Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Sinteza Raportului de activitate MJ

Principalele progrese inregistrate de Ministerul Justitiei in anul 2011 si directiile de activitate prioritare in anul 2012 - Partea I

Progrese inregistrate in anul 2011

Progrese legislative in anul 2011

Progrese inregistrate in domeniul punerii in aplicarea a noilor coduri:
- Intrarea in vigoare a Codului civil a reprezentat unul dintre obiectivele fundamentale ale activitatii desfasurate de Ministerul Justitiei in cursul anului 2011. Legea nr.71/2011 pentru punerea in aplicare a Legii nr.287/2009 privind Codul civil, precum si reglementarile speciale la nivel primar sau secundar au fost emise in vederea pregatirii intrarii in vigoare a Codului civil la data de 1 octombrie 2011.
- Procesul de reforma legislativa in materie penala si civila, dupa adoptarea noilor coduri si a Legii micii reforme a continuat cu inceperea pregatirii sistemului judiciar pentru implementarea etapizata a codurilor.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h

- Finalizarea procesului de revizuire a cadrului normativ autohton in materie civila si penala a fost marcata in principal prin elaborarea legilor de punere in aplicare a codurilor de procedura civila si penala, dar si prin elaborarea altor acte normative, precum Proiectul de lege pentru executarea pedepselor si masurilor privative de libertate, Legea privind executarea pedepselor, masurilor educative si a altor masuri dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, neprivative de libertate, Legea privind organizarea si functionarea sistemului de probatiune.
- Realizarea studiilor privind pregatirea punerii in aplicare a celor patru coduri.

Alte progrese inregistrate au vizat:
- Noile reglementari in materia raspunderii disciplinare a magistratilor, precum si procedura de numire a judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, adoptata prin angajarea raspunderii Guvernului, au ca obiect realizarea unui cadru coerent si transparent de desfasurare a activitatii judecatorilor si procurorilor.
- In cadrul activitatii de avizare a actelor normative, a fost supus analizei Ministerului Justitiei un numar substantial de proiecte de acte normative si alte documente, astfel: legi (107), ordonante simple si ordonante de urgenta ale Guvernului (316), hotarari ale Guvernului (1367), propuneri legislative (454), exceptii de neconstitutionalitate/nelegalitate (443), seturi de legi adoptate de Parlament (31- transmise pentru eventuale sesizari de neconstitutionalitate inainte de promulgare).
- Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV)

In calitate de coordonator national MCV, Ministerul Justitiei a depus eforturi institutionale semnificative in vederea consolidarii laturii de cooperare a MCV si informarii constante a partenerilor europeni cu privire la progresele inregistrate in realizarea celor patru conditionalitati. In indeplinirea rolului sau, Ministerul Justitiei, in cursul anului 2011 a transmis raportul anual de progrese, la 31 martie 2011, precum si raspunsul la chestionarul care a stat la baza pregatirii misiunii de evaluare MCV a Comisiei Europene (CE) din luna mai. De asemenea, Ministerul Justitiei a transmis un raport de progrese, pentru pregatirea misiunii din noiembrie 2011, ca raspuns al unui chestionar al CE.

In cursul anului 2011, Comisia Europeana a dat publicitatii doua rapoarte: raportul interimar din 18.02.2011 si raportul anual MCV din 20.07.2011. Ambele rapoarte au fost preponderent pozitive, aratand progresele importante realizate de autoritatile implicate. Astfel, in raportul anual se mentioneaza: „Romania a luat masuri semnificative in vederea imbunatatirii eficientei procedurilor judiciare si a continuat pregatirile pentru intrarea in vigoare a celor patru noi coduri, care reprezinta baza unui act de justitie modern. Inainte de punerea in aplicare a noilor coduri, Legea micii reforme in justitie a adus imbunatatiri in ceea ce priveste celeritatea actului de justitie. De asemenea, Romania a raspuns prompt la recomandarea Comisiei, adoptand un nou cadru juridic pentru Agentia Nationala de Integritate. ANI a devenit operationala in temeiul noului cadru juridic si anchetele pe care le-a desfasurat au inceput sa dea din nou roade. Autoritatile romane au hotarat sa revizuiasca sistemul judiciar si procedurile de achizitii publice si sa faca o evaluare a politicii de combatere a coruptiei, desi aceasta revizuire nu se numara printre obiectivele de referinta ale MCV. In aceeasi perioada, Directia Nationala Anticoruptie (DNA) a avut o activitate tot mai convingatoare in ceea ce priveste anchetarea cazurilor de coruptie la nivel inalt.” - Proiectul „Reforma sistemului judiciar”

In anul 2011 a continuat implementarea Proiectul finantat de BIRD - „Reforma Sistemului Judiciar”. Principalele realizari vizeaza:
- Indeplinirea tuturor celor 9 conditionalitati agreate cu Banca Mondiala pentru redresarea/restructurarea proiectului Reforma Sistemului Judiciar;
- Finalizarea studiilor de impact al aplicarii noilor coduri;
- Finalizarea lucrarilor aferente a 5 sedii de instanta (Tribunalul Suceava, Tribunalul Ialomita, Tribunalul Arges, Judecatoria Orsova, Judecatoria Salistea Sibiului);
- Continuarea lucrarilor la 2 sedii de instanta (Curtea de Apel Pitesti, Tribunalul Tulcea);
- Demararea lucrarilor de executie la 2 obiective importante: Palatul de Justitie Iasi Tribunalul Sibiu;
- Finalizarea licitatiei pentru contractarea sistemului de inregistrare a sedintelor de judecata
- Derularea contractului prin care intregul sistem judiciar (MJ, MP, instante, parchete, CSM, ANP si ICCJ) va beneficia de un sistem software de management al resurselor umane, financiare si materiale de ultima generatie, pentru a simplifica si a asigura transparenta modului in care se gestioneaza resursele la nivelul sistemului judiciar roman;

Astfel, pana in prezent, s-a contractat aproximativ 73% din imprumutul acordat de Banca Mondiala (din 110 mil. Euro) din care s-a cheltuit aproximativ 34 %. - Proiecte majore de investitii in anul 2011

In derularea procesul investitional la nivelul Ministerului Justitiei, in anul 2011, a fost urmarita cu precadere atingerea urmatoarelor obiective:
- dezvoltarea infrastructurii judecatoresti si asigurarea conditiilor materiale la nivelul instantelor, corespunzatoare standardelor internationale, prin lucrari de extinderi si de construire de sedii noi, precum si prin lucrari de modernizare, de amenajare, de transformare de reparatii capitale, de consolidare si de reabilitare termica;
- imbunatatirea bazei materiale si a conditiilor de lucru in cadrul instantelor judecatoresti (alte cheltuieli asimilate investitiilor de natura dotarilor independente, echipamente si programe informatice de inalta performanta) si facilitarea accesului la justitie.

In concret, s-a urmarit:
- Finalizarea a 8 obiective noi de investiti/ lucrari de interventie;
- Continuarea lucrarilor de executie la 8 obiective noi de investiti/ lucrari de interventii;
- Accelerarea procesului investitional prin demararea lucrarilor de executie la 8 obiective/ lucrari de interventie;
- Finalizarea analizei impreuna cu partenerul contractual privind impactul financiar pentru standardizarea sediilor de instanta in consens cu modificarile aduse de noile Coduri.

Progrese notabile inregistrate:
- 46 obiective de investitii/lucrari de interventie cuprinse in Programul de Investitii Publice se afla in diferite faze de proiectare, avizare, aprobare;
- Au fost efectuate demersurile necesare, prin masuri organizatorice si alocare de fonduri bugetare pentru amenajari si achizitii publice, astfel incat la data de 01 noiembrie au fost create conditiile necesare pentru inceperea activitatii Tribunalului Ilfov.
- In afara de obiectivele/lucrarile mentionate anterior, la nivelul intregului sistem judiciar au fost finalizate in anul 2011 si alte investitii de mai mica importanta (de exemplu: retele LAN, opritori zapada, spor putere electrica, etc)

Programe cu finantare europeana

In cursul anului 2011, Ministerului Justitiei a accesat oportunitatile de finantare disponibile pentru sistemul judiciar prin intermediul fondurilor structurale, programelor comunitare sau finantari ale unor state donoare (Elvetia). Astfel, a fost semnat contractul de finantare in cadrul Programului Operational Cresterea Competitivitatii Economice (POSCCE), pentru un proiect ce urmareste implementarea unei platforme de e-learning cu specific IT pentru Ministerul Justitiei si sistemul judiciar din Romania, avand un buget total de 18.596.154 Lei. Totodata, au fost depuse spre finantare in cadrul Programului Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative (PODCA) alte 4 proiecte, care urmaresc dezvoltarea sistemului IT si analiza independenta a eficientei sistemului judiciar, doua dintre ele fiind aprobate spre finantare, iar alte doua fiind, in prezent, in curs de evaluare.
Tot in anul 2011, au primit finantare prin programele Justitie Civila si Justitie Penala ale Comisiei Europene alte doua noi proiecte, care se adauga celor 11 contracte implementate de catre Ministerul Justitiei in cursul anului 2011, in parteneriat cu institutii din sistemul judiciar roman si din alte state membre UE. Proiectele derulate de Ministerul Justitiei in cursul anului 2011 au beneficiat de un buget total contractat de 3.846.052 Euro (din care 454.053 Euro co-finantare asigurata din bugetul de stat).

Strategia Nationala Anticoruptie

Ministerul Justitiei a initiat si finalizat procesul de elaborare a noii Strategii Nationale Anticoruptie. SNA 2012 – 2015 are un caracter holistic si multidisciplinar si este adresat tuturor institutiilor publice reprezentand puterea executiva, legislativa si judecatoreasca, autoritatilor publice locale, mediului de afaceri si societatii civile. Documentul preia domeniile identificate ca prioritati la nivelul UE in Comunicarea anticoruptie a CE: recuperarea bunurilor provenite din infractiuni, protectia avertizorilor de integritate, achizitiile publice, prevenirea si combaterea coruptiei politice, protectia intereselor financiare ale UE. - Cooperare internationala in domeniul prevenirii criminalitatii si lupta impotriva coruptiei

La nivelul Ministerului Justitiei a fost operationalizat Biroul pentru prevenirea criminalitatii si de cooperare cu oficiile de recuperare a creantelor din statele membre ale UE. Noua structura a reusit sa se impuna pe plan international prin modul prompt de solutionare a cererilor de date si informatii, castigand increderea structurilor similare de la nivelul UE dar si al agentiilor nationale precum DNA si DIICOT. Acest fapt este reflectat si de nivelul ridicat de cereri solutionate pana la data de 23 decembrie 2011 (82 de cereri din care 21 formulate de agentii romanesti), precum si de implicarea ca partener in programe europene si internationale de asistenta tehnica. Romania a ratificat Acordul de infiintare a Academiei Internationale Anticoruptie (IACA), acord semnat de Ministrul Justitiei in 2010. In urma actiunilor de lobby coordonate ale MJ, MAE si DNA, Romania (reprezentata de DNA) a obtinut pozitia de vice-presedinte, alaturi de Federatia Rusa, ca reprezentanti ai Grupului Est European (GEE). MJ a continuat coordonarea la nivel national a demersurilor vizand rundele de evaluare MDG (Multidisciplinary Group on Organized Crime, transformat de curand in Genval), GRECO (Grupul Statelor impotriva Coruptiei), UNCAC (Conventia ONU contra Coruptiei) UNTOC (Conventia ONU impotriva criminalitatii organizate transfrontaliere), precum si colaborarea cu Initiativa Regionala Anticoruptie (Regional Anticorruption Initiative - RAI). - Sistemul de probatiune

Obiective notabile indeplinite in cadrul sistemului de probatiune in anul 2011:
- Organizarea sistemului de probatiune din punct vedere al resurselor umane pentru intrarea in vigoare a noilor coduri: pregatirea personalului de probatiune in ceea ce priveste dispozitiile noilor coduri (prin accesarea unor fonduri externe), precum si cu privire la aplicarea unor tehnici si programe de lucru cu infractorii, modificarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului de probatiune, modificarea sau elaborarea unor regulamente pentru punerea in aplicare a acestei legi, organizarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de la Serviciul de Probatiune de pe langa Tribunalul Ilfov;
- Implementarea parteneriatului strategic cu Republica Moldova in domeniul probatiunii si derularea a 5 programe cu finantare externa in cooperare cu: Elvetia, Norvegia, Olanda, Italia si Grecia, Italia si Irlanda.

Oficiul National al Registrului Comertului

- La propunerea Ministerului Justitiei, Guvernul Romaniei a aprobat in sedinta din 4 mai 2011, proiectul de Lege privind registratorii comerciali si activitatea de inregistrare in Registrul Comertului, precum si pentru modificarea unor acte normative cu incidenta asupra activitatii de inregistrare in Registrul Comertului. Prin aprobarea acestui proiect de lege se finalizeaza, din perspectiva legislativa, reforma Registrului Comertului, demarata in decembrie 2009 prin restrangerea rolului judecatorului delegat;
- Derularea proiectului ”Servicii on-line oferite de Oficiul National al Registrului Comertului pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat”. Obiectivul general al proiectului il reprezinta dezvoltarea de noi servicii publice on-line, cresterea complexitatii si eficientei serviciilor publice oferite on-line de Oficiul National al Registrului Comertului;

Imbunatatirea si simplificarea procedurii de infiintarea unei societati comerciale:
- Pentru imbunatatirea si simplificarea procedurii de infiintarea unei societati comerciale, in vederea identificarii celor mai bune solutii pentru reducerea timpului de inmatriculare a unei firme au fost organizate intalniri de lucru cu reprezentanti ai institutiilor si autoritatilor publice care au un rol activ in derularea circuitului comercial. Astfel s-au realizat urmatoarele:
- Restructurarea sectiunilor din site-ul www.onrc.ro pentru accesare mai facila a informatiilor afisate;
- Afisarea pe site-ul www.onrc.ro, la Sectiunea „Nomenclator CAEN”, a codului CAEN, in forma completa, format word, cu explicatii detaliate;
- Crearea conditiilor pentru efectuarea on-line a notei de calcul estimative, atasata formularelor utilizate de solicitanti in activitatea de inregistrare in registrul comertului;
- Afisarea pe site-ul www.onrc.ro, Sectiunea Formulare a unor modele de acte constitutive pentru diverse tipuri de societati comerciale.

S-au purtat discutii cu Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, implicit cu Centrul National Romania Digitala in vederea:
- stabilirii oportunitatii inregistrarii Oficiului National al Registrului Comertului in Sistemul National Electronic de Plati (SNEP);
- interconectarii Oficiului National al Registrului Comertului cu Punctul de Contact Unic (PCU);
- asigurarii unei plati unice online pentru taxele de inregistrare.

A fost initiata actiunea de analiza a posibilitatii aplicarii unor taxe si tarife unice pentru operatiunile efectuate de registrul comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale in vederea inregistrarii in Sistemul National Electronic de Plati (SNEP).

- Incheierea Protocolului de colaborare cu Ministerul Afacerilor Europene privind crearea sistemului IMI S NET;
- Nominalizarea ONRC ca organizator al celei de a 16-a Conferinte anuale a ECRF (European Commmerce Register's Forum), care se va desfasura la Bucuresti;
- Reducerea numarului de tarife pentru serviciile auxiliare prestate de Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunale si de catre Oficiul National al Registrului Comertului.

Autoritatea Nationala pentru Cetatenie

Principalele progrese inregistrate in 2011 au vizat:
- Crearea unui cadru institutional functional in relatia cu solicitantii de acordare/redobandire/renuntare cetatenie romana;
- Accelerarea procesarii documentelor aferente cererilor de acordare/redobandire/renuntare la cetatenia romana;
- Fluidizarea circuitului documentelor inregistrate la birourile teritoriale ale ANC;
- Perfectionarea cooperarii cu institutiile implicate in procesul de acordare/redobandire/renuntare cetatenie romana;
- Achizitionarea unui program modern de gestionare a bazelor de date.
- Administratia Nationala a Penitenciarelor
- Au fost finalizate doua proiecte strategice finantate din Fondul Social European - POSDRU prin care s-au absorbit aproximativ 17 milioane lei;
- La nivelul sistemului administratiei penitenciare, sunt in derulare 13 proiecte din fonduri externe nerambursabile; S-a semnat un contract in care ANP este partener si este in evaluare un proiect depus pe POSDCA;
- Dezvoltarea de parteneriate pentru acreditarea de experti internationali din sistemul administratiei penitenciare;
- Finalizarea actiunii de profilare a penitenciarelor pe regimuri de executare a pedepselor.

Partea a II a

Prioritati pentru anul 2012

Continuarea procesului de pregatire a sistemului judiciar pentru implementarea etapizata a codurilor:

- adoptarea legii de punere in aplicare a Codului penal, precum si a legilor de punere in aplicare a codurilor de procedura civila si penala;
- valorificarea rezultatelor studiului de impact al aplicarii noilor coduri.

Mecanismul de cooperare si verificare

- Continuarea implementarii recomandarilor cuprinse in cadrul MCV
- Mentinerea si consolidarea rolului activ al Romaniei in mecanismul de policy-making al Uniunii Europene

Politica de investitii

- punerea in aplicare a recomandarilor din studiile de impact ca urmare a intrarii in vigoare a noilor coduri, evaluarea efectelor acestora din perspectiva investitionala si asigurarea fondurilor necesare pentru adaptarea infrastructurii instantelor de judecata la noile cerinte;
- elaborarea unor standarde de proiectare pentru sediile de instante;
- finalizarea investitiilor cuprinse in Programul de Investitii Publice aferent anului 2012, prioritare fiind cele care au termen de finalizare conform graficului de executie in anul 2012;
- dezvoltarea infrastructurii, imbunatatirea bazei materiale si a conditiilor de lucru in cadrul instantelor, a celorlalte institutii din sistemul judiciar;
- realizarea unei executii bugetare la nivelul intregului sistem judiciar in domeniul investitional care sa nu fie mai mica de 95% din totalul fondurilor alocate cu aceasta destinatie.

Continuarea implementarii Proiectul finantat de BIRD – „Reforma Sistemului Judiciar” (in limita fondurilor alocate in anul 2012 si a rectificarilor bugetare din acest an):

- Elaborarea Codului Insolventei;
- Finalizarea lucrarilor aferente a 2 sedii de instanta (Curtea de Apel Pitesti, Tribunalul Tulcea)
- Continuarea lucrarilor la 2 sedii de instanta (Palatul de Justitie Iasi si Tribunalul Sibiu);
- Demararea lucrarilor de executie la alte 2 obiective importante: Palatul de Justitie Oradea, Tribunalul Cluj;
- Derularea contractului privind implementarea sistemului de inregistrare a sedintelor de judecata;
- Continuarea derularii contractului prin care intregul sistem judiciar (MJ, MP, instante, parchete, CSM, ANP si ICCJ) va beneficia de un sistem software de management al resurselor umane, financiare si materiale de ultima generatie, pentru a simplifica si a asigura transparenta modului in care se gestioneaza resursele la nivelul sistemului judiciar roman;
Din punct de vedere financiar se urmareste contractarea in procent de 100% si cheltuirea in procent de aproximativ 50 % a imprumutului acordat de Banca Mondiala (din 110 mil. Euro).

Lupta impotriva coruptiei si prevenirea criminalitatii si cooperarea cu oficiile de recuperare a creantelor din statele membre ale UE
- Implementarea SNA 2012 -2015
* prin delegarea de experti de la alte ministere si cooptarea reprezentantilor societatii civile;
* lansarea PORTALULUI SNA;
- organizarea reuniunilor de coordonare la nivel de platforme de cooperare (Platforma autoritatilor independente si a institutiilor anticoruptie; Platforma autoritatilor independente si a institutiilor anticoruptie;Platforma administratiei publice centrale; Platforma administratiei publice locale; Platforma mediului de afaceri; Platforma societatii civile)
- Elaborarea si sustinerea in cadrul Plenarei GRECO a raportului de conformitate privind implementarea recomandarilor formulate in legatura cu incriminarile faptelor de coruptie si transparenta finantarii partidelor politice si a campaniilor electorale (termen Iulie 2012);
- Indeplinirea formalitatilor de aderare la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisa inclusiv prin elaborarea, in consultare cu societatea civila, a unui plan de actiune care sa vizeze prioritatile asumate: sporirea gradul de disponibilitate al datelor publice deschise puse la dispozitie de catre autoritatile publice, imbunatatirea serviciilor publice, cresterea integritatii publice, gestionarea eficienta a fondurilor publice, crearea unei comunitati sigure si consolidarea responsabilitatii corporative;
- Consolidarea Biroului pentru prevenirea criminalitatii si de cooperare cu oficiile de recuperare a creantelor din statele membre ale UE

Sistemul de probatiune

Promovarea legilor relevante pentru sistemul de probatiune din perspectiva pregatirii implementarii noului Cod penal (Legea privind executarea pedepselor, masurilor educative si a altor masuri dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, neprivative de libertate si Legea privind organizarea si functionarea sistemului de probatiune) si pregatirea implementarii acestui pachet legislativ in conformitate cu rezultatele studiilor de impact privind aplicarea noilor coduri.
- Programe cu finantare europeana
- Continuarea accesarii oportunitatilor de finantare disponibile pentru sistemul judiciar prin intermediul fondurilor structurale, programelor comunitare sau programelor de asistenta bilaterala (Elvetia si Norvegia).
- Implementarea proiectelor aflate in derulare, precum si a celor pentru care urmeaza sa fie semnate contractele de finantare; acestea urmaresc dezvoltarea infrastructurii IT a sistemului judiciar, consolidarea cooperarii judiciare internationale, cresterea capacitatii de recuperare a creantelor etc.
- Operationalizarea structurii care va indeplini rolul de Operator de Program pentru sectorul Justitie in cadrul programului de finantare nerambursabila „Mecanismul Financiar Norvegian 2009-2014”.
- Oficiul National al Registrului Comertului
- Continuarea demersurilor pentru punerea in aplicare a propunerilor pentru simplificarea procedurii de infiintarea unei societati comerciale
- Autoritatea Nationala pentru Cetatenie
- Implementarea unui nou sistem de prelucrare a datelor, destinat eficientizarii procesului de solutionare a cererilor de acordare/redobandire/renuntare cetatenie romana.
- Elaborarea unor teste de verificare a cunostintelor de limba romana, Constitutie, geografie, istorie, elemente de cultura si civilizatie romaneasca. Documentul se adreseaza persoanelor care solicita acordarea cetateniei romane in baza art. 8 din Legea 21/1991 republicata;
- Intarirea colaborarii cu misiunile diplomatice ale Romaniei din statele in care s-a constatat, pe baza experientei ultimilor ani, existenta unui numar mai mare de solicitanti.
- Administratia Nationala a Penitenciarelor
- Cresterea capacitatii de detentie cu 1000 de locuri si implementarea unor sisteme de siguranta care sa previna introducerea in penitenciare a obiectelor interzise (droguri, telefoane mobile etc.)
- Imbunatatirea conditiilor de detentie pentru minorii si tinerii aflati in locurile de detinere subordonate Administratiei Nationale a Penitenciarelor;
- Finalizarea Strategiei nationale de reintegrare sociala a personalelor private de libertate;
Data aparitiei: 09 Ianuarie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sinteza Raportului de activitate MJ":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Poate sunteti interesat si de:

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Proces de retragere asociat incheiat, ce urmeaza?

