Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Etapele si realizarea divizarii societatii comerciale

    In vederea realizarii divizarii societatii sunt necesare parcurgerea unor etape, dupa cum urmeaza:

    1. Hotararea de catre fiecare societate in parte, asupra divizarii, in conditiile stabilite pentru modificarea actului constitutiv al societatii.

    2. Realizarea proiectului de divizare a societatii.

    3. Publicarea proiectului de divizare in Monitorul Oficial sau pe pagina web a societatii si pagina web a Registrului Comertului.

    4. Opozitia creditorilor.

    5. Intocmirea raportului administratorilor si informarea adunarii generale a societatii lor si administratorii celorlalte societati implicate in operatiune asupra oricarei modificari substantiale a activelor si pasivelor intervenite intre data intocmirii proiectului de divizare si data adunarilor generale care urmeaza sa decida asupra acestui proiect.

Nu va fi necesara intocmirea raportului si informarea asupra acestuia atunci cand au decis astfel toti actionarii/asociatii si toti detinãtorii altor valori mobiliare care conferã drepturi de vot la fiecare dintre societãtile participante la fuziune sau la divizare.

    6. Desemnarea expertului de catre judecatorul-delegat in vederea examinarii proiectului de divizare si a intocmirii unui raport prin care va preciza daca rata actiunilor sau partilor sociale este corecta si rezonabila, daca metoda/metodele propuse pentru determinarea ratei de schimb propusa este/sunt adecvate, si va contine opinia expertilor privind ponderea atribuita metodelor in cauza pentru obtinerea valorii retinute in final.

Raportul va descrie, de asemenea, orice dificultati deosebite in realizarea evaluarii.  Nu va fi necesara desemnarea expertului si intocmirea raportului dacã toti actionarii/asociatii sau toti detinãtorii altor valori mobiliare care conferã drepturi de vot la fiecare dintre societãtile participante la fuziune sau la divizare decid astfel.

    In cazul divizãrii, dacã actiunile/pãrtile sociale ale fiecãreia dintre societãtile nou-constituite sunt repartizate actionarilor/asociatilor societãtii divizate proportional cu cota de participare la capitalul social al societãtii divizate, urmãtoarele articole nu se vor aplica:

* art. 2432, ne mai fiind obligatorie intocmirea raportului de catre administrator si nici  informarea asociatilor asupra acestui raport.

* art. 2433, ce conduce la concluzia ca nu mai este necesara desemnarea unuia sau mai multi experti de catre judecatorul-delegat in vederea intocmirii raportului.

* art. 244 alin. (1) lit. b), d) si e), dispozitii ce vizau obligativitatea punerii la dispozitie a raportului administratorului si obligativitatea informarii, situatiile financiare si raportul cenzorului sau a auditorului financiar.
7. Punerea la dispozitia asociatilor sau actionarilor, cu cel putin o luna inainte de adunarea generala extraordinara ce urmeaza sa se pronunte asupra divizarii societatii, a urmatoarelor documente:
* proiectul de divizare;

* dacã este cazul, raportul administratorilor si/sau informarea prevãzutã la art. 243^2 alin. (4);

* situatiile financiare anuale si rapoartele de gestiune pentru ultimele 3 exercitii financiare ale societatilor care iau parte la divizare;

* dacã este cazul, situatiile financiare, intocmite nu mai devreme de prima zi a celei de-a treia luni anterioare datei proiectului de fuziune sau de divizare, dacã ultimele situatii financiare anuale au fost intocmite pentru un exercitiu financiar incheiat cu mai mult de 6 luni inainte de aceastã datã;
 
* raportul cenzorilor sau, dupa caz, raportul auditorului financiar;

* dacã este cazul, raportul intocmit potrivit prevederilor art. 243^3 de catre expertul/expertii desemnat/desemnati de judecatorul-delegat;

* evidenta contractelor cu valori depasind 10.000 lei fiecare si aflate in curs de executare, precum si repartizarea lor in caz de divizare a societatii.

8. Hotararea adunarii generale a fiecarei societati participante asupra diviziunii, adunarea generala avand loc in termen de 3 luni de la data publicarii proiectului de divizare.

9. In cazul unei divizari prin infiintarea uneia sau mai multor societati noi, se va realiza si actul constitutiv sau proiectul actului constitutiv al fiecarei noi societati, pentru aprobarea acestuia in adunarea generala.

10. Dizolvarea fara lichidare a societatii divizate si transferul patrimoniului acestuia catre societatile beneficiare sau nou-constitutite.

11. Constituirea unei noi societati ca urmare a divizarii, cu parcuregerea procedurii specifice inmatricularii unei societati noi.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 15 Iulie 2013
Votati articolul "Etapele si realizarea divizarii societatii comerciale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016