Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Timbru de mediu: Cat, cine si mai ales de ce

Legislatia comunitara impune valori limita in ceea ce priveste calitatea aerului. Pentru implementarea unei reglementari unitare la nivel european se impune existenta unor programe si proiecte in domeniul protectiei mediului si pentru pentru imbunatatirea calitatii aerului.

Astfel, prin publicarea in Monitorul Oficial a Ordonantei de Urgenta nr. 9 din 19 februarie 2013 se tine cont si de reglementarea art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei

Calculeaza corect timbrul de mediu 2013 ... detalii aici >>

De asemenea, prin adoptarea Ordonantei de Urgenta nr. 9/2013 se asigura conformarea cu recomandarile Comisiei Europene cuprinse in comunicarea din 14 decembrie 2012 potrivit careia taxarea autoturismelor sa nu se bazeze pe criterii specifice tehnologice, ci pe date de performanta obiective, disponibile in mod obisnuit si relevante din punctul de vedere al politicilor, cum ar fi emisiile de CO(2).

    Totodata, in elaborarea prezentului act normativ s-a tinut cont de necesitatea adoptarii de masuri pentru a asigura respectarea normelor de drept comunitar aplicabile, avand in vedere faptul ca aceste masuri trebuie adoptate in regim de urgenta, pentru evitarea oricaror consecinte juridice negative ale situatiei actuale.

    Astfel, promovarea Ordonantei se impune si se realiza in regim de urgenta, avand in vedere impactul negativ social si de mediu constatat ca urmare a aplicarii taxei pentru emisii poluante provenite de la autovehicule, in ceea ce priveste valoarea acesteia, ceea ce a condus la un semiblocaj al pietei privind tranzactiile cu autoturisme existente in parcul national, precum si pentru reglementarea, in sensul clarificarii, a aplicarii timbrului de mediu asupra autoturismelor dobandite prin mostenire.

    In cazul neadoptarii in regim de urgenta a prezentului act normativ se vor limita sever tranzactiile cu autoturisme existente in parcul national, cu impact direct asupra populatiei, precum si asupra finantarii unor programe si proiecte din domeniul protectiei mediului.
   In considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii de urgenta si extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata,
   
Obiectul principal al reglementarii priveste stabilirea cadrului legal privind instituirea timbrului de mediu, denumit in continuare timbru.

Timbrul se face venit la bugetul Fondului pentru mediu si se utilizeaza de Administratia Fondului pentru Mediu in vederea finantarii programelor si proiectelor pentru protectia mediului.

In intelesul Ordonantei de urgenta nr. 9/2013 termenii si expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:

* autovehicul nou - orice autovehicul care nu a mai fost inmatriculat;

* autovehicul rulat - autovehiculul care a mai fost inmatriculat;

* RNTR 2 - Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselorutilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;

* RNTR 7 - Reglementarile privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere - RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.132/2005, cu modificarile si completarile ulterioare;

* scoatere din parcul auto national - orice actiune care are ca rezultat radierea autovehiculului inmatriculat, cu exceptia casarii si dezmembrarii;

* reintroducerea in parcul auto national - orice actiune care are ca rezultat prima inmatriculare a unui autovehicul in Romania, dupa ce acesta a fost scos din parcul auto national;

* organ fiscal competent - Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate in a caror evidenta este inregistrat contribuabilul ca platitor de impozite si taxe;

* contribuabil - orice persoana fizica sau persoana juridica care se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 4;

* inmatriculare - operatiunea administrativa ce consta in inscrierea in evidentele autoritatilor competente, potrivit legii, a dobandirii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul de catre primul proprietar din Romania si atribuirea unui certificat de inmatriculare, precum si a numarului de inmatriculare;

* taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule - taxa prevazuta la art. 214^1-214^3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in vigoare pana la data de 1 iulie 2008;

* taxa pe poluare pentru autovehicule - taxa asa cum a fost prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobata prin Legea nr. 140/2011;

* taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule - taxa asa cum a fost prevazuta de Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, cu modificarile ulterioare;

* timbrul de mediu - reprezinta suma datorata de catre contribuabil pentru emisiile provenite de la autovehiculele din categoriile M(1), M(2), M(3) si N(1), N(2), N(3).   ART. 3
   
Timbrul se aplica pentru autovehiculele din categoriile M(1), M(2), M(3) si N(1), N(2), N(3), astfel cum sunt acestea definite in RNTR 2.

