Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Sfatul specialistului: Cum se corecteaza facturile dupa o inspectie fiscala

Inspectia fiscala se poate finaliza cu erori constatate de catre inspectori, caz in care se cere stabilirea corecta a taxei colectate.


 

Asadar, in asemenea cazuri, persoanele impozabile supuse unui control fiscal pot emite facturi de corectie catre beneficiari.
 

Conform specialistului Irina Dumitrescu, economist si expert contabil, persoanele impozabile vor emite o noua factura cu informatiile si valorile corecte si concomitent o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate.


"Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii trebuie sa mentioneze ca sunt emise dupa inspectia fiscala.", precizeaza pentru Contabilul.ro, expertul Irina Dumitrescu.
 

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Softuri de Legislatia Muncii
Softuri de Legislatia Muncii

Vezi detalii

Retinem  faptul ca facturile de corectie se vor emite fara depasirea termenului de prescriptie prevazut in Codul de procedura fiscala.
 

Exista si o exceptie, punctata de expertul contabil: In situatia in care pe perioada inspectiei fiscale la furnizori organul fiscal a stabilit TVA colectata pentru anumite operatiuni efectuate in perioada supusa inspectiei fiscale, beneficiarul respectivelor operatiuni are dreptul sa deduca taxa inscrisa in factura de corectie emisa de furnizor chiar daca termenul de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale s-a implinit. In acest caz, dreptul de deducere poate fi exercitat in cel mult un an de la data primirii facturii de corectie, sub sanctiunea decaderii.
 

Mare atentie la faptul ca facturile de corectie se pot emite si de catre mici intreprinderi care nu s-au  inregistrat in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire si organele de inspectie fiscala au stabilit taxa colectata aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii efectuate in perioada in care ar fi trebuit sa fie inregistrate in scopuri de taxa.


Ce se intampla dupa emiterea facturilor de corectie dupa inspectia fiscala?

Facturile se inscriu in jurnalul pentru  vanzari intr-o rubrica separata, iar acestea se preiau de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de TVA (Sectiunea "Facturi emise dupa inspectia fiscala, conform art. 330 alin. (3) din Codul fiscal"), fara a avea obligatia sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inscrisa in respectivele facturi, taxa fiind achitata in baza actelor administrative emise de organele de control.
 

Mai multe informatii despre facturile de corectie dupa control fiscal pe Contabilul.ro, cu Expertul Contabil Irina Dumitrescu

 

 

 

 

de
Data aparitiei: 17 Mai 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sfatul specialistului: Cum se corecteaza facturile dupa o inspectie fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Uzucapiune

Intrebare: buna ziua. ce este de facut in aceasta situatie va rog: am inceput actiune ca sa uzucapam un teren, trecut in CF cu 1300 de mp, de fapt sa uzucapam doar jumatate din el, pentru ca atat am lucrat efectiv, si am solicitat si dezmembrarea lui in 2 corpuri. Insa, dupa expertiza s-a dovedit ca defapt nu sunt 1300 de mp, ci 1800. Acum ce mai putem face? Se poate merge oare inainte cu uzucapiunea pe suprafata solicitata initial - jumatate din 1300 de metri, si eventual dupa sa solicitam o rectificare de carte funciara pe restul de suprafata? Sau cum se mai poate proceda? Va multumim din suflet

Raspuns: Cererea de modificare a actiunii nu poate fi primita, fara acordul celorlalte parti, decat la pri... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice