Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

UE impune un prag de 10.000 euro pentru dezincriminarea fraudei cu fonduri europene si inchisoare peste 100.000 euro

Uniunea Europeana a adoptat si publicat la 28 iulie o directiva care prevede pedepse extrem de dure pentru fraudele cu fonduri europene. Vorbim astfel despre Directiva 1371 privind "combaterea fraudelor indreptate impotriva intereselor financiare ale Uniunii prin mijloace de drept penal" prevede pedepse de minimum 4 ani inchisoare daca prejudiciul e mai mare de 100.000 de euro. Pragul sub care un stat membru UE poate renunta la actiunea penala impotriva unei persoane fizice care a deturnat fonduri UE este unul mic, de doar 10.000 euro, aminteste HotNews.ro.

Totodata, aceeasi directiva redefineste coruptia ca fiind "o amenintare deosebit de grava pentru interesele financiare ale Uniunii".

Statele Membre au obligatia ca, pâna la data de 6 iulie 2019, sa adopte si sa publice actele cu putere de lege si actele administrative necesare pentru conformare, potrivit DLAF.


Directiva prevede ca statele membre trebuie sa ia "toate masurile necesare pentru a se asigura ca infractiunile mentionate la articolele 3 si 4 (deturnarea, retinerea, utilizarea necorespunzatoare a fondurilor UE, darea si luarea de mita etc.) sunt sanctionate cu o pedeapsa maxima care prevede inchisoarea".

Daca prejudiciul este de minim 100.000 de euro, directiva prevede o pedeapsa de cel putin 4 ani de inchisoare. 

Directiva stabileste si pragul minim al prejudiciului din bani europeni sub care un stat poate renunta la sactiunea penala: 10.000 de euro. Cu alte cuvinte, daca un prejudiciu din banii UE e mai mic de 10.000 de euro (circa 45.000 de lei), un stat va avea dreptul de a renunta la sanctiunile penale. Stabilirea acestui prag vine in contextul in care in Romania are loc o dezbatere pentru stabilirea unui prag sub care abuzul in serviciu sa fie dezincriminat. Liviu Dragnea, liderul PSD, face presiuni politice pentru stabilirea unui prag cat mai inalt, astfel incat sa poata scapa de procesul in care DNA il acuza ca ar fi produs bugetului de stat un prejudiciu de circa 108.000 de lei (circa 24.000 de euro).

Softuri de Legislatia Muncii
Softuri de Legislatia Muncii

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului
Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului

Vezi detalii


De asemenea, conform noii directive, vor fi asimilati functionarilor publice si persoane private ("contractanti") implicati in gestionarea fondurilor europene, ceea ce va atrage raspunderea penala a acestora:

"Pentru a proteja in mod adecvat fondurile UE impotriva coruptiei si deturnarii de fonduri, este necesar ca definitia "functionarului public" sa includa persoanele care nu detin o functie oficiala, dar carora li s-a incredintat si care exercita, intr-un mod similar, o functie de serviciu public in ceea ce priveste fondurile Uniunii, cum ar fi contractantii implicati in gestionarea acestor fonduri", citeaza HotNews.ro. 

Directia a fost aprobata pe 5 iulie 2017 si publicata pe 28 iulie in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

de
Data aparitiei: 03 August 2017
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "UE impune un prag de 10.000 euro pentru dezincriminarea fraudei cu fonduri europene si inchisoare peste 100.000 euro":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Interpretare art. 9, alin.3 din OG 15/2002

Intrebare: Buna dimineata. Datorita lipsei unei semnalizari specifice in ceea ce priveste utilizarea rovinietei am circulat pe DN65 A (soseaua de centura a orasului) de mai multe ori. In data de 22.09.2014 am primit un proces verbal de constatare a contraventiei (PVCC) in care se specifica ca in data de 03.09.2014 agentul constatator de la CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere si Informatica), a constatat ca in data de 27.05.2014 am circulat pe DN 65 A fara a avea rovinieta valabila, fiind sanctionat cu amenda in cuantum de 125 RON. Este posibil sa mai fi circulat pe DN65A in perioada 27.05.2014 - 29.06.2014. Presupunand ca am circulat in in fiecare zi a intervalului mentionat si am fost inregistrat de fiecare data, in conformitate cu Art. 9, alin.3, din OG 15/2002 - "Procesul-verbal se întocmeşte şi se comunică contravenientului în termen de 30 de zile de la data constatării contravenţiei, interval în care nu se pot încheia alte procese-verbale de constatare a contravenţiei pentru încălcarea prevederilor art. 8 alin. (1).", intrebarea mea este: - agentul constatator nu mai poate incheia un alt PVCC timp de 30 de zile dupa care imi va transmite din 30 in 30 de zile cate un PVCC pentru fiecare zi din intervalul mentionat, sau nu va mai putea niciodata sa mai incheie ( sa mai ia in calcul) PVCC pentru contraventiile savarsite timp de 30 de zile de la data de 27.05.2014 - 27.06.2014 ? Va multumesc!

Raspuns: Va multumesc si va doresc o zi buna! Cu stima, Cristian Buica... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice