"Am desfiintat postului unui salariat. I-am oferit un nou loc de munca dar apoi ne-am razgandit si dorim sa retragem oferta facuta. Putem sa procedam astfel? Salariatul nu a semnat inca actul aditional. Cum procedam in mod corect?"
Raspunsul specialistilor PortalCodulMuncii.ro:
Nu exista o procedura privind corectarea erorilor materiale din deciziile emise de angajator, pentru viciile de procedura ale respectivei decizii angajatorul putand fi sanctionat cu anularea deciziei in cadrul procesului declansat in fata instantei de judecata.
In practica se intalnesc situatii in care s-a dispus revocarea de catre angajator a deciziilor intocmite in mod eronat urmand ca ulterior sa fie emisa o noua decizie de concediere.
Actul de revocare trebuie sa imbrace forma unei decizii iar noua decizie de concediere va cuprinde un nou termen de preaviz.
Orice decizie a angajatorului menita sa produca o vatamare salariatului si salariatul dovedeste ca a fost vatamat prin aceasta practica a angajatorului, apreciez ca instanta, in cazul sesizarii din partea salariatului, va putea tine cont de acest motiv pentru anularea deciziei de concediere sau, cel putin, in aprecierea asupra solicitarii din partea salariatului a unor daune pentru acoperirea prejudiciului suferit de acesta ca urmare a retragerii ofertei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<