Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Se modifica regulile pentru cazierul fiscal. Noi atributii in sarcina compartimentelor juridice

Toate organele de administrare fiscala ale ANAF cu atributii de constatare a faptelor de natura a fi inscrise in cazier si de aplicare a sanctiunilor vor primi competente extinse de intocmire a fiselor de inscriere a faptelor in cazierul fiscal, ca urmare a completarii listei faptelor care se inscriu in cazierul fiscal al contribuabililor, conform HG 1000/2015.

Astfel, ca urmare a acestei extinderi, fisele de inscriere a faptelor care constituie contraventii, care se constata de organele fiscale cu atributii de administrare a veniturilor statului (ex. pentru nedepunerea la termen a declaratiilor de inregistrare fiscala/de mentiuni), se intocmesc de aceste organe fiscale.

PROIECTUL POATE FI CONSULTAT AICI.

Tot prin acest ordin, supus acum dezbaterii publice, se vor clarifica si procedurile prin care sunt stabilite organele fiscale teritoriale competente pentru gestionarea cazierului fiscal, ca urmare a infiintarii administratiilor pentru contribuabili mijlocii din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice.

De asemenea, vor fi stabilite reguli de intocmire a fiselor de inscriere in cazierul fiscal a contraventiilor constatate de organe din afara Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care au atributii de aplicare a sanctiunilor pentru unele fapte de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal.

CAZIERUL FISCAL reprezinta un mijloc de evidenta si urmarire a respectarii disciplinei fiscale, contabile si financiare de catre contribuabili, in care se tine evidenta persoanelor fizice, juridice si a entitatilor fara personalitate juridica ce au savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, contabile, vamale si de cele care privesc disciplina financiara.

Certificatul de cazier fiscal:

- este gratuit, pentru eliberarea certificatului nu se percepe nicio taxa.

Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari
Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Diurna legala in Romania si in strainatate
Diurna legala in Romania si in strainatate

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

- se elibereaza numai la cererea scrisa a contribuabililor sau a reprezentantilor acestora, depusa la orice organ fiscal competent in eliberarea cazierului fiscal, indiferent de domiciliu.

- eliberarea se face de indata si se emite in scris, pe suport hartie sau in forma electronica - in cazul emiterii in forma electronica, comunicarea se face prin mijloace electronice de transmitere la distanta ori de cate ori contribuabilul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare.

- este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul pentru care a fost eliberat.

Sursa: ANAF
 

 

de
Redactor

Data aparitiei: 19 Iulie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se modifica regulile pentru cazierul fiscal. Noi atributii in sarcina compartimentelor juridice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

ANRP

Intrebare: Am o mare neclaritate, nimeni nu a putut sa-mi dea un raspuns concret, iar de la ANRP, bineinteles ca nu am primit nici un raspuns la intrebarea mea. Din 3 mai 2012 am o decizie definitiva si irevocabila referitor la capatul de cerere privind obligarea APRP la desemnarea unui evaluator pentru intocmirea raportului de evaluare si la emiterea deciziei reprezentand titlul de despagubire. Intre timp, a aparut noua lege 165/2013, care precizeaza ca evaluarea imobilului nerestituit se va face pe baza grilei notarilor existente, fara a se tine cont de valoarea de piata a bunului. As dori sa fiu lamurit cum se va face evaluarea imobilului, conform grilei notarilor, sau conform dispozitivului sentintei, adica ANRP-ul va trebui sa desemneze un evaluator, pentru intocmirea raportului de evaluare. Va multumesc anticipat pentru raspuns, dorindu-va in continuare o zi excelenta. Cu multa stima,

Raspuns: Este perfect adevarat, ceea ce mi-ati scris stimata doamna Popescu dar, Legea nr.165/2013 dispune, ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice