Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Saga taxei auto nelegale. Autoritatile vor sa o includa in pretul carburantului, desi exista decizia CJUE

Mai multe surse guvernamentale au anuntat ca taxa declarata ilegala de UE, si anume, timbrul auto de mediu, va fi inclusa in pretul combustibililor.

Astfel, la fiecare litru de combustibil, ar urma sa se adauge 5 bani. Sumele astfel colectate vor fi administrate de Ministerul de Mediu in conditiile in care acelasi minister trebuie sa restituie peste 1,5 miliarde de euro din aceeasi taxa.

"Curtea de Justitie a Uniunii Europene a decis in data de 9 iunie 2016 ca taxa de prima inmatriculare perceputa de Romania cumparatorilor de masini este ilegala din punct de vedere al legislatiei UE, dupa ce Romania a extins-o si la autovehiculele noi pentru a evita discriminarea pentru care mai fusese o data condamnata.

Odata stabilita sursa de finantare, grupul de lucru va stabili si cum si in cat timp vor fi restituite sumele catre cei care le vor revendica. Guvernul ar avea de restituit peste 1,5 miliarde de euro.

Romania a introdus in 2008, in timpul Guvernului Calin Popescu Tariceanu, prima taxa ce avea ca scop limitarea importurilor de autoturisme second-hand, cu explicatia ca tara se transforma intr-un cimitir al vechiturilor poluante ale Vestului", aminteste portalul Cursdeguvernare.ro.

Taxa s-a plimbat prin legislatia romaneasca sub diferite forme, asa cum aminteste aceeasi sursa. Asa se face ca in 2006 s-a numit taxa speciala, ulterior taxa pe poluare, mai tarziu taxa pentru emisii poluante si printr-o noua ordonanta data in 2013 (OUG 9/2013), timbrul de mediu.

Iata si p parte din decizia CJUE referitoare la costurile acestei operatiuni, asa cum au fost ele estimate de Ministerul Finantelor, redata de sursa de mai sus.

"In cauza principala, in ceea ce priveste repercusiunile economice care pot decurge dintr‑o incompatibilitate cu articolul 110 TFUE a regimului de taxare instituit prin OUG nr. 9/2013, guvernul roman a prezentat o estimare potrivit careia restituirea cu dobanda a sumelor percepute cu titlu de taxe pentru inmatricularea vehiculelor s‑ar ridica la 6.504.429.857,47 RON (aproximativ 1.448.341 039 de euro). Restituirea unor asemenea sume ar avea drept consecința o crestere cu 0,9 % a deficitului bugetar al statului roman prevazut pentru anul 2015, care ar trece de la 1,83 % la 2,7 % din PIB‑ul acestui stat".

Asadar, saga acestei taxe nu pare sa se mai termine, iar suma stabilita de CJUE are toate sansele sa se mareasca in viitor in conditiile in care guvernamantul actual continua sa perceapa aceasta taxa nelegala.


de Paula Petrache
Redactor

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Saga taxei auto nelegale. Autoritatile vor sa o includa in pretul carburantului, desi exista decizia CJUE":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016