Intrebare: Buna ziua, Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns in urmatoarea problema: sotul meu a fost (este inca) asociat la doua firme. Ambele firme au aproape aceeasi asociati, adica la una sunt patru asociati X (30%), Y(30%), Z(30%), W(10%) iar la cealalta X (35%), Y(35%), Z(30%). X (adica sotul meu) doreste sa se retraga din aceste firme. A incercat intai sa se inteleaga amiabil cu asociatii, dar nu a fost posibil - nu au avut nici macar bunavointa sa se intalneasca si sa discute cu totii - prin urmare I-a actionat in tribunal. Procesele de fond s-au incheiat, asteptam redactarea hotararilor. La cel unde sunt 4 asociati pe site-ul tribunalului scrie ca X (sotul meu) si W (al patrulea asociat care a intentat si el process pentru retragere) trebuie sa primeasca o suma foarte mare de bani (bani pe care sincer, nu cred ca-i vom vedea vreodata). La al doilea process, pentru retragerea din cea de a doua firma (dupa ce am mai platit si supliment de expertiza si s-a taraganat atata) scrie ca sotul meu trebuie sa plateasca o suma foarte mare pentru posibilitatile noastre (egala cu 1/3 din suma pe care trebuie sa o primeasca in urma primului process, cu firma cealalta, dar practic cu aceiasi doi asociati). La acest din urma process desi sotul meu a spus ca nu a primit dividendele (pe care ceilalti doi si le-au luat) si nu s-a prezentat nici o dovada ca le-ar fi primit - nu s-a tinut cont de asta, ca sa se diminueze din suma pe care se spune ca trebuie sa o dea sotul meu. Intrebarile mele sunt urmatoarele: 1) - cele doua sentinte au valoare de titlu executoriu sau nu? Daca se face recurs se intrerupe executarea? 2) - acolo scrie ca admite cererea sotului meu - asta inseamna ca indifferent daca primeste banii sau daca plateste banii, (in cazul celei de a doua firme) iese din aceste firme (pentru ca in primul rand asta ne dorim)? 3) - desi au fost doua procese diferite, asociatii sunt cam aceiasi, in sensul ca in "tabara adversa" = parati sunt aceiasi doi asociati si la un process si la celalalt. In acest caz se poate scadea suma pe care trebuie sa o dea in urma celui de al doilea process din suma pe care trebuie sa o primeasca in urma primului process? La cat ii cunosc pe cei doi ii cred in stare sa ne puna sechestru pe bunuri ca sa mai faca rost de niste bani de tocat, desi in fond ei ii sunt datori sotului meu. Procesul in care sotul meu trebuie sa primeasca bani s-a incheiat primul. Stiu ca nu suntem la piata, dar nu mi se pare normal ca sotul meu sa plateasca hotiile facute de ceilalti doi, in 4 ani de zile de cand sotul meu are doar calitatea de asociat (sa nu credeti ca in toti acesti ani nu si-a exprimat intentia de retragere, dar nu a crezut nici o clipa ca nu se vor intelege amiabil). Nu prea inteleg cum se judeca, nu ma pricep la asta dar s-a vazut si pe parcursul proceselor ca cei doi sunt de rea-credinta. Dupa ce au inceput procesele au vandut active de pe o firma pe alta, unul din ele fiind o cladire. Se poate vinde o cladire fara a face acte la notariat si fara a achita impozitele aferente acesteia? Pe de alta parte cei doi I-au falsificat semnatura sotului meu pe mai multe acte, acest fapt nu are nici o relevanta? Sotul meu vrea sa faca plangere penala impotriva lor credeti ca rezolva ceva cu asta? Ce mai putem face din punct de vedere legal? Deja am cheltuit o groaza de bani cu aceste procese. Multumesc mult pentru raspuns,

Raspuns: Multumesc frumos, m-am mai linistit. Sotul meu a cerut sa I se permita se se retraga din cele doua s... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016