Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Reorganizarea Registrului national al persoanelor juridice fara scop patrimonial

Ministerul Justitiei  (MJ) si Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic (MCPDC) au organizat vineri, 8 iulie 2016, la Ministerul Justitiei, o audiere publica pe tema reorganizarii Registrului national al persoanelor juridice fara scop patrimonial ca sursa de date relevante privind dinamica sectorului asociativ.

Scopul audierii publice a fost de a analiza care dintre cele doua variante propuse:

-    dezvoltarea unui nou sistem informatic in cadrul Ministerului Justitiei sau
-    dezvoltarea sistemului informatic integrat la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC)

raspunde mai bine nevoii de crestere a transparentei si nivelului accesului public la datele despre asociatii si fundatii, precum si solicitarilor societatii civile de modernizare a serviciilor in acest domeniu.

In debutul evenimentului,  Adrian BABOI-STROE, secretar de stat MJ, a reafirmat preocuparea conducerii Ministerului Justitiei de a creste eficienta si calitatea serviciilor sale, inclusiv prin simplificarea procedurilor aplicabile cetatenilor si organizatiilor neguvernamentale.

MJ si MCPDC multumesc tuturor celor care au trimis depozitii pro sau contra celor doua motiuni propuse spre audiere: Asociatia Carpatina Ardeleana a Turistilor (SKV), Asociatia Crescatorilor si Exportatorilor de Bovine, Ovine, Porcine din Romania, Asociatia Help Autism, Asociatia Young Initiative, Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), Centrul Roman pentru Inovatie in Dezvoltare Locala (CRIDL), Clubul de Cicloturism "Napoca", Federatia Asociatiilor de Locatari Timisoara, Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale (FONSS), Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile (FDSC), Fundatia Pact, Organizatia Salvati Copiii, Oficiul National al Registrului Comertului.

Comisia de experti este formata din reprezentanti ai Ministerului Justitiei, Ministerului pentru Consultare Publica si Dialog Civic, Institutului National de Statistica, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si din reprezentanti ai societatii civile: Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile si Centrul de Legislatie Nonprofit. Expertii au audiat, vineri, 8 iulie 2016, persoanele care au dorit sa isi exprime punctul de vedere si au analizat depozitiile primite.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari
Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Consultarea se va desfasura pe parcursul urmatoarelor doua saptamani, urmand ca la incheierea procesului, Comisia sa redacteze un raport sintetic si recomandari pe baza informatiilor colectate. Acest raport sprijina procesul decizional privind reorganizarea sau redimensionarea Registrului national al persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Calendarul de organizare al audierii publice:

    30 iunie: lansarea anuntului;
    30 iunie – 7 iulie: primirea depozitiilor scrise;
    8 iulie, ora 10:00: organizarea audierii publice;
    25 iulie: publicarea raportului comisiei de experti.
 

 

de
Redactor

Data aparitiei: 11 Iulie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reorganizarea Registrului national al persoanelor juridice fara scop patrimonial":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Titlu executoriu

Intrebare: Buna seara Am incheiat ca firma un contract de achizitie pentru construirea unei cladiri cu firma de constructii X. Proiectul este partial finantat prin POR 2007-2013,cca 40%. In ziua de 13.03.2013 am primit instiintare de la un executor judecatoresc despre faptul ca s-a instituit titlu executoriu asupra veniturilor constructorului X asadar platile va trebui sa le fac in contul executorului. In data de 04.04.2013 am fost instiintata de catre constructor ca s-a incheiat contract de cesiune de creanta intre constructorul X si o alta firma din grupul sau(s-o numim Y) ,contract incheiat in data de 01.03.2013. Vineri am primit o somatie din partea constructorului X care imi pune in vedere faptul ca trebuie sa fac viitoarele plati in contul firmei Y,nu la executor,nu la firma X(are poprire pe cont),altfel ma va actiona in judecata. Eu sunt un om cinstit,dar la cine platesc pentru a respecta legea iar cheltuielile sa fie eligibile?

Raspuns: Executorul v-a notificat in calitate de tert poprit pentru x. Art. 783 din noul Cod de procedura ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice