Comunicat de presa CSM
Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a analizat azi 15 octombrie 2009 solicitarile formulate de Tribunalul Vrancea si Tribunalul Prahova in legatura cu refuzul judecatorilor de participare la birourile electorale raportat intelesul dispozitiilor art. 29 alin 2 din Legea 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, potrivit carora pe perioada cat functioneaza birourile electorale, membri acestora „se considera detasati” si fata de dispozitii speciale ale ar. 52 alin 1 din legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor din care rezulta ca detasarea judecatorilor se poate dispune numai de catre Consiliul Superior al Magistraturii si numai cu acordul acestora.
De asemenea, va transmite Avocatului Poporului solicitarea de sesizare a Curtii Constitutionale pentru a se constata ca dispozitiile art. 29 alin 2 din Legea 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, nu sunt in acord cu prevederile legii fundamentale.
Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a apreciat ca intelesul expresiei „se considera detasati” nu poate fi identic cu notiunea utilizata in Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, astfel ca pentru participarea magistratilor la birourile electorale nu este necesara derularea procedurii ce presupune acordul judecatorului si nici dispozitia data de consiliu in acest sens.
Pentru a concluziona astfel, Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a retinut ca sintagma „se considera detasati” din cuprinsul articolului 29 al Legii 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei a fost supusa si interpretarii Curtii Constitutionale, care prin Deciziile 305/2008 si 1225/2008 a precizat ca, pe perioada desfasurarii activitatii in cadrul biroului electoral, judecatorii au statutul de detasati, in sensul ca exercita atributii proprii procesului electoral. Ceea ce s-a urmarit prin utilizarea de catre legiuitor a sintagmei „se considera detasati” este necesitatea desfasurarii de catre magistrati pe perioada procesului electoral doar a activitatii proprii acestuia si pe cale de consecinta necesitatea excluderii desfasurarii, pentru aceeasi perioada, a activitatii de judecata.
De aceea, exercitarea atributiilor specifice procesului electoral nu poate implica dispozitia Consiliului Superior al Magistraturii pentru detasarea magistratilor la birourile electorale, ei fiind considerati detasati prin efectul legii, in aceeasi modalitate fiind investiti si cu desfasurarea activitatilor pe care procesul electoral le presupune.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<