Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul Comertului: Ce facem cand divizam?

Documentele necesare pentru inregistrarea in Registrul Comertului a modificarilor privind divizarea unei societati comerciale prin transmiterea unei parti din patrimoniul sau uneia sau mai multor societati comerciale care sunt astfel constituite (art. 2501 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare):

Etapa I

1. Cerere de depunere si mentionare acte pentru desemnarea expertilor/expertului conform art. 2433 din Legea nr. 31/1990 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare sau hotararea adunarii generale prin care se renunta la expertiza si depunerea proiectului de fuziune intocmit de fiecare din societatile participante la fuziune, semnata de reprezentantii acestora (original);
 
2. Proiectul de divizare semnat de reprezentantii societatii participante la divizare (original);

3. Declaratia privind modalitatea de publicare a proiectului de divizare, respectiv prin publicare in Monitorul Oficial al Romaniei sau pe pagina de Internet a societatii/societatilor care participa la divizare si pe pagina de Internet a ONRC;

4. Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);

5. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:

* taxa de registru ;
* tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a, daca este cazul.

Etapa a II-a*

1. Cerere de depunere si mentionare acte, bifata la pct. 5.15: „Cerere adresata Sectiei comerciale a Tribunalului in a carui raza teritoriala se afla sediul societatii supuse divizarii, prin care solicita inregistrarea divizarii in Registrul Comertului”;

2. Cererea adresata Presedintelui Sectiei comerciale a tribunalului in a carui raza teritoriala se afla sediul societatii supuse divizarii, prin care solicita inregistrarea in Registrul Comertului;

3. Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor privind aprobarea divizarii, conform art. 246 alin. (1) din lege (original);

4. Actul modificator privind diminuarea capitalului social al societatii supuse divizarii partiale prin desprinderea unei parti din patrimoniu (original);

5. Actul constitutiv actualizat al societatii care se divizeaza;
 
6. Dovada publicarii proiectului de divizare vizat de directorul Oficiului Registrului Comertului de pe langa tribunal si/sau persoanei sau persoanelor desemnate. Confirmarea publicarii se efectueaza de ORCT.
7. Situatia financiara de divizare (copie);
 
8. Certificatul de inregistrare si, dupa caz, anexa/anexele daca intervin modificari ale elementelor cuprinse in aceasta (activitate principala, denumire, forma juridica, sediu) - (original);
 
9. Dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei si/sau a emblemei (original);
 
10. Daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevazut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (original);
 
11. Actele constitutive ale societatilor rezultate prin divizare (originale);
 
12. Dovezile privind sediile sociale/secundare ale societatilor rezultate (copii), respectiv documentele care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, inregistrat la administratia financiara in circumscriptia careia se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
 
13. Certificatul emis de administratia financiara competenta, care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta instrainarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit;
 
14. Declaratia pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, in cazul in care, din certificatul emis potrivit pct. 7 rezulta ca sunt deja inregistrate la administratia financiara alte documente care atesta instrainarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinatie de sediu social;

15. Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei  mobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
 
16. Declaratiile date pe propria raspundere, dupa caz, de  catre fondatori/administratori/directori/cenzori/membrii consiliului de supraveghere si ai directoratului sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati (original);
 
16. Specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii se depun la Oficiul Registrului Comertului odata cu cererea de inregistrare, daca au fost numiti prin actul constitutiv si pot fi date in forma autentica la notarul public, in fata judecatorului delegat, a directorului ORC sau a inlocuitorului acestuia care va certifica semnatura;
 
17. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie);

18. Actele de inregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice (copie certificata si, dupa caz, traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public);

19. Certificatele de cazier fiscal pentru asociatii, actionarii sau reprezentantii legali ai societatilor comerciale rezultate din divizare, care au domiciliul/resedinta/sediul in Romania sau pentru persoanele fizice sau juridice straine, care au aceasta calitate si sunt inregistrate fiscal in Romania sau, dupa caz, declaratia autentica pe proprie raspundere a persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice straine care nu este inregistrata fiscal in Romania din care sa rezulte ca nu are datorii fiscale, in original, si, dupa caz, traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public;

20. Declaratia-tip pe propria raspundere (original), semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:

• persoana juridica nu desfasoara, la sediul social sau la sediile secundare, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);

• persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2).

21. Daca este cazul: - avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie); - imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).

22. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxa judiciara de timbru; timbru judiciar; taxa de registru; tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

* Toate documentele pe care se intemeiaza cererile de la aceasta etapa se depun in 2 exemplare identice, respectiv in original sau in copie certificata, dupa cum este prevazut pentru fiecare document, la Oficiul Registrului Comertului, care le va transmite tribunalului competent.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 25 Iunie 2013
Votati articolul "Registrul Comertului: Ce facem cand divizam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016