Administratorii unei societati au incheiat o asigurare de raspundere profesionala pentru mandatul de administrare, asigurare care inceteaza la 31.12.2012. In luna august 2012 s-a ales o noua componenta a CA. Societatea este in litigiu cu un fost angajat care a fost disponibilizat conform procedurilor din Codul Muncii si are sanse sa castige in instanta, cerand anularea deciziei de concediere. In ce mod exista o raspundere a administratorilor fata de posibilele pretentii, dupa data de 31.12.2012, cand cei care NU au fost reconfirmati ca administratori, nu li se mai poate prelungi asigurarea profesionala pentru mandatul administratorilor?
Raspuns: Posibilitatea ca angajatul sa solicite tragerea la raspundere a administratorului poate interveni daca angajatul a solicitat acest lucru in instanta deja. Daca insa cererea de chemare in judecata este doar privitoare la concedierea nelegala, cel mai probabil poate obtine anularea deciziei de concediere, reincadrarea si plata salariilor incepand cu data concedierii pana la data reincadrarii
In aceste cazuri tragerea la raspundere a administratorului va fi angajata in masura in care se face raspunzator de concedierea nelegala, dar, regula este ca societatea sa plateasca salariile si cheltuielile de judecata.
Prin urmare, societatea ar putea sa se indrepte impotriva administratorului din culpa caruia este nevoita sa plateasca prejudiciul suferit de angajatul concediat nelegal. Totodata, daca asigurarea era incheiata pentru perioada in care a intervenit aceasta situatie, chiar daca instanta se va pronunta ulterior, asiguratorul este obligat sa acorde despagubirea, avand in vedere faptul ca la data savarsirii faptei exista asigurare. Cu toate acestea amintim faptul ca trebuie dovedita culpa administratorului si angajarea raspunderii sale, in caz contrar asiguratorul nu va acorda despagubiri.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<