Intrebare: Societatea noastra a incheiat un contract de vanzare-cumparare produse cosmetice cu o societate care produce aceste produse. Avand in vedere pretul destul de mare al produselor si scaderea cererii privind aceste produse ne gandim sa refuzam sa mai luam marfa si astfel sa intervina rezilierea contractului care este in derulare. Toata marfa pe care am luat-o pana acum este achitata desi este stocata in depozitele noastre. Daca nu am prevazut in contract un astfel de motiv pentru reziliere, ce consecinta ar putea avea refuzul de a mai lua marfa si a plati?
Raspuns: In cazul existentei unui contract in derulare, instanta va poate obliga la indeplinirea obligatiei asumate prin contract. Prin urmare, daca vanzatoarea va pune la dispozitie marfa si va comunica locul in care a depozitat-o pentru ca sa o puteti lua, nu poate fi solicitata rezilierea contractului deoarece societatea vanzatoare si-a indeplinit obligatiile, astfel ca va poate obliga sa faceti plata. Desigur, exista si posibilitatea rezilierii contractului in cazul in care nu mai luati marfa si vanzatoarea nu va mai transmite marfa, insa aceasta din urma va poate obliga la daune-interese.
Avand in vedere ca este un litigiu comercial, aveti obligatia sa notificati vanzatorul situatia cu care va confruntati si, printr-o invitatie la conciliere, sa solicitati reducerea preturilor in raport de preturile existente pe piata la produse similare cat si a situatiei economice. In situatia in care societatea vanzatoare nu va accepta reducerea preturilor, puteti arata instantei ca ati incercat sa va duceti la indeplinire obligatiile ce va reveneau dar acumularea de stocuri de marfa v-au condus in imposibilitatea in fapt de a mai indeplini obligatiile contractuale.
Este posibil sa invocati forta majora pe fondul crizei economice care a dus la imposibilitata desfasurarii normale a activitatii societatii dumneavoastra care a acumulat stocuri de marfa. O rezolvare amiabila este cea mai indicata in acest caz deoarece numai asa ambele parti au de castigat. In caz contrar, existenta unui litigiu conduce la posibila sanctionare dar si la pierderea unui client care poate ar fi mai indicat sa fie pastrat chiar cu reducerea pretului si, implicit reducerea profitului. Si dumneavoastra trebuie sa analizati daca nu cumva acumularea de marfa este si din cauza adaosului dumneavoastra, adaos ce poate fi de asemenea redus.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca prin decizie si confirmat prin certificat constatator administrator pe societatea mamei mele SRL , pot renunta la calitatea de angajat cu contract individual de munca fiind conducator serviciu extern SSM SINGURUL ANGAJAT AL SOCIETATII , Trebuie o noua reabilitare SSM Detalii ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem urmatoarea speta: salariat angajat din data de 14.02.2024 aduce concediu medical initial cod 06 pt perioada 08.04.2024-12.04.2024 si mai adauce un alt concediu medical initial cod 01 pt perioada 17.04.2024-24.04.2024. Mentionez ca salariatul nu are stagiu complet de cotizare de 6 luni. Concediul cu cod 06 il inregistrez, dar ce fac cu cel cod 01? Suspend salariatul in baza concediului medical fara sa transmit in Revisal?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<