Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Sesizarea lui Iohannis in ceea ce priveste legea ce mentine abrogarea suspendarii functionarilor publici trimisi in judecata, la CCR

CCR (Curtea Constitutionala a Romaniei) reia, marti, dezbaterea privind sesizarea presedintelui Klaus Iohannis referitoare la legea care mentine abrogarea suspendarii functionarilor publici trimisi in judecata.

In data de 13 decembrie, Curtea a amanat dezbaterile in acest caz. seful statului a transmis la CCR luna trecuta aceasta sesizare cu privire la Legea pentru modificarea si completarea Legii 188/1999 privind statutul functionarilor publici, conform agerpres.ro.

Actul normativ mentine abrogarea prevederii potrivit careia functionarii publici sunt suspendati din functie in cazul in care sunt trimisi in judecata pentru infractiuni, inclusiv de coruptie si de serviciu.

In sesizare, presedintele Iohannis precizeaza ca abrogarea suspendarii raportului de serviciu al functionarului public ca urmare a trimiterii in judecata incalca dispozitiile art. 1 alin. (3) si (4), art. 16 alin. (1) si art. 54 alin. (2) din Constitutie.

"In jurisprudenta sa, Curtea Constitutionala a retinut ca sanctiunea prevazuta de art. 94 alin. (1) lit. m) din Legea nr.188/1999, cea a suspendarii de drept a raportului de serviciu al functionarului public trimis in judecata pentru savarsirea unei infractiuni de natura celor prevazute la art. 54 lit. h), are ca finalitate protejarea autoritatii sau a institutiei publice fata de pericolul continuarii activitatii ilicite si al extinderii consecintelor periculoase ale faptei penale savarsite de catre functionarul public", declara presedintele tarii.

"Aceasta sanctiune este una temporara si urmareste un scop legitim, fiind in concordanta cu exigentele constitutionale. Functionarul public al carui raport de serviciu a fost suspendat isi reia activitatea in conformitate cu art. 86 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, in cazul in care s-a dispus clasarea sau renuntarea la urmarirea penala ori achitarea sau renuntarea la aplicarea pedepsei ori amanarea aplicarii pedepsei, precum si in cazul incetarii procesului penal. De asemenea, respectivului functionar public ii vor fi achitate drepturile salariale aferente perioadei de suspendare. Prin raportare la scopul legitim avut in vedere de legiuitor, masura este justificata de necesitatea asigurarii autoritatii si integritatii functiei publice. Masura suspendarii raportului de serviciu vizeaza doar infractiuni de o anumita gravitate: infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, infractiuni de coruptie si de serviciu, infractiuni care impiedica infaptuirea justitiei, infractiuni de fals ori situatia unei infractiuni savarsite cu intentie care ar face persoana ce detine functia publica incompatibila cu exercitarea respectivei functii publice", mai adauga Klaus Iohannis.

Presedintele tarii mai mentioneaza si ca introducerea posibilitatii de delegare a competentei de organizare a concursului pentru ocuparea functiilor publice prin ordin al presedintelui ANFP incalca legea fundamentala, conform aceleasi surse.

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Pe 14 noiembrie, Camera Deputatilor a adoptat proiectul de modificare a Legii 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, mentinand abrogarea prevederii potrivit careia functionarii publici sunt suspendati din functie in cazul in care sunt trimisi in judecata pentru infractiuni, inclusiv de coruptie si de serviciu.

 

de
Data aparitiei: 23 Ianuarie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sesizarea lui Iohannis in ceea ce priveste legea ce mentine abrogarea suspendarii functionarilor publici trimisi in judecata, la CCR":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Referitor la CCM la nivel de unitate

Intrebare: este sc cfr scrl care este filiala a sntfc cfr calatori,care ii aloca bugetu si plateste salariatii sc CFR Brasov Sa unitate feroviara?multumesc anticipat solicitari ce a stat la baza cereri de chemare in judecata: Solicitam ca in urma analizarii inscrisurilor anexate la cererea de chemare in judecata ce vor fi administrate in cauza sa constatati temeinicia si legalitatea cererii noastre si pe cale de consecinta sa dispuneti: obligarea paratei de a admite conform art.135(1)-a, ca negociator si semnatar a CCM la nivel S.C. „CFR – SCRL Braşov” S. A. pe ani 2012-2014,a Aliantei Federatilor Tehnice Feroviare care are reprezentativitate la nivel de sector de activitate ”Transporturi terestre si Conexe” alaturi de reprezentantii salariatilor alesi dupa instiintarea scrisa a tuturor salariatilor, de A.G. a salariatilor. Solicitam scoaterea FRLR din participantele la negocierea CCM la nivel de unitate pe ani 2012-2014 a S.C. „CFR – SCRL Braşov” S. A. si din semnatarele acestui CCM precum si eliminarea articolelor cu dreptul sindical. Invederam Onoratei Instante de Judecata ca F.R.L.R. nu intruneste nici unul din articolele Legii nr.69/2011 si nici una din prevederile Codului Muncii care ii dau dreptul la negociere si anexam Decizia Curti de Apel Ploiesti nr.1569 , in sensul retineri si de catre prezenta onorata instante de judecata, ca F.R.L.R. nu are reprezentativitate la nivel S.C. „CFR – SCRL Braşov” S. A.. Solicitam suspendarea provizorie a aplicării CCM la de Nivel de S.C. „CFR – SCRL Braşov” S. A. (in special capitolul Drepturi Sindicale) inregistrat la ITM Brasov cu nr. nr.14/1120/12586 pt anii 2012-2014 deoarece acesta,aduce prejudicii majore membrilor nostri de sindicat ,până la pronuntarea unei Sentinte Civile temeinice si legale,, asupra prezentei Cereri de Chemare în Judecata, pe baza stabilirii ilegalitatii C.C.M. la nivel S.C. „CFR – SCRL Braşov” S. A. pe ani 2012-2014 si prin dispunerea de catre instanta de judecata a aplicarii corecte a legii. Solicitam sa constatati ca Contractul Colectiv de Munca cu nr nr.14/1120/12586 la nivel de unitate „CFR – SCRL Braşov” S. A. a fost incheiat cu nerespectarea Legii nr.62/2011,si sa dispuneti anularea CCM cu nr.14/1120/12586 la nivel de unitate S.C. „CFR – SCRL Braşov” S. A., precum si renegocierea unui nou contract de munca la nivel de unitate S.C. „CFR – SCRL Braşov” S. A. pe anii 2012-2014 in baza art135(1)a, in mod temeinic si legal, care sa fie conform prevederilor legale si nu cu incalcarea acestora,si care sa fie intocmai prin aplicarea corecta a legi. singura problema ar fi cu alianta , ca zice ca SC CFR SCRL Brasov nu face parte din sectorul de activitate precizat , motivatia ar fi doar la prima solicitare in rest instanta na raspuns la celelante solicitari.. finalul spune respinge actiunea principala formulata dereclamant ca lipsita de interes.si respinge cererea de interventie in interes propiu formulata de FRLR ca ramasa fara obiect. oblica reclamantul la plata sumei de 1000 lei reprezentand cheltuieli de judecata. mentionez ca cu 3 luni inainte la contegios administrativ sa anulat incheierea de contract, judecanduma cu ITM Brasov. ce ede facut in cazul acesta,va rog mult datimi sugesti, am scos certificat de grefa si am trimis si la societate si la itm brasov , o alta alianta din care fac parte a solicitat negocierea de contract si are la nivel de unitate feroviara. Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/utilizator/userID_271857/maxus.html#ixzz2ZnzUxQ6B Follow us: Avocatnetro on Facebook

Raspuns: in cazul in care prima hotarare a tribunalului bucuresti sectia a 9 contegios administrativ in data ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016