In sedinta de plen de miercuri, 18 iulie 2012, Consiliul Superior al Magistraturi ia in discutie concluziile Studiului privind operationalizarea sistemului judiciar in vederea intrarii in vigoare a noului Cod de procedura civila. Studiul a fost realizat avându-se în vedere 6 curti de apel relevante, selectate pe baza volumului de activitate, respectiv curtle de pel Alba Iulia, Bacau, Brasov, Bucuresti, Craiova si Oradea.
Intrarea in vigoare a noului Cod de procedura civila poate aduce perturbari in activitatea tuturor celor 6 curti de apel de referinta, precum si a unui numar de 15 tribunale si 34 judecatorii din circumscriptia acestora, potrivit concluziilor studiului. Numai la aceste instante este necesara suplimentarea statelor de functii cu 624 posturi de judecator si 2074 posturi de grefier. Necesarul de personal depaseste cu mult datele aratate in studiul de impact realizat de Ministerului Justitiei in prima parte a acestui an.
De asemenea, pot exista perturbari sub aspectul infrastructurii. Astfel, cele 6 curti de apel detin 40 de camere de consiliu si pot fi amenajate doar 101 camere de consiliu, in timp ce necesarul real este de 561 camere de consiliu, al caror cost estimat este de 1.810.000 euro.
Pe langa asigurarea spatiilor necesare, instantele au precizat ca sunt absolut necesare dotari suplimentare, constand in calculatoare, imprimante, fax-uri, scannere, mobilier etc., in lipsa carora intrarea in vigoare a noului Cod de procedura civila face imposibila desfasurarea activitatii.
Intreg studiul poate fi gasit
aici.
Sursa
costelgilca.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In cazul in care, din cauza incetarii unui contract comercial, compania isi restrange activitatea si exista departamente care isi pierd obiectul muncii, care este procedura si care sunt documentele necesare si ce ar trebui specificat in ele pentru a putea opera incetarea contractelor de munca ale persoanelor vizate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca firma este infiintata in anul 2009, iar sporurile de weekend si de noapte sunt inregistrate ca procent in REVISAL si in declaratia 112 sunt reflectate in veniturile brute pentru care se datoreaza contributii, inclusiv premiile, este necesara eliberarea adeverintei cu veniturile totale care incepand cu noua lege a pensiilor intra in baza de calcul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<