Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Rudele parlamentarilor, angajate de acestia inainte de 2013, nu mai pot fi urmarite de Agentia Nationala de Integritate

Definitia conflictului de interese in Legea 161/2003 este suficient de clara si neconditionata de adoptarea altor reglementari subsecvente, se arata intr-un comunicat al Agentiei Nationale de Integritate.

"Regimul juridic al conflictului de interese administrativ, pentru toate categoriile de persoane care ocupa functii/ demnitati publice este cel reglementat de dispozitiile Legii nr. 161/2003, coroborat din punct de vedere procedural cu dispozitiile Legii nr. 176/2010. Din aceste considerente, opinam ca definitia conflictului de interese cuprinsa in art. 70 din Legea nr. 161/2003 este suficient de clara, precisa si neconditionata de adoptarea altor reglementari, subsecvente, pentru diferite categorii de demnitati si functii publice", citeaza Agerpres comunicarul transmis de ANI.

Totodata, se mentioneaza ca propunerea legislativa privind interpretarea articolului 38 alin. 11 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si senatorilor, adoptata miercuri de Parlament, este in totala contradictie cu dispozitiile articolelor 70 si 71 din Legea nr. 161/2003 si ale articolului 301 din Codul penal, prevederi care reglementeaza conflictul de interese in materie administrativa si penala.

"Prin propunerea legislativa adoptata astazi se creeaza premisa conform careia interdictia de angajare a rudelor in cadrul propriilor birouri parlamentare opereaza doar de la data introducerii acestui articol, respectiv anul 2013 (Legea nr. 219), cu toate ca anterior acestui moment exista o dispozitie expresa care sa interzica parlamentarilor sa-si angajeze rudele sau afinii la birourile parlamentare si anume art. 70 din Legea nr. 161/2003. Prin urmare, nici anterior adoptarii Legii nr. 219/2013 parlamentarii nu puteau dispune fara nicio constrangere legala asupra angajarii rudelor sau afinilor la propriile birouri parlamentare intrucat aveau obligatia de a respecta regimul juridic al conflictelor de interese, in speta dispozitiile art. 70 si 71 din Legea nr. 161/2003 si ale art. 301 din Codul penal", informeaza Agerpres.

De asemenea, ANI transmite ca pe rolul instantelor se afla in prezent, in diferite faze procesuale, 29 de cauze in care agentia a constatat incalcarea de catre parlamentari a prevederilor legale referitoare la conflictul de interese ca urmare a angajarii rudelor la cabinetele parlamentare.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR abonament 12 actualizari


Inlaturati obstacolele cotidiene cu cel mai eficient instrument din domeniul HR  Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR TOTUL despre Recrutare Angajare Motivare Evaluare Formare Profesionala Documentatie obligatorie Mediere Lucrarea contine inclusiv modele de formulare obligatorii intocmite in concordanta cu prevederile GDPR...

Oferta Speciala
valabila 48h

“In ceea ce priveste conflictele de interese de natura administrativa, ANI a castigat definitiv si irevocabil in 22 de cazuri si doar intr-un singur caz instanta a anulat raportul de evaluare emis de Agentie, restul dosarelor fiind pe rol. Referitor la conflictele de interese de natura penala, in 18 cazuri instanta a emis sentinte de condamnare la inchisoare cu suspendarea pedepsei, in 3 cazuri amenda administrativa, iar in cinci cazuri dosarele se afla pe rolul organelor de cercetare penala”, se arata in acelasi comunicat.

Aceeasi sursa aminteste ca Parlamentul a adoptat miercuri o propunere legislativa prin care senatorii si deputatii care si-au angajat rudele la birourile parlamentare pana in anul 2013 sa nu poata fi urmariti de Agentia Nationala de Integritate.

de
Redactor

Data aparitiei: 22 Iunie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Rudele parlamentarilor, angajate de acestia inainte de 2013, nu mai pot fi urmarite de Agentia Nationala de Integritate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Aplicarea articol 24 din legea contenciosului administrativ

Intrebare: In urma cu un an prietena mea a primit raspuns negativ din partea Politiei la cererea de a fi autorizata cu arma de vanatoare. Instanta tribunalului de contencios administrativ a anulat aceasta decizie iar instanta curtii de apel Bucuresti a refuzat recursul facut de IPJ Teleorman. Au trecut 3 saptamani de la ramanerea definitiva a sentintei. Intrebare 1: Se poate invoca articolul 24 , literele A, B, eventual C din legea contenciosului administrativ in cazul in care nici dupa trecerea celor 30 de zile IPJ Teleorman nu revine cu un raspuns pozitiv la cererea de autorizare pentru drept de detinere si folosire de arma de vanatoare? Intrebare 2: Mai este necesara o cerere de punere in aplicare a deciziei ramase definitive, respectiv eliberarea unui aviz favorabil sau IPJ Teleorman este obligat prin legea Contenciosului Administrativ sa faca asta in 30 de zile? Multumesc.

Raspuns: 1.Art.24 va spune ca in cazul in care autoritatea publica nu pune in executare hotararea judecatorea... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016