunicarilor dintre avocat si client nu doar ca o datorie a avocatului, ci ca un drept fundamental al clientului si ca nu poate exista incredere, element esential al bunei functionari a adminstrarii justitiei si a statului de drept;

Punand accentul pe faptul ca obligatia de confidentialitate a avocatului serveste interesele administrarii justitiei, dar si pe cele ale clientului si ca ea trebuie, pe cale de consecinta sa beneficieze de o protectie speciala din partea Statului;

Subliniind protejarea confidentialitatii comunicarilor avocat-client, in virtutea Conventiei Europene a Drepturilor Omului si a dreptului Uniunii Europene si ca ea capata o mare importanta in viziunea Curtii Europene a Drepturilor Omului3, a Curtii de Justitie a Uniunii Europene4 si a altor organisme europene implicate;


Referindu-se, in special, la cazul Michaud1, care prevede ca "in timp ce articolul 8 [din CEDO] protejeaza confidentialitatea intregii "corespondente" intre indivizi, aceasta permite asigurarea unei protectii superioare (consolidate) pentru corespondenta intre avocaţi si clienţii lor. Aceasta se justifica prin faptul ca avocatilor li se atribuie un rol fundamental de aparare a intereselor justitiabililor. intr-o societate democratica, [...]. Ca o consecinta indirecta, dar fara nici un fel de echivoc, rezulta dreptul fiecarei persoane la un proces echitabil, inclusiv dreptul persoanelor acuzate de a nu se autoincrimina."


Consultati documentul integral aici.
 

Sursa: UNBR

 

 


de Paula Petrache
Redactor

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Proiect: Supravegherea avocatilor: necesitatea unor norme care sa garanteze secretul profesional":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016