Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Senatul a redus cota unica de impozit pe venit la 10%. Guvernul anunta ca nu sustine decizia

 

Senatul a adoptat, marti, proiectul legislativ apartinand mai multor democrat-liberali, care prevede reducerea cotei unice in cazul impozitului pe venit de la 16% la 10%.

Proiectul a fost sustinut in plen de senatorul PDL Iulian Urban, care a aratat ca aceasta masura este menita sa duca la o relaxare fiscala, in lipsa careia "lucrurile (din punct de vedere al economiei - n.r.) ar putea lua o turnura descendenta".

Totodata, el a subliniat ca adoptarea acestei masuri, alaturi de altele care au trecut de Senat si Camera Deputatilor, "vor creste sansele ca viitorul val de mari investitii sa se faca in Romania" si nu in tarile vecine, care au cote unice de impozit de doar 10%, Bulgaria si Ungaria.

Liderul senatorilor social-democrati, Ilie Sarbu, a afirmat ca Urban "a dat dovada de curaj si este printre putinii care nu doar semneaza proiecte de lege, ci are si curajul sa le sustina", spre deosebire de "unii ministri care, dupa ce le-au semnat, si-au dat seama ca nu erau bune sau erau in contradictie cu doctrina partidului".

Senatorul liberal Dan Radu Rusanu a sustinut, la randul sau, ca bulgarii si ungurii "ne fura investitorii" prin faptul ca au cote unice de impozitare mai scazute, insa a adaugat ca aceasta cota trebuie sa fie aceeasi si pentru salariati si pentru companii, iar prin masura reglementata de proiectul legislativ se abdica de la acest principiu.

Senatorul UDMR Gyorgy Frunda s-a declarat "dezamagit" de prezentarea Ministerului Finantelor, remarcand ca ar fi trebuit sa contina o simulare pe 6 - 12 luni, care, cu siguranta, ar fi dus la o concluzie diferita fata de cea prezentata, de crestere a veniturilor la buget si nu o scadere a acestora.

Liderul independentilor, Serban Mihailescu, a precizat ca grupul din care face parte nu sustine aceasta initiativa deoarece "o masura atat de importanta ar fi trebuit tratata din punctul de vedere al legii responsabilitatii fiscale si al consiliului fiscal".

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal
Protectia Datelor cu Caracter Personal

Vezi detalii

Liderul senatorilor democrat liberali, Cristian Radulescu, le-a reamintit colegilor sai ca exista diferente intre vointa si putinta in politica, "intre ce ar fi indicat pe termen mediu si lung si ce este obligatoriu pe termen scurt, intre atitudinea pe care pot si trebuie sa o aiba unii colegi senatori alesi uninominali si ce pot face odata ajunsi in Executiv". El a subliniat ca, la nivelul conducerii democrat liberalilor, a fost schitat un model care arata ca este posibil pe termen mediu si lung sa creasca salariul mediu in conditiile in care scad anumite impozitari si care era functional. "Dar, dupa aceea, vine FMI si ne spune ca nu este indicat sa scadem impozitarea azi, pana cand conditiile economice nu vor permite acest lucru", a adaugat el.

Propunerea legislativa, semnata de 23 de senatori PDL (doi dintre ei actualmente PSD), printre care si actualii ministri ai Economiei, Ion Ariton, si al Administratiei si Internelor, Traian Igas, a fost adoptata de Senat, in calitate de prima camera sesizata, cu 45 de voturi pentru, 31 impotriva si 8 abtineri. Potrivit proiectului legislativ adoptat, cota de impozit de 10% se va aplica veniturilor din activitati independente, salarii, cedarea folosintei bunurilor, investitii si pensii.

Imediat, insa, ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, a declarat ca Guvernul elaboreaza proiectul bugetului de stat pe anul 2011 pe baza cotei de 16%.

"Guvernul a elaborat strategia fiscal-bugetara si elaboreaza bugetul de stat pentru 2011 pe baza cotei de 16%, atat la impozitul pe profit, cat si la impozitul pe venit. Deci, noi nu sustinem reducerea cotelor de impozit", a declarat Gheorghe Ialomitianu.

Intrebat despre faptul ca initiativa legislativa a fost semnata inclusiv de actualul ministru al Economiei, Ion Ariton, ministrul de Finante a facut apel la rabdare, pana la votul final din Camera Deputatilor.

"Eu sunt convins ca in Camera Deputatilor aceasta initiativa legislativa va fi respinsa", a spus Ialomitianu.

Data aparitiei: 23 Noiembrie 2010
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Senatul a redus cota unica de impozit pe venit la 10%. Guvernul anunta ca nu sustine decizia":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Un singur debitor, doi creditori cu executori diferiti, cum se face executarea?

Intrebare: Intr-un proces de retragere din firma cei doi reclamanti au avut fiecare avocatul lui (initial au fost procese diferite care s-au conexat). Procesul a inceput in 2012 si a fost castigat la fond. Paratii au facut recurs si au pierdut, iar hotararea de la fond a devenit irevocabila (in aprilie 2014). Prin hotararea de la fond cei doi trebuie sa primeasca fiecare cate o suma de bani reprezentand 10%, respectiv 30% din activul net al societatii respective. Executorul reclamantului care trebuie sa primeasca 10% a facut mai multe cereri de executare silita, incepand imediat dupa pronuntarea sentintei de la fond (de vreo 4 ori si fiecare data i-a fost admisa cererea, iar la ultima, cu toate ca nu se pronuntase recursul scrie ca era executorie, desi recursul nu se pronuntase), in timp ce executorul celui de al doilea reclamant a facut cerere de executare silita (care a fost si incuviintata) dupa pronuntarea recursului. Cum se procedeaza in astfel de cazuri? Reclamantul care a asteptat pana la pronuntarea recursului trebuie sa astepte pana primeste celalalt 10% (sau cat I se cuvine) si apoi trece el la executare sau se conexeaza si executarile asa cum s-au conexat procesele? Daca cel cu 10% nu e de acord sa se conexeze, pe motiv ca el a depus primul cererea de executare? Multumesc anticipat pentru raspuns!

Raspuns: Fiecare creditor isi porneste propria sa executare silita a debitorului. Nefiind creditori garantati... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016