Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Un nou mandat de arestare a fost emis pe numele lui Sebastian Ghita

Miercuri, Tribunalul Prahova a dispus emiterea unui mandat de arestare preventiva pe numele fostului deputat Sebastian Ghita in dosarul in care acesta este cercetat de DNA Ploiesti pentru trafic de influenta, spalare a banilor si constituirea unui grup infractional organizat.

Magistratii au dispus arestarea preventiva a inculpatului pentru o perioada de 30 de zile, care se calculeaza de la data punerii in executare a mandatului, informeaza Agerpres, cu mentiunea ca decizia nu este definitiva, putand fi contestata in 48 de ore de la comunicare.

Pe 5 ianuarie, un complet de la instanta suprema a emis un mandat de arestare in lipsa pe numele lui Sebastian Ghita, dupa ce acesta a disparut si nu s-a mai prezentat la IPJ Prahova, incalcand astfel termenii controlului judiciar in dosarul in care a fost trimis in judecata alaturi de fosti sefi din Politie si Parchete.

Diurna legala in Romania si in strainatate
Diurna legala in Romania si in strainatate

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Potrivit unui comunicat al DNA, Sebastian Ghita este acuzat in acest ultim dosar ca a primit in perioada 2007 -  2014, pentru contracte atribuite de institutii si autoritati publice unor societati comerciale din domeniul IT, sume de bani cuprinse intre trei si zece milioane euro.

"In perioada 2007 -  2015, la nivelul institutiilor publice si autoritatilor publice, au fost incheiate mai multe contracte de achizitie de programe informatice finantate din fonduri publice, dar si din fonduri europene, de catre mai multe societati comerciale cu acest profil de activitate si de asocierea dintre acestea si societatile comerciale SC International SRL si SC Asesoft International SA. Pentru incheierea acestor contracte finantate din bani publici si fonduri europene, inculpatul Ghita Sebastian Aurelian, reprezentant pana in anul 2012 al societatilor comerciale (...) si ulterior deputat in Parlamentul Romaniei, a pretins si primit de la reprezentantii firmelor, declarate ulterior castigatoare ale procedurilor de licitatie, sume de bani, pentru a determina factorii decizionali ai institutiilor si autoritatilor contractante sa atribuie contractele de prestare de servicii IT si/sau sa faciliteze derularea in bune conditii, firmelor ai caror reprezentanti fusesera contactati, anterior, de acesta", se precizeaza in comunicatul DNA.

de
Redactor

Data aparitiei: 15 Martie 2017
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Un nou mandat de arestare a fost emis pe numele lui Sebastian Ghita":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Revin cu intrebarea mea...

Intrebare: Intrebarea initiala era: Cand, in ce mod si in baza carui temei legal, prin care act normativ a fost modificata Legea nr. 10/2001 pentru ca Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor sa renunte a mai analiza situatia juridica a imobilului dupa solutionarea in instanta a contestarii dispozitiei primarului si inaintarea catre Comisie a dosarelor administrative, respectiv, de a emite certificatul de despagubire conform legii, cand solicita investirea cu formula executorie a solutiei vadit nelegale emise de ultima instanta privitor la mentionata contestatie? Cum poate notificatorul sa-si mai apere proprietatea fata de care instanaa aratata mai inainte a stabilit lipsa titlului statului care a instrainat ilegal casa, a donat ilegal terenul adiacent constructiei, in situatia in care intregul teren al imobilului a fost prin hotarare judecatoreasca restituit proprietarului, dar executorul a refuzat punerea in executare, iar toate reclamatiile au ramas nesolutionate, respectiv plangerea penala privind executorul judecatoresc a fost respinsa cu NUP? D-na expert Antonia Popescu mi-a cerut detalii. Precizarile oferite au constat in: Am calitatea de mostenitor dupa notificator. Incerc a va raspunde, cu toate ca intrebarile dumneavoastra dovedesc ca ne indepartam de problema mea pe care am expus-o, e adevarat, foarte concis. Deci, este vorba despre un imobil al familiei (casa mobilata cu gradina) in suprafata de 380 m2, in care locuia fara chirie familia: sotia si fiica unui prieten al bunicului, colonel din anturajul Regelui Mihai dupa ce comunistii l-au executat nevinovat, confiscandu-i toata averea; familia mentionata a fost scoasa in strada. La pretinsa „naĊ£ionalizare” a locuintelor din 1950 ni s-a interzis a ne si apropia de bunurile imobile ale familiei, mai putin in care locuiam noi si in care numai toaleta nu a fost transformata in locuinta pentru chiriasii statului. Astfel imobilul in discutie, altul decat cel in care locuia familia noastra, fara titlu, a fost luat in evidenta locativa a statului si familia colonelului a fost obligata sa plateasca chirie acestuia. In 1967, dupa casatoria fiicei colonelului, familia a plecat din localitate. Tatal meu, mostenitor dupa proprietarii imobilului in discutie, a solicitat autoritatilor predarea imobilului, dar a fost refuzat. Dupa mai multe luni de zile in care casa era nelocuita, in casa s-a mutat seful propagandei al treilea in ierarhia comunista din localitate, iar in 1980 acesta cumpara casa de la stat. Pentru a putea fi vanduta casa, intreprinderea care administra locuintele zise ale statului depune la cartea funciara doua documente: un proces verbal in care se precizeaza explicit ca bunul a intrat in administratia statului fara titlu si o cerere de inscriere a dreptului de proprietate a statului in baza decretului nr.712/1966, norma anticonstitutionala la aparitia ei si care precizeaza ca se considera proprietate a statului imobilele aflate in administrarea acestuia. De precizat, totodata, ca pentru vanzare s-a deschis o nou coala de CF, privitor la aratata si singura proprietate a statului, diferita de coala de CF a statului in care erau evidentiate imobilele preluate prin pretinsa „naĊ£ionalizare” din 1950. După 1989 familia noastra a cerut restituirea bunurilor noastre imobiliare, iar refuzul era motivat prin lipsa legislatiei adecvate. Nefiind multumiti de solutia Comisiei de aplicare a legii nr. 112/1995 am contestat hotararea acesteia, iar dupa mai multi ani de procese in rejudecare datorita lipsei titlului statului stabilit efectiv, ni s-au restituit in 1998 unele imobile si intregul teren al imobilului in discutie, deoarece influenta comunista fiind dominanta in justitie si atunci, in rejudecare am fost obligaĊ£i de imprejurari sa renuntam la revendicarea casei imobilului in discutie, revendicarea din dosar ramanand sa vizeze doar terenul imobilului despre care vorbim. Dreptul de proprietate al nostru a fost inscris in cartea funciara in baza sentintei ramasa irevocabila, cu precizarea ca privitor la imobilul teren in discutie inca in timpul judecatii, nelegal, prefectul a donat cumparatorilor casei terenul aferent acesteia mai putin de jumatate din terenul imobilului, aspect care era necunoscut instantei la pronuntare, dar era deja inscris în CF. In aceasta situatie nelegal dreptul nostru de proprietate asupra terenului imobilului a fost inscris abuziv doar pentru suprafata ramasa ceva mai mult decat jumatate din intreaga suprafata. Executorul judecatoresc nu a solutionat executarea silita fata de acest imobil in nici un fel, dupa ce a discutat in particular cu ocupantii casei, refuzand a permite mie, martorului meu si echipajului de poliĊ£ie care ne insotea sa patrundem impreuna cu el in imobil cu ocazia executarii. Toate reclamatiile si toate actiunile in nulitate legate de aceasta donatie de teren au fost respinse rand pe rand, precum si plangerea penala vizand pretinsa executare silita, noi platind anual impozitul pentru un teren intravilan pe care nu-l folosim. In baza Legii nr.10/2001 tatal meu a notificat restituirea imobilului instrainat partial, dar dispozitia primarului din 2006 bazata pe unele documente straine bunului si situatiei lui juridice reale prevedea nelegal acordarea de despagubiri de catre Comisia Centrala de la Bucuresti. Contestatia dispozitiei primarului a parcurs toate fazele posibile in justitie, fiind solutionata rejudecarea la Inalta Curte de Casatie si Justitie prin respingerea celui de-al doilea recurs al meu, care nou recurs se baza pe faptul ca in rejudecare Curtea de Apel a eludat a solutiona efectiv dispozitia primei instante de recurs a Inaltei Curti de Casatie si Justitie care a dispus rejudecarea, si printre altele, chiar explicit, cea care privea clarificarea legalitatii vanzarii casei, aspect pe care toate instantele omiteau efectiv si permanent a-l clarifica in vreun fel, adica sa se pronunte fata de aceasta problema. In situatia unei hotarari care solutiona contestatia primarului dosarul administrativ al cauzei trebuia inaintat Comisiei Centrale, care potrivit procedurii de solutionare a notificarilor trebuie sa se pronunte asupra situatiei juridice a imobilului si, astfel, ori dispune restituirea bunului, ori emite decizia cu propunerea de despagubire, dar tergiversand un an de zile inaintarea dosarului catre Comisia Centrala, am aflat ca pentru a se evita procedura, adica obligatia Comisiei Centrale de a verifica situaĊ£ia juridica reala a imobilului si posibilitatea acesteia de a dispune restituirea bunului notificat, s-a inventat nu am cunostinta ca procedura Comisiei sa se fi modificat abuziv cum s-a mai intamplat in trecut investirea cu formula executorie a hotararii judecatoresti a Curtii de Apel, nelegala pentru motivul principal aratat mai inainte, adica eludarea dispozitiei explicite a instantei de recurs care a dispus rejudecarea. Dumneavoastra aratati ca „Daca dispozitia primarului a fost atacata in instanta si a fost solutionata pe aceasta cale, atunci restul procedurii va urma in functie de ce a dispus instanta. ”Este adevarat, dar cum instanta a anulat dispozitia primarului, acesta fiind capatul de cerere esential al contestatiei, si s-a pronunĊ£at, mentinand suma derizorie, asupra unei evaluari a bunului vadit nelegala si netemeinica potrivit probatoriului administrat la dosar, urmeaza a fi emisa o noua decizie/dispozitie de primar, a carei atacare nu este prevazuta de procedura instituita in 2005 privitoare la existenta si procedura Comisiei Centrale, si care act decizie/dispozitie de primar va contine aceea suma ridicola de despagubire, iar astfel, chiar daca toate hotararile judecatoresti stabilesc lipsa titlului statului asupra imobilului, aspect din care rezulta intr-un stat de drept ca dreptul de proprietate al adevaratului si singurului proprietar al imobilului nu a fost niciodata infirmat, respectiv, invocand o hotarare judecatoreasca, care omite obsesiv a clarifica legalitatea instrainarii a unei parti din imobil, investita cu formula executorie, „va fi obligata” sa ofere drept despagubire suma derizorie prevazuta in titlul astfel „inventat”. V-am prezentat succint toata situatia.

Raspuns: Stimate domnule Demeter, ati divagat de la subiectul intrebarii si in loc sa fiti concis, ati alunec... [citeste tot raspunsul aici...]

©2017 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice