Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Sfatul specialistului: Cum se corecteaza facturile dupa o inspectie fiscala

Inspectia fiscala se poate finaliza cu erori constatate de catre inspectori, caz in care se cere stabilirea corecta a taxei colectate.


 

Asadar, in asemenea cazuri, persoanele impozabile supuse unui control fiscal pot emite facturi de corectie catre beneficiari.
 

Conform specialistului Irina Dumitrescu, economist si expert contabil, persoanele impozabile vor emite o noua factura cu informatiile si valorile corecte si concomitent o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate.


"Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii trebuie sa mentioneze ca sunt emise dupa inspectia fiscala.", precizeaza pentru Contabilul.ro, expertul Irina Dumitrescu.
 

Softuri de Legislatia Muncii
Softuri de Legislatia Muncii

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului
Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului

Vezi detalii

Retinem  faptul ca facturile de corectie se vor emite fara depasirea termenului de prescriptie prevazut in Codul de procedura fiscala.
 

Exista si o exceptie, punctata de expertul contabil: In situatia in care pe perioada inspectiei fiscale la furnizori organul fiscal a stabilit TVA colectata pentru anumite operatiuni efectuate in perioada supusa inspectiei fiscale, beneficiarul respectivelor operatiuni are dreptul sa deduca taxa inscrisa in factura de corectie emisa de furnizor chiar daca termenul de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale s-a implinit. In acest caz, dreptul de deducere poate fi exercitat in cel mult un an de la data primirii facturii de corectie, sub sanctiunea decaderii.
 

Mare atentie la faptul ca facturile de corectie se pot emite si de catre mici intreprinderi care nu s-au  inregistrat in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire si organele de inspectie fiscala au stabilit taxa colectata aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii efectuate in perioada in care ar fi trebuit sa fie inregistrate in scopuri de taxa.


Ce se intampla dupa emiterea facturilor de corectie dupa inspectia fiscala?

Facturile se inscriu in jurnalul pentru  vanzari intr-o rubrica separata, iar acestea se preiau de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de TVA (Sectiunea "Facturi emise dupa inspectia fiscala, conform art. 330 alin. (3) din Codul fiscal"), fara a avea obligatia sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inscrisa in respectivele facturi, taxa fiind achitata in baza actelor administrative emise de organele de control.
 

Mai multe informatii despre facturile de corectie dupa control fiscal pe Contabilul.ro, cu Expertul Contabil Irina Dumitrescu

 

 

 

 

de
Data aparitiei: 17 Mai 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sfatul specialistului: Cum se corecteaza facturile dupa o inspectie fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Plata unor dobanzi si penalitati ambigue si nejustificate

Intrebare: Sunt P.F.A. din 2008, am platit pana la sfarsitul lui 2010 integral contributia la CAS, dupa cum m-am obligat prin declaratia de asigurare. In luna februarie 2011, o angajata a Casei de Pensii mi-a spus ca pot sa vin sa platesc contributia la pensie la sfarsitul anului din urma pentru tot anul. Acum cateva zile mi-a venit o somatie de plata pentru suma de aproape 27 de milioane vechi pentru tot anul 2011, din care aproximativ 2394 lei noi contributia efectiva pentru 12 luni, 121 lei noi dobanzi si 249 lei noi penalitati. 1. Avand in vedere ca in anul 2011 nu am avut niciun venit mai sunt obligat sa platesc? 2. Sunt obligat sa platesc si dobanzile si penalitatile? Nu inteleg cum le-au calculat cei de la Casa de Pensii si nu sunt de acord cu ele, avand in vedere ca nu am realizat un venit de peste 8800 lei ref la art.6 din legea nr.263/2010. Eu platesc pentru ca vreau eu nu ca ma obliga legea, de ce trebuie sa platesc si dobanzi si penalitati? 3. Daca nu platesc nimic, pentru ca venitul meu pe 2011 este zero, poate Casa sa ma execute? Multumesc pentru raspunsul promt.

Raspuns: In conformitate cu Legea 263/2010, venitul asigurat înscris în declaratia individuala de asigura... [citeste tot raspunsul aici...]

©2017 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice