Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Reorganizarea Registrului national al persoanelor juridice fara scop patrimonial

Ministerul Justitiei  (MJ) si Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic (MCPDC) au organizat vineri, 8 iulie 2016, la Ministerul Justitiei, o audiere publica pe tema reorganizarii Registrului national al persoanelor juridice fara scop patrimonial ca sursa de date relevante privind dinamica sectorului asociativ.

Scopul audierii publice a fost de a analiza care dintre cele doua variante propuse:

-    dezvoltarea unui nou sistem informatic in cadrul Ministerului Justitiei sau
-    dezvoltarea sistemului informatic integrat la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC)

raspunde mai bine nevoii de crestere a transparentei si nivelului accesului public la datele despre asociatii si fundatii, precum si solicitarilor societatii civile de modernizare a serviciilor in acest domeniu.

In debutul evenimentului,  Adrian BABOI-STROE, secretar de stat MJ, a reafirmat preocuparea conducerii Ministerului Justitiei de a creste eficienta si calitatea serviciilor sale, inclusiv prin simplificarea procedurilor aplicabile cetatenilor si organizatiilor neguvernamentale.

MJ si MCPDC multumesc tuturor celor care au trimis depozitii pro sau contra celor doua motiuni propuse spre audiere: Asociatia Carpatina Ardeleana a Turistilor (SKV), Asociatia Crescatorilor si Exportatorilor de Bovine, Ovine, Porcine din Romania, Asociatia Help Autism, Asociatia Young Initiative, Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), Centrul Roman pentru Inovatie in Dezvoltare Locala (CRIDL), Clubul de Cicloturism "Napoca", Federatia Asociatiilor de Locatari Timisoara, Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale (FONSS), Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile (FDSC), Fundatia Pact, Organizatia Salvati Copiii, Oficiul National al Registrului Comertului.

Comisia de experti este formata din reprezentanti ai Ministerului Justitiei, Ministerului pentru Consultare Publica si Dialog Civic, Institutului National de Statistica, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si din reprezentanti ai societatii civile: Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile si Centrul de Legislatie Nonprofit. Expertii au audiat, vineri, 8 iulie 2016, persoanele care au dorit sa isi exprime punctul de vedere si au analizat depozitiile primite.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h

Consultarea se va desfasura pe parcursul urmatoarelor doua saptamani, urmand ca la incheierea procesului, Comisia sa redacteze un raport sintetic si recomandari pe baza informatiilor colectate. Acest raport sprijina procesul decizional privind reorganizarea sau redimensionarea Registrului national al persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Calendarul de organizare al audierii publice:

    30 iunie: lansarea anuntului;
    30 iunie – 7 iulie: primirea depozitiilor scrise;
    8 iulie, ora 10:00: organizarea audierii publice;
    25 iulie: publicarea raportului comisiei de experti.
 

 

de
Redactor

Data aparitiei: 11 Iulie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reorganizarea Registrului national al persoanelor juridice fara scop patrimonial":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Cum pot folosi un spatiu in indiviziune?

Intrebare: Buna ziua, locuiesc intr-o casa in care sunt co-proprietar cu primaria. Primaria detine aici mai multe camere pe care le inchiriaza. In actele mele de proprietate, in cazul unui hol comun, este trecut: suprafata utila totala 16mp, suprafata utila in indiviziune 5.30mp. Am amplasat pe acest hol un dulap foarte mare, de 1mx2m=2mp (inalt de h=2m). Unul din chiriasi mi-a facut reclamatie pentru ca-l deranja dulapul. Au venit cei de la Politia locala, au constatat, am primit notificare prin posta: "sa procedez la desfiintarea spatiului de depozitare pentru ca se afla pe suprafata in indiviziune si pentru ca nu am autorizatie de constructie". Intrebarea mea este, pe suprafata mea de 5,30mp ce am voie sa amplasez? Un dulap mai mic? Mai multe dulapuri? Imi trebuie acordul primariei sa pun acolo o masa cu 2 scaune? Cum pot folosi acest spatiu in indiviziune? 1mp sa zicem este cale de acces si o folosesc si eu si vecinii pentru trecere; restul? partea care este in dreptul peretelui meu?cum ma pot folosi de acel spatiu? sau nu am nici un drept fara acordul vecinilor? De asemenea, daca chiriasii au animale care dorm pe holul mai sus amintit; daca ei au la randul lor un sifonier pe hol, au sarme pentru rufe etc, ei au nevoie de aprobarea mea pe acel hol din care am cota indiviza? Acelasi lucru este valabil si pentru curtea comuna. Eu platesc la primarie: impozit teren intravilan, taxa teren folosinta, chirie teren curte (159mp). Am voie sa-mi instalez un pavilion de gradina fara acordul chiriasilor primariei? Cum ma pot folosi de acesta curte daca este comuna? Sau nu ma pot folosi deloc fara aprobarea vecinilor? Am voie doar... sa ma plimb prin curte? sau, concret, ce am voie si ce nu intr-o curte aflata in indiviziune si intr-un hol lat de 4m si lung tot de 4m din care am 5.30mp in indiviziune. Cum ma pot folosi practic de acest spatiu. Va multumesc.

Raspuns: Conform art.639 din noul Cod Civilmodul de folosire a bunului comun se stabileşte prin acordul... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016