In Monitorul Oficial nr. 13/2014 s-a publicat Regulamentul de organizare si functionare a Consilului de mediere prin Hotararea nr. 4911/2013.
Prin intermediul acestui Regulament de Organizare si functionare a Consiliului de mediere, mediatorilor li se impun noi conditii pe care acestia trebuie sa le indeplineasca.
Iata conditiile pe care mediatorii trebuie sa le indeplineasca, conform noilor prevederi:
1. Mediatorii trebuie sa aiba cazier juridic in care sa nu existe mentiuni referitoare la infractiuni care i-ar putea face incompatibili cu meseria de mediatori. Mediatorii vor demonstra acest lucru cu ajutorul cazierului judiciar sau prin intermediul unei declaratii pe proprie raspundere ca nu exista astfel de mentinu in cadrul cazierului.
2. Mediatorii trebuie sa fie inscrisi in Tabloul Mediatorilor. Ei trebuie sa fie activi si sa aiba toate taxele profesionale achitate.
3. Mediatorii trebuie sa fie membri ai unor asociatii profesionale de mediatori ce sunt inscrise in Registrul asociatiilor profesionale in domeniul medierii. Mediatorii vor dovedi acest lucru prin intermediul adeverintelor eliberate de asociatiile profesionale.
4. Mediatorii sunt obligati sa acumuleze anual numar de puncte profesionale prin oricare dintre modalitatile reglementate de Consiliul de mediere.
Atentie! Data finala pentru depunerea documentelor in original, documente ce atesta indeplinirea acestor conditii, este data de 31 martie.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Diferenta favorabila de dobanda preferentiala la credite si depozite, in limita plafonului de 33%, deci neimpozabila, se declara in D112 la pct 8.5, impreuna cu alte venituri neimpozabile, chiar daca nu se regaseste mai jos la pct. 8.5.1 -8.5.6?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<