Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Repere legislative privind conflictele de munca si modalitatile de solutionare a acestora XI

Repere legislative privind conflictele de munca si modalitatile de solutionare a acestora (XI)


Consilier juridic Ana Roxana NUTA

Solutionarea conflictelor de drepturi

Potrivit art. 70 din Legea nr. 168/1999, conflictele de drepturi se solutioneaza de catre instantele judecatoresti, competenta acestora in judecarea cererilor referitoare la solutionarea conflictelor de drepturi fiind stabilita prin lege. Astfel, art. 2 pct. 1 lit. b1 din Codul de procedura civila prevede ca tribunalul judeca in prima instanta conflictele de munca, cu exceptia celor date prin lege altor instante. Cererile se adreseaza instantei competente in a carei circumscriptie reclamantul isi are domiciliul sau resedinta ori, dupa caz, sediul.

Potrivit art. 283 din Codul muncii, cererile in vederea solutionarii unui conflict de munca pot fi formulate:
a) in termen de 30 de zile calendaristice de la data in care a fost comunicata decizia unilaterala a angajatorului referitoare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau incetarea contractului individual de munca;

Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii

Manual de Politici contabile pentru ONG
Manual de Politici contabile pentru ONG

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal
Protectia Datelor cu Caracter Personal

Vezi detalii


b) in termen de 30 de zile calendaristice de la data in care s-a comunicat decizia de sanctionare disciplinara;
c) in termen de 3 ani de la data nasterii dreptului la actiune, in situatia in care obiectul conflictului individual de munca consta in plata unor drepturi salariale neacordate sau a unor despagubiri catre salariat, precum si in cazul raspunderii patrimoniale a salariatilor fata de angajator;
d) pe toata durata existentei contractului, in cazul in care se solicita constatarea nulitatii unui contract individual sau colectiv de munca ori a unor clauze ale acestuia;
e) in termen de 6 luni de la data nasterii dreptului la actiune, in cazul neexecutarii contractului colectiv de munca ori a unor clauze ale acestuia.

In toate situatiile, altele decat cele prevazute mai sus termenul este de 3 ani de la data nasterii dreptului. Cererile referitoare la solutionarea conflictelor de drepturi se judeca in regim de urgenta termenele de judecata neputand fi mai mari de 15 zile. Procedura de citare a partilor se considera legal indeplinita daca se realizeaza cu cel putin 24 de ore inainte de termenul de judecata.
Sarcina probei in conflictele de munca revine angajatorului, acesta fiind obligat sa depuna dovezile in apararea sa pana la prima zi de infatisare. La prima zi de infatisare, inainte de intrarea in dezbateri, instanta are obligatia de a incerca stingerea conflictului de drepturi prin impacarea partilor art. 76 din aceeasi lege.
In cazul in care judecata continua, administrarea probelor se face cu respectarea regimului de urgenta, instanta fiind in drept sa decada din beneficiul probei admise partea care intarzie in mod nejustificat administrarea acesteia.
Hotararile prin care se solutioneaza fondul cauzei se pronunta in ziua in care au luat sfarsit dezbaterile, in situatii deosebite pronuntarea putand fi amanata cel mult doua zile. Hotararile pronuntate in fond sunt definitive si executorii de drept. Hotararile motivate ale instantei de fond se redacteaza si se comunica partilor in termen de cel mult 15 zile de la pronuntare. Termenul de recurs este de 10 zile de la data comunicarii hotararii pronuntate de instanta de fond.

In cazul admiterii recursului, instanta va judeca in fond cauza. Aceste prevederi nu se aplica in urmatoarele situatii:
a) solutionarea cauzei de instanta de fond s-a facut cu incalcarea prevederilor legale referitoare la competenta;
b) judecata in fond a avut loc in lipsa partii care nu a fost legal citata. Articolul 82 din Legea nr. 168/1999 dispune ca dispozitiile Legii referitoare la procedura de solutionare a conflictelor de drepturi se completeaza in mod corespunzator cu prevederile Codului de procedura civila.

www.karan.ro

Data aparitiei: 02 Iunie 2009
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Repere legislative privind conflictele de munca si modalitatile de solutionare a acestora XI":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Poate sunteti interesat si de:

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Suport juridic pentru a sustine o cerere de actualizare a unei conventii

Intrebare: Am mai discutat despre acest subiect solicitarea in justitie de modificare a unei Conventii de finantare intre o agentie guvernamentala, ANL si o banca (semnata in 2003), pentru a fi adusa la zi. Adica sa tina cont de evolutia lucrarilor de construire pentru care a fost conceputa, sa fie completata astfel incit sa acopre noile situatii care in actuala elaborare nu sint acoperite legal de acea conventie. Astazi instanta mi-a solicitat expres, sub amenintarea de a anula cererea, sa indic "Motivele de drept pe care se sprijina fiecare capat de cerere". Primul capat de cere solicita exact acest lucru, actualizarea Conventiei. Intrebare: care ar fi suportul juridic lege etc. la care sa fac apel pentru a sustine in fata instantei acest demers - de actualizare al conventei de finantare?

Raspuns: Da asa este, mi-ati precizat acest lucru si eu l-am mentionat in cerere. Nici eu nu inteleg de ce in... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016