Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Sfatul specialistului: Cum se corecteaza facturile dupa o inspectie fiscala

Inspectia fiscala se poate finaliza cu erori constatate de catre inspectori, caz in care se cere stabilirea corecta a taxei colectate.


 

Asadar, in asemenea cazuri, persoanele impozabile supuse unui control fiscal pot emite facturi de corectie catre beneficiari.
 

Conform specialistului Irina Dumitrescu, economist si expert contabil, persoanele impozabile vor emite o noua factura cu informatiile si valorile corecte si concomitent o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate.


"Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii trebuie sa mentioneze ca sunt emise dupa inspectia fiscala.", precizeaza pentru Contabilul.ro, expertul Irina Dumitrescu.
 

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Manual de Politici contabile pentru ONG
Manual de Politici contabile pentru ONG

Vezi detalii

Diurna legala in Romania si in strainatate
Diurna legala in Romania si in strainatate

Vezi detalii

Retinem  faptul ca facturile de corectie se vor emite fara depasirea termenului de prescriptie prevazut in Codul de procedura fiscala.
 

Exista si o exceptie, punctata de expertul contabil: In situatia in care pe perioada inspectiei fiscale la furnizori organul fiscal a stabilit TVA colectata pentru anumite operatiuni efectuate in perioada supusa inspectiei fiscale, beneficiarul respectivelor operatiuni are dreptul sa deduca taxa inscrisa in factura de corectie emisa de furnizor chiar daca termenul de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale s-a implinit. In acest caz, dreptul de deducere poate fi exercitat in cel mult un an de la data primirii facturii de corectie, sub sanctiunea decaderii.
 

Mare atentie la faptul ca facturile de corectie se pot emite si de catre mici intreprinderi care nu s-au  inregistrat in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire si organele de inspectie fiscala au stabilit taxa colectata aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii efectuate in perioada in care ar fi trebuit sa fie inregistrate in scopuri de taxa.


Ce se intampla dupa emiterea facturilor de corectie dupa inspectia fiscala?

Facturile se inscriu in jurnalul pentru  vanzari intr-o rubrica separata, iar acestea se preiau de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de TVA (Sectiunea "Facturi emise dupa inspectia fiscala, conform art. 330 alin. (3) din Codul fiscal"), fara a avea obligatia sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inscrisa in respectivele facturi, taxa fiind achitata in baza actelor administrative emise de organele de control.
 

Mai multe informatii despre facturile de corectie dupa control fiscal pe Contabilul.ro, cu Expertul Contabil Irina Dumitrescu

 

 

 

 

de
Data aparitiei: 17 Mai 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sfatul specialistului: Cum se corecteaza facturile dupa o inspectie fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Contract de garant ipotecar

Intrebare: Reprezint asociatul unic al unei societati care a incheiat un contract de garantie imobiliara in favoarea altei societati debitoare a unui credit contractat de la BCR.Contractul de garantie a fost incheiat in forma autentica.Reprezentarea bancii a fost prin mandat incheiat in forma autentica iar in ceea ce priveste reprezentarea societatii s-a facut prin administrator care nu are si calitatea de asociat.Acest contract de garantie poate fi lovit de nulitate absoluta prin faptul ca la semnarea contractului de catre administrator acesta nu detine o procura speciala sau un mandat in forma autentica pentru constituirea ipotecii?Contractul de ipoteca s-a incheiat in anul 2005. Va multumesc

Raspuns: Aceste specificatii sunt regasite in articole ale Codului Civil? ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice