Club Juridic - Tu intrebi, Specialisti raspund!

Noile tarife ONRC publicate in Monitorul Oficial


Cuvinte cheie: tarife, onrc


 

Hotararea de Guvern privind taxele si tarifele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale a fost publicata in Monitorul Oficial

Pentru facilitarea accesului unui numar mai mare de comercianti la informatiile furnizate de Oficiul National al Registrului Comertului, a fost eliminat tariful pentru eliberarea off-line de informatii privind unele date de identificare a unei firme: denumire, forma juridica, cod unic de inregistrare, numar de ordine in registrul comertului, sediu social

Totodata, prin acest act normativ au fost reduse tarifele de eliberare off-line de informatii pe serii de firme grupate pe criterii, in functie de numarul de firme despre care se solicita informatii: intre 101-500 firme - reducerea va fi de 20% (in loc de 10% cat era pana acum), intre 501-1.000 firme - reducerea va fi de 30% (in loc de 20% cat era pana acum), intre 1.001-10.000 firme - reducerea va fi de 40% (in loc de 30% cat era pana acum).

H O TA RA R E

privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 11 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind Registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. 1. — (1) Se aproba taxele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, prevazute in anexa nr. 1.

(2) Pentru operatiunile de eliberare duplicat certificat de inregistrare/anexa, prevazuta la nr. crt. 1 din anexa nr. 1, eliberare certificat constatator, prevazuta la nr. crt. 3 din anexa nr. 1, si eliberare de copii certificate, prevazuta la nr. crt. 4 din anexa nr. 1, se aplica taxe suplimentare de 50% pentru solutionarea cererii in termen de maximum 48 de ore.

Art. 2. — (1) Se aproba tarifele pentru eliberarea off-line de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat si pentru accesarea de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului central computerizat, prin serviciile on-line ale Oficiului National al Registrului Comertului, prevazute in anexa nr. 2.

(2) Pentru cererea de eliberare de informatii prevazute in anexa nr. 2 se aplica tarife suplimentare, dupa cum urmeaza:
a) 50% din tarife, pentru solutionarea cererii in termen de 48 de ore de la data inregistrarii solicitarii;
b) 30% din tarife, pentru solutionarea cererii in termen de 5 zile de la data inregistrarii.
Art. 3. — (1) Informatiile prevazute in anexa nr. 2 sunt eliberate autoritatilor si institutiilor publice, cu exceptia celor finantate integral din venituri proprii, fara plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare incheiate in acest scop.

(2) Pentru informarea opiniei publice, Oficiul National al Registrului Comertului elibereaza cu titlu gratuit ziaristilor si reprezentantilor mijloacelor de informare in masa informatii statistice din registrul comertului, care nu pot fi reutilizate in scop comercial.

Art. 4. — Pentru serviciile auxiliare prestate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, nivelul tarifelor pentru multiplicarea documentelor, transmiterea de acte si informatii prin mijloace de comunicatii — posta, fax, e-mail, suport magnetic, traducerea in limba engleza a certificatelor constatatoare/informatiilor punctuale pentru solicitanti, tehnoredactarea cererilor si declaratiilor, indrumarea pentru completarea corecta a cererilor adresate registrului comertului, altele decat cererile de  inregistrare si autorizare a functionarii, si alte asemenea servicii se stabileste, in mod unitar, prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de calculatie de pret.

Art. 5. — In cazul renuntarii la cerere inainte de solutionarea acesteia, al neprestarii serviciului de inregistrare in registrul comertului ori in situatiile in care se achita eronat sau in plus fata de suma stabilita prin prezenta hotarare, taxele, tarifele si comisioanele se vor restitui in conformitate cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
precum si ale actelor normative emise in aplicarea acesteia.

Art. 6. — (1) Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale colecteaza taxele si tarifele aferente unor activitati si/sau fonduri cu  destinatie speciala si, dupa caz, le vireaza in contul entitatilor beneficiare, in temeiul unor prevederi legale exprese.

(2) Entitatile beneficiare, dupa caz, suporta comisioanele percepute pentru operatiunile de plati derulate prin intermediul  sistemului de decontare si plati, aferente virarii taxelor si tarifelorprevazute la alin. (1).

(3) Pentru operatiunile de colectare si virare in contul entitatilor beneficiare ale taxelor aferente activitatilor si/sau fondurilor cu destinatie speciala, Oficiul National al Registrului Comertului percepe un comision suportat de entitatea beneficiara, care va fi stabilit prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de fundamentare economica.

Art. 7. — Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 8. — Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 684/2009 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,

Partea I, nr. 492 din 15 iulie 2009
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneaza:
Ministrul justitiei,
Catalin Marian Predoiu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
Bucuresti, 17 februarie 2010.


Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii

Regulamentul de  Organizare si Functionare (ROF) penttu bunul mers al firmei
Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF) penttu bunul mers al firmei

Vezi detalii



Nr. 113.



Data aparitiei: 26 Februarie 2010

Cat de utila va este aceasta informatie?

Noteaza folosind stelele!

Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Iesire din indiviziune mansarda si gradina

Intrebare: Buna ziua! Am doua probleme, ambele legate de iesirea din indiviziune: locuiesc intr-un imobil cu 4 apartamente, 2 la parter si 2 la etaj, fiecare apartament avand un proprietar. Imobilul are si un pod o mansarda care nu este mentionat in documentele imobilului si nu are cadastrul facut. In mansarda, am amenajat o parte din suprafata acesteia mai exact o jumatate ce se afla deasupra apartamentului in care locuiesc, am izolat acoperisul de deasupra ei, acoperis ce se afla intr-o stare de degradare avansata si am delimitat-o de cealalta jumatate printr-un perete despartitor. Accesul la jumatatea pe care am amenajat-o se face printr-o usa separata. Asa cum spuneam, suntem 4 proprietari: unul sunt eu, doi sunt de accord cu amenajarea facuta, iar unul este total impotriva, motiv pentru care m-a reclamat la toate autoritatile posibile si m-a si dat in judecata. Am inteles ca pentru a intra in legalitate, trebuie sa obtin autorizatie de constructie pentru amenajarea facuta in mansarda, iar pentru a o obtine imi trebuie act de proprietate pe acel spatiu motiv pentru care trebuie sa demarez actiunea de iesire din indiviziune. Asa cum spuneam, mansarda nu are cadastrul facut. Cum procedez in acest caz? Fac cadastrul pentru intreaga mansarda? Am inteles ca pentru a iesi din indiviziune, trebuie sa platesc taxa judiciara de timbru 3% din valoarea estimata a bunului. Bunul este in acest caz mansarda, nu trebuie sa platesc 3% din valoarea intregului imobil, nu? A doua problema este legata de gradina: in jurul imobilului sunt patru gradini, aferente fiecarui apartament. Am titlu de proprietate asupra gradinii mele, teren in suprafata de 158 mp – cota indiviza. Si in acest caz, as dori sa demarez iesirea din indiviziune. Cum trebuie sa procedez? Va multumesc mult!

Raspuns: Se pot executa fără autorizaÅ£ie de construire lucrări care nu modifică structura de rezistenÅ£Ä... [citeste tot raspunsul aici...]



Top articole

 NOUL COD RUTIER - actualizat [Vizualizari: 389060]
 Acte necesare - Cazier judiciar [Vizualizari: 379187]
 Codul Civil [Vizualizari: 297033]
 Cod CAEN - Actualizat 2008 [Vizualizari: 257357]
 Codul familiei - actualizat [Vizualizari: 180357]