Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Saga taxei auto nelegale. Autoritatile vor sa o includa in pretul carburantului, desi exista decizia CJUE

Mai multe surse guvernamentale au anuntat ca taxa declarata ilegala de UE, si anume, timbrul auto de mediu, va fi inclusa in pretul combustibililor.

Astfel, la fiecare litru de combustibil, ar urma sa se adauge 5 bani. Sumele astfel colectate vor fi administrate de Ministerul de Mediu in conditiile in care acelasi minister trebuie sa restituie peste 1,5 miliarde de euro din aceeasi taxa.

"Curtea de Justitie a Uniunii Europene a decis in data de 9 iunie 2016 ca taxa de prima inmatriculare perceputa de Romania cumparatorilor de masini este ilegala din punct de vedere al legislatiei UE, dupa ce Romania a extins-o si la autovehiculele noi pentru a evita discriminarea pentru care mai fusese o data condamnata.

Odata stabilita sursa de finantare, grupul de lucru va stabili si cum si in cat timp vor fi restituite sumele catre cei care le vor revendica. Guvernul ar avea de restituit peste 1,5 miliarde de euro.

Romania a introdus in 2008, in timpul Guvernului Calin Popescu Tariceanu, prima taxa ce avea ca scop limitarea importurilor de autoturisme second-hand, cu explicatia ca tara se transforma intr-un cimitir al vechiturilor poluante ale Vestului", aminteste portalul Cursdeguvernare.ro.

Taxa s-a plimbat prin legislatia romaneasca sub diferite forme, asa cum aminteste aceeasi sursa. Asa se face ca in 2006 s-a numit taxa speciala, ulterior taxa pe poluare, mai tarziu taxa pentru emisii poluante si printr-o noua ordonanta data in 2013 (OUG 9/2013), timbrul de mediu.

Iata si p parte din decizia CJUE referitoare la costurile acestei operatiuni, asa cum au fost ele estimate de Ministerul Finantelor, redata de sursa de mai sus.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

"In cauza principala, in ceea ce priveste repercusiunile economice care pot decurge dintr‑o incompatibilitate cu articolul 110 TFUE a regimului de taxare instituit prin OUG nr. 9/2013, guvernul roman a prezentat o estimare potrivit careia restituirea cu dobanda a sumelor percepute cu titlu de taxe pentru inmatricularea vehiculelor s‑ar ridica la 6.504.429.857,47 RON (aproximativ 1.448.341 039 de euro). Restituirea unor asemenea sume ar avea drept consecința o crestere cu 0,9 % a deficitului bugetar al statului roman prevazut pentru anul 2015, care ar trece de la 1,83 % la 2,7 % din PIB‑ul acestui stat".

Asadar, saga acestei taxe nu pare sa se mai termine, iar suma stabilita de CJUE are toate sansele sa se mareasca in viitor in conditiile in care guvernamantul actual continua sa perceapa aceasta taxa nelegala.

de
Redactor

Data aparitiei: 01 Septembrie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Saga taxei auto nelegale. Autoritatile vor sa o includa in pretul carburantului, desi exista decizia CJUE":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Insolventa

Intrebare: Buna ziua, Am de recuperat bani de la o societate care acum este aflata in insolventa! Administratorul acestei societati (societatea A) a depus cererea de intrare in insolventa la Tribunal, pe data de 06.07.2012, iar la termenul din data de 09.08.2012 instanta a admis cererea si a numit administrator judiciar! In data de 18.06.2012 administratorul societatii in insolventa si-a deschis o alta firma (societatea B) si a vandut marfa de pe societatea A catre aceasta societate nou infiintata. Ba mai mult, aceste vanzari de bunuri sunt pe toata perioada semestrului 2 a anului 2012, chiar si in trimestrul 4, dupa data la care a fost numit administrator judiciar. Vreau sa incerc sa suspend starea de insolventa si sa transmit o adresa catre finante sau garda financiara pentru a verifica realitatea tranzactiilor! De asemenea, dintr-o situatie privitoare la incrucisarea declaratiilor 394 (diferente), reiese faptul ca societatea aflata in insolventa la acest moment nu a declarat in declaratia 394 aprovizionaril de la societatea noastra, cum de altfel sunt si probleme declarative dintre societatea A si societatea B! Intrebarea nr. 1: Ce pot face ca sa impiedic starea de insolventa? Intrebarea nr. 2: Daca administratorul societatii care este in insolventa (societatea A) a semnat contract cu fidejusare, pot sa il dau in judecata acum? Multumiri anticipate!

Raspuns: 1. Nu puteti impiedica starea de insolventa. 2. Daca administratorul a garantat prin fidejusiune in... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016