Sunt prevazute la exceptii, urmatoarele categorii de autovehicule:

    a) autovehiculelor apartinand misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si membrilor acestora, precum si altor organizatii si persoane straine cu statut diplomatic, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
    b) autovehiculelor special modificate in scopul conducerii de catre persoanele cu handicap, precum si in scopul preluarii si transportarii persoanelor cu handicap grav sau accentuat, astfel cum aceste persoane sunt definite in Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    c) autovehiculelor destinate a fi utilizate de fortele armate, fortele de securitate a statului, de politie, de jandarmerie, de politia de frontiera si de pompieri;
    d) autovehiculelor definite conform RNTR 2 destinate serviciilor de ambulanta si medicina, autovehiculelor speciale echipate corespunzator pentru acordarea ajutorului de urgenta, precum si autovehiculelor speciale destinate serviciilor de descarcerare si de stingere a incendiilor.

  Exceptia prevazuta la alin. (1) lit. b) se aplica numai pentru un singur autovehicul achizitionat in decurs de 5 ani si atunci cand autovehiculul este in proprietatea persoanei cu handicap.

  Modificarile speciale aduse autovehiculelor se inscriu de catre Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" in cartea de identitate a vehiculului.
  Lista modificarilor speciale aduse autovehiculelor este cea prevazuta in RNTR 7.

 Autovehiculele dotate cu cutie de viteze care poate functiona in regim automat, detinute de catre persoanele cu handicap, conform alin. (1) lit. b), intra in categoria celor exceptate de la plata taxei, cu conditia respectarii prevederilor alin. (3).

  In categoria autovehiculelor prevazute la alin. (1) lit. d) se incadreaza numai acele autovehicule dotate cu echipamente speciale necesare efectuarii serviciilor de ambulanta, medicina, descarcerare sau stingere a incendiilor care sunt inscrise in evidenta statiilor de ambulanta, a serviciilor mobile de urgenta si de reanimare, precum si a inspectoratelor pentru situatii de urgenta. In aceeasi categorie intra si autovehiculele dotate cu echipamente speciale necesare efectuarii serviciilor de ambulanta, medicina sau pentru descarcerare, stingerea incendiilor, detinute de operatorii economici.
   
Responsabilitatea indeplinirii obligatiei de plata a timbrului intervine o singura data, astfel:

    a) cu ocazia inscrierii in evidentele autoritatii competente, potrivit legii, a dobandirii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul de catre primul proprietar din Romania si atribuirea unui certificat de inmatriculare si a numarului de inmatriculare;
    b) la reintroducerea in parcul auto national a unui autovehicul, in cazul in care, la momentul scoaterii sale din parcul auto national, i s-a restituit proprietarului valoarea reziduala a timbrului, in conformitate cu prevederile art. 7;
    c) cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat si pentru care nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii;
    d) cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat in situatia autovehiculelor pentru care s-a dispus de catre instante restituirea sau inmatricularea fara plata taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

De asemenea, responsabilitata calcularii acestei taxe revine Organului fiscal competent calculeaza cuantumul timbrului, pe baza documentelor din care rezulta dovada dobandirii dreptului de proprietate asupra autovehiculului si elementele de calcul ale timbrului, depuse de catre contribuabilul care intentioneaza sa efectueze inmatricularea sau transcrierea dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat. Lista documentelor este prevazuta in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

Intodeauna, valoarea in lei a timbrului se determina pe baza cursului de schimb valutar al monedei euro stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Plata Timbrului de catre contribuabil se realizeaza intr-un cont distinct deschis la unitatile Trezoreriei Statului, pe numele Administratiei Fondului pentru Mediu, iar dovada platii acestuia va fi prezentata cu ocazia inmatricularii sau transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat, aflat in una dintre situatiile prevazute la art. 4.
   
Formula de calcul a taxei de achitat

Timbrul se calculeaza pe baza elementelor prevazute la anexele nr. 1-6, dupa cum urmeaza:

    a) pentru autovehiculele din categoria M(1) carora le corespunde norma de poluare Euro 5, timbrul de mediu se calculeaza dupa formula:

    Suma de plata = [A x B x (100 - C)]/100, unde:

    A = nivelul emisiilor de CO(2), exprimat in grame/km mentionate in cartea de identitate a vehiculului;
    B = valoarea emisiilor de CO(2), exprimata in euro/1 gram km, prevazuta in anexa nr. 1;
    C = cota de reducere a timbrului prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 3;

    b) pentru autovehiculele din categoria M(1) carora le corespund normele de poluare euro 4 si euro 3, timbrul de mediu se calculeaza dupa formula:

    Suma de plata = [A x B x (100 - C)]/100, unde:

    A = nivelul emisiilor de CO(2), exprimat in grame/km mentionate in cartea de identitate a vehiculului;
    B = valoarea emisiilor de CO(2), exprimata in euro/1 gram km, prevazuta in anexa nr. 1 pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin scanteie si prevazuta in anexa nr. 2 pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin comprimare;
    C = cota de reducere a timbrului prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 3;

    c) pentru autovehiculele din categoria M(1) carora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, dupa formula:

    Suma de plata = [E x D x (100 - C)]/100,

    unde:
    C = cota de reducere a timbrului prevazuta in coloana nr. 2 din anexa nr. 3;
    D = cilindreea exprimata in centimetri cubi, prevazuta in certificatul de inmatriculare a autovehiculului sau in cartea de identitate a vehiculului;
    E = valoarea prevazuta in coloana 3 din anexa nr. 4 pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin scanteie si valoarea prevazuta in coloana 4 din anexa nr. 4 pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin comprimare;

    d) formula prevazuta la lit. c) se aplica si pentru autovehiculele din categoriile M(2), M(3), N(1), N(2) si N(3), pentru care nivelul timbrului de mediu este prevazut in coloana 2 din anexa nr. 5.

Referitor la Norma de poluare Euro si nivelul emisiei de CO(2), la care se face referire la alin. (1),  se coroboreaza cu cele mentionate de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" in cartea de identitate a vehiculului, in conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
 
Timbrul pentru autovehiculele carora le corespunde norma de poluare Euro 6 se va determina pe baza formulei prevazute la alin. (1) lit. a), odata cu intrarea in vigoare a normei Euro 6 pentru inmatricularea, vanzarea si introducerea in circulatie a vehiculelor noi, conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European si al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si intretinerea vehiculelor.

Pentru autovehiculele care fac parte din categoria celor hibride si electrice timbrul de mediu nu se datoreaza.
 
Cota de reducere a timbrului, prevazuta in anexa nr. 3, este stabilita in functie de vechimea autovehiculului.

Cu ocazia calculului timbrului pot fi acordate reduceri suplimentare fata de cota de reducere prevazuta in anexa nr. 3, in functie de abaterile de la situatia standard a elementului/elementelor care a/au stat la baza stabilirii cotei fixe, daca persoana care solicita inmatricularea sau, dupa caz, transcrierea dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat declara pe propria raspundere ca rulajul mediu anual real al autovehiculului in cauza este mai mare decat rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria respectiva de autovehicule, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta. In acest caz, calculul timbrului se face pe baza cotei de reducere rezultate din cota prevazuta in anexa nr. 3, majorata cu cota de reducere suplimentara prevazuta in anexa nr. 6. Atunci cand noua cota de reducere este mai mare de 90%, se aplica cota de reducere de 90%.

Suma reprezentand timbrul ce urmeaza a fi platita, calculata potrivit prevederilor alin. (1), poate fi ajustata si atunci cand persoana care solicita inmatricularea sau, dupa caz, transcrierea dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat face dovada, pe baza expertizei tehnice efectuate de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman", ca deprecierea autovehiculului rulat este mai mare, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

Vechimea autovehiculului se calculeaza in functie de data primei inmatricularii a acestuia.
 
Atunci cand persoana care solicita inmatricularea sau transcrierea dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat nu poate face dovada datei inmatricularii autovehiculului, timbrul se calculeaza in functie de anul de fabricatie.

In cazul in care pentru un autovehicul s-a platit taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul prevazut de prezenta ordonanta de urgenta si pentru care nu s-a dispus de catre instante restituirea acestora, autovehiculul este ulterior scos din parcul auto national si i se restituie ultimului proprietar valoarea reziduala a timbrului.

Valoarea reziduala a timbrului reprezinta suma care ar fi platita pentru respectivul autovehicul daca acesta ar fi inmatriculat la momentul scoaterii din parcul auto national, calculata in baza legislatiei dupa care s-a stabilit cuantumul taxei datorate la momentul inmatricularii, in lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul inmatricularii sau transcrierii dreptul de proprietate asupra unui autovehicul rulat, folosinduse varsta vehiculului de la momentul scoaterii din parcul auto national.

Restituirea valorii reziduale a timbrului se efectueaza la cererea ultimului proprietar, in baza urmatoarelor documente:

    a) documentul care atesta ca solicitantul a fost ultimul proprietar al autovehiculului scos din parcul auto national;
    b) dovada radierii din circulatie a autovehiculului.

Cererea de restituire se depune la organul fiscal competent.

In situatia in care valoarea reziduala a timbrului, calculata conform prezentului articol, este mai mare decat suma achitata la momentul inmatricularii sau transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat, in Romania, se restituie valoarea reziduala a timbrului in limita sumei achitate.

    Timbrul nu se plateste atunci cand autovehiculele sunt:

    a) incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor art. 3 pct. 50 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere;
    b) acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate, prin donatii sau finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica;
    c) confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului si acordate cu titlu gratuit in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    d) destinate competitiilor sportive, definite conform prevederilor legale in vigoare;
    e) dobandite prin mostenire, in cazul in care aceasta a intervenit in intervalul de 2 ani de la data deschiderii succesiunii;
    f) dobandite prin partaj.


Suma reprezentand timbrul poate fi contestata atunci cand persoana care urmeaza sa inmatriculeze sau sa transcrie dreptul de proprietate asupra unui autovehicul rulat poate face dovada ca autovehiculul sau s-a depreciat intr-o masura mai mare decat cea indicata de grila prevazuta in anexa nr. 3.
Evaluarea nivelului de depreciere se va face pe baza elementelor avutein vedere la stabilirea cotei de reducere prevazute la art. 6 alin. (6).

 In caz de contestare, caracteristicile autovehiculului rulat prevazute la alin. (2) se stabilesc, la cererea contribuabilului, prin expertiza tehnica efectuata contra cost de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman", pe baza procedurii prevazute de normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

Tariful privind efectuarea expertizei tehnice se stabileste de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" in functie de operatiunile aferente expertizei tehnice si nu poate depasi costul acestora.

Rezultatul expertizei tehnice se consemneaza intr-un document eliberat de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman", care cuprinde informatiile corespunzatoare fiecaruia dintre elementele prevazute la alin. (2) si cota de reducere care decurge din acestea.

 Documentul privind rezultatul expertizei tehnice eliberat de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" se prezinta de catre platitorul taxei organului fiscal competent.

La primirea documentului prevazut la alin. (6), organul fiscal competent va proceda la recalcularea sumei de plata reprezentand timbrul, care poate conduce la restituirea diferentei de timbru fata de cea platita cu ocazia inmatricularii sau transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat.

In cazuri bine intemeiate, organul fiscal competent poate solicita efectuarea unei contraexpertize.

Stabilirea, verificarea si colectarea, inclusiv solutionarea contestatiilor privind timbrul datorata de catre contribuabili, se realizeaza de catre organul fiscal competent, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Persoana nemultumita de raspunsul primit la contestatie se poate adresa instantelor de contencios, competente potrivit legii.

In cazul in care taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, achitata, este mai mare decat timbrul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind timbrul de mediu, calculat in lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul inmatricularii sau al transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat, se pot restitui sumele reprezentand diferenta de suma platita, numai catre titularul obligatiei de plata, pe baza procedurii stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta. Calculul diferentei de restituit se face pe baza formulei de calcul din prezenta ordonanta de urgenta, in care se utilizeaza elementele avute in vedere la momentul inmatricularii sau al transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat.

Cuantumul sumei rezultate ca diferenta dintre suma achitata de contribuabil cu taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, titlu de taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si cuantumul rezultat din aplicarea timbrului se restituie in termenul de prescriptie prevazut de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza procedurii stabilite in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

Cheltuielile banesti stabilite de instantele de judecata prin hotarari definitive si irevocabile in sarcina statului, precum si orice alte cheltuieli ocazionate de executarea silita, privind taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu, se suporta din sumele incasate, cu titlu de timbru, in conturile organului fiscal competent sau din bugetul Fondului pentru mediu, dupa caz.

Ministerul Finantelor Publice prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Ministerul Afacerilor Interne prin serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculari vehicule si Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice prin Administratia Fondului pentru Mediu gestioneaza informatic evidenta autovehiculelor inmatriculate sau transcrise care intra sub incidenta prezentei ordonante de urgenta, in concordanta cu incasarile efectuate la unitatile Trezoreriei Statului reprezentand taxe/timbru.

 Informatiile gestionate si procedurile privind implementarea sistemului informatic prevazut la alin. (1) se stabilesc prin ordin comun al ministrului finantelor publice, al ministrului afacerilor interne si al ministrului mediului si schimbarilor climatice, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

In vederea stimularii vehiculelor noi, nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, persoanele fizice, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice care achizitioneaza autovehicule electrice noi beneficiaza de un tichet cu valoare nominala, pentru fiecare autovehicul nou achizitionat, denumit in continuare ecotichet.

Ecotichetul are o valoarea nominala de 12.000 lei si se suporta din bugetul Fondului pentru mediu.
 
Modelul ecotichetului prevazut la alin. (1) si modalitatea de utilizare se stabilesc prin ordin al ministrului mediului si schimbarilor climatice, in termen de 15 zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta.

In termen de 15 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, impreuna cu Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Transporturilor, va elabora norme metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, care vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului.

Termenul de aplicare a timbrului de mediu incepe sa curga cu data de 15 martie 2013.


Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.

Odata cu publicarea OUG nr. 9/2013 in Monitorul Oficial sunt abrogate urmatoarele reglementari:
    a) Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2012, cu modificarile ulterioare;
    b) Hotararea Guvernului nr. 9/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. nr. 29 din 13 ianuarie 2012;
    c) prevederile art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 307 din 4 mai 2011.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 22 Aprilie 2013
Votati articolul "Timbru de mediu: Cat, cine si mai ales de ce":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016