Club Juridic - Tu intrebi, Specialisti raspund!

Noile tarife ONRC publicate in Monitorul Oficial


Cuvinte cheie: tarife, onrc


 

Hotararea de Guvern privind taxele si tarifele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale a fost publicata in Monitorul Oficial

Pentru facilitarea accesului unui numar mai mare de comercianti la informatiile furnizate de Oficiul National al Registrului Comertului, a fost eliminat tariful pentru eliberarea off-line de informatii privind unele date de identificare a unei firme: denumire, forma juridica, cod unic de inregistrare, numar de ordine in registrul comertului, sediu social

Totodata, prin acest act normativ au fost reduse tarifele de eliberare off-line de informatii pe serii de firme grupate pe criterii, in functie de numarul de firme despre care se solicita informatii: intre 101-500 firme - reducerea va fi de 20% (in loc de 10% cat era pana acum), intre 501-1.000 firme - reducerea va fi de 30% (in loc de 20% cat era pana acum), intre 1.001-10.000 firme - reducerea va fi de 40% (in loc de 30% cat era pana acum).

H O TA RA R E

privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 11 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind Registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. 1. — (1) Se aproba taxele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, prevazute in anexa nr. 1.

(2) Pentru operatiunile de eliberare duplicat certificat de inregistrare/anexa, prevazuta la nr. crt. 1 din anexa nr. 1, eliberare certificat constatator, prevazuta la nr. crt. 3 din anexa nr. 1, si eliberare de copii certificate, prevazuta la nr. crt. 4 din anexa nr. 1, se aplica taxe suplimentare de 50% pentru solutionarea cererii in termen de maximum 48 de ore.

Art. 2. — (1) Se aproba tarifele pentru eliberarea off-line de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat si pentru accesarea de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului central computerizat, prin serviciile on-line ale Oficiului National al Registrului Comertului, prevazute in anexa nr. 2.

(2) Pentru cererea de eliberare de informatii prevazute in anexa nr. 2 se aplica tarife suplimentare, dupa cum urmeaza:
a) 50% din tarife, pentru solutionarea cererii in termen de 48 de ore de la data inregistrarii solicitarii;
b) 30% din tarife, pentru solutionarea cererii in termen de 5 zile de la data inregistrarii.
Art. 3. — (1) Informatiile prevazute in anexa nr. 2 sunt eliberate autoritatilor si institutiilor publice, cu exceptia celor finantate integral din venituri proprii, fara plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare incheiate in acest scop.

(2) Pentru informarea opiniei publice, Oficiul National al Registrului Comertului elibereaza cu titlu gratuit ziaristilor si reprezentantilor mijloacelor de informare in masa informatii statistice din registrul comertului, care nu pot fi reutilizate in scop comercial.

Art. 4. — Pentru serviciile auxiliare prestate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, nivelul tarifelor pentru multiplicarea documentelor, transmiterea de acte si informatii prin mijloace de comunicatii — posta, fax, e-mail, suport magnetic, traducerea in limba engleza a certificatelor constatatoare/informatiilor punctuale pentru solicitanti, tehnoredactarea cererilor si declaratiilor, indrumarea pentru completarea corecta a cererilor adresate registrului comertului, altele decat cererile de  inregistrare si autorizare a functionarii, si alte asemenea servicii se stabileste, in mod unitar, prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de calculatie de pret.

Art. 5. — In cazul renuntarii la cerere inainte de solutionarea acesteia, al neprestarii serviciului de inregistrare in registrul comertului ori in situatiile in care se achita eronat sau in plus fata de suma stabilita prin prezenta hotarare, taxele, tarifele si comisioanele se vor restitui in conformitate cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
precum si ale actelor normative emise in aplicarea acesteia.

Art. 6. — (1) Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale colecteaza taxele si tarifele aferente unor activitati si/sau fonduri cu  destinatie speciala si, dupa caz, le vireaza in contul entitatilor beneficiare, in temeiul unor prevederi legale exprese.

(2) Entitatile beneficiare, dupa caz, suporta comisioanele percepute pentru operatiunile de plati derulate prin intermediul  sistemului de decontare si plati, aferente virarii taxelor si tarifelorprevazute la alin. (1).

(3) Pentru operatiunile de colectare si virare in contul entitatilor beneficiare ale taxelor aferente activitatilor si/sau fondurilor cu destinatie speciala, Oficiul National al Registrului Comertului percepe un comision suportat de entitatea beneficiara, care va fi stabilit prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de fundamentare economica.

Art. 7. — Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 8. — Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 684/2009 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,

Partea I, nr. 492 din 15 iulie 2009
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneaza:
Ministrul justitiei,
Catalin Marian Predoiu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
Bucuresti, 17 februarie 2010.


Cereri si actiuni in justitie in conformitate cu noul Cod Civil
Cereri si actiuni in justitie in conformitate cu noul Cod Civil

Vezi detalii

Ghidul juristului eficient
Ghidul juristului eficient

Vezi detalii



Nr. 113.



Data aparitiei: 26 Februarie 2010

Cat de utila va este aceasta informatie?

Noteaza folosind stelele!

Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Distribuie acest articol in reteaua de socializare preferata

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Acte pierdute de primarie si tribunal

Intrebare: Buna ziua , as dori sfatul dvs. in urmatoarea situatie. In anul 1994 bunica mea, impreuna cu 3 frati co-proprietari, dorind sa inchieie un contract de inchiriere cu o firma, descopera ca fusesera expropiati de imobilul in care locuiau in anul 1989. Ei au continuat sa locuiasca si sa plateasca toate darile la stat pe toata perioada. Au deschis proces primariei Ploiesti, castigand fiecare instanta ,ajungandu-se pana la Curtea Suprema de la Bucuresti, in anul 1998, cand se dadea sentinta definitiva de retrocedare a imobilului. In anul 1999 moare primul frate co-proprietar, lasand partea lui de mostenire fratilor ramasi in viata. Se face masa succesorala. Urmatorul frate decedeaza in anul 200, lasand partea lui de mostenire bunicii mele si sorei acesteia. In 2004, fiecare dintre ele hotaraste sa intocmeasca un testament individual unde desemneaza ca mostenitori pe mine si sora mea, deci se intocmesc 2 testamente care au ca si mostenitori pe mine si sora mea. In 2006 decedeaza sora bunicii mele, se face masa succesorala si co-proprietari pe imobil devenim eu, sora mea si bunica. In 2008 decedeaza si bunica mea. Facem o alta masa succesorala, unde ca mostenitori rezultam eu si sora mea. Acum, dorind sa facem intabularea, am descopetit ca nu aveam ultima decizie prin care a fost retrocedat imobilul. Am facut cerere la tribunal pentru eliberarea unei copii, dar ni s-a spus ca dosarul nu a fost gasit. Am mers la primarie si mi s-a spus ca nici ei nu mai au actele, pentru ca, dintr-o greseala, actele nu au fost arhiviate si ca urmare, s-au pierdut. Noi, fara acea sentinta, nu putem face intabularea. Ce trebuie facut in situatia in care nici tribunalul si nici primaria nu imi pot elibera copiile necesare?

Raspuns: Mi-e greu sa cred ca un dosar a fost pierdut complet la o instanta, mai degraba a fost un functionar... [citeste tot raspunsul aici...]



Top articole

 NOUL COD RUTIER - actualizat [Vizualizari: 388170]
 Acte necesare - Cazier judiciar [Vizualizari: 378080]
 Codul Civil [Vizualizari: 296842]
 Cod CAEN - Actualizat 2008 [Vizualizari: 256062]
 Codul familiei - actualizat [Vizualizari: 179212]