Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Infiintarea unei firme are loc in termenul de 3 zile daca ...


1. Avand in vedere desfasurarea, incepand cu data de 06.02.2012, a activitatii de inregistrare in registrul comertului pe noul sistem informatic integrat realizat in cadrul proiectului “Servicii on-line (de e-guvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat”, va comunicam ca infiintarea unei firme are loc in termenul de 3 zile, cu parcurgerea celor trei etape inregistrarea cererii de inmatriculare; solutionarea cererii de inmatriculare; eliberarea documentelor prevazute de lege.
De asemenea, noul sistem informatic integrat permite agregarea uniforma si coerenta a datelor ONRC intr-un sistem unitar la nivel national, fiind create premisele interconectarii cu celelalte sisteme de la nivelul Uniunii Europene.

2.A. Incepand cu data implementarii noului sistem informatic integrat, in perioada 06 - 09.02.2012, inclusiv, s-au inregistrat la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale un numar de 32.613 cereri(rezervari de denumire, inmatriculari, inregistrare de mentiuni, depuneri si mentionare acte, certificate constatatoare, furnizare de informatii, alte tipuri de cereri), reprezentand o crestere de aproximativ 62% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dupa cum urmeaza:

# 06.02.2012 – numar total de cereri: 7.617, din care:

* Cereri de inregistrare:
- 2.455 rezervari denumire;
- 383 inmatriculari persoane juridice;
- 900 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 1508 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 397 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 332 depuneri si mentionare acte.

* Cereri de furnizare informatii:
- 1.048 certificate constatatoare;
- 152 furnizari de informatii;
- 442 alte tipuri de cereri.

# 07.02.2012 – numar total de cereri 9.011, din care:

* Cereri de inregistrare:
- 2.585 rezervari denumire;
- 435 inmatriculari persoane juridice;
- 1.514 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 1.376 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 403 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 440 depuneri si mentionare acte.

* Cereri de furnizare informatii:
- 1.344 certificate constatatoare;
- 214 furnizari de informatii;
- 700 alte tipuri de cereri.

# 08.02.2012 – numar total de cereri 7.280, din care:

* Cereri de inregistrare:
- 1.720 rezervari denumire;
- 352 inmatriculari persoane juridice;
- 1.210 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 1.254 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 350 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 298 depuneri si mentionare acte.

* Cereri de furnizare informatii:
- 1.252 certificate constatatoare;
- 219 furnizari de informatii;
- 625 alte tipuri de cereri.

# 09.02.2012 – numar total de cereri 8.705, din care:

* Cereri de inregistrare:
- 2.061 rezervari denumire;
- 419 inmatriculari persoane juridice;
- 1.353 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 1.398 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 284 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 401 depuneri si mentionare acte.

* Cereri de furnizare informatii:
- 1.569 certificate constatatoare;
- 271 furnizari de informatii;
- 949 alte tipuri de cereri.

2.B. Prin acest proiect Oficiului National al Registrului Comertului pune la dispozitia persoanelor interesate, portalul de servicii online https://portal.onrc.ro.

In vederea accesarii acestui portal, fiecare utilizator trebuie sa-si creeze un cont. Dupa crearea contului, utilizatorul poate avea acces gratuit sau contra cost, in functie de tipul serviciului, la serviciile de inregistrare online.

Manualul de utilizare a sistemului online de inregistrare a cererilor poate fi accesat la adresa de internet https://portal.onrc.ro, unde pot fi consultate ghidurile de completare formulare Registrul Comertului.

In ceea priveste utilizarea portalului de servicii online al Oficiului National al Registrului Comertului, https://portal.onrc.ro, incepand cu data de 07.02.2012, au fost inregistrate urmatoarele date:
- numarul total de utilizatori portal: 24.667;
- noi utilizatori creati in aceasta perioada: 1.194;
- formulare online initiate: 256 din care 25 finalizate (unele transmise, unele ramase doar in starea finalizat);
- numar interogari RECOM in aceasta perioada: 16.956 din care 601 furnizari de informatii eliberate.

3. De asemenea, pentru a veni in sprijinul solicitantilor, ONRC si ANAF au dispus masuri pentru simplificarea formalitatilor administrative, astfel incat, incepand cu aceeasi data, 6 februarie 2012, cererile de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social sunt preluate de oficiile registrului comertului odata cu cererile de inregistrare avand ca obiect inmatriculari/schimbari de sediu social si vor fi transmise administratiilor finantelor publice, alaturi de actele doveditoare ale dreptului de folosinta, astfel cum au fost depuse in sustinerea cererilor de inregistrare adresate oficiilor registrului comertului.

Consecinta directa a acestor masuri o reprezinta faptul ca perioada aferenta tuturor formalitatilor necesare infiintarii unei firme se comprima integral in termenul de 3 zile.

Prin urmare, solicitantii nu se mai adreseaza administratiilor finantelor publice, pentru obtinerea certificatelor pentru spatiul cu destinatie de sediu social si a adeverintelor privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, acestea urmand a fi obtinute prin intermediul oficiilor registrului comertului.

4. In aceasta perioada, la nivel national, s-a inregistrat o crestere semnificativa a numarului de solicitari avand in vedere si faptul ca Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit a anuntat deschiderea sesiunilor pentru depunerea proiectelor de investitii prin Programul National de Dezvoltare Rurala, Masura 141 - „Sprijinirea fermelor agricole de semi-subzistenta”, volumul cererilor de inmatriculare a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale a crescut.

In perioada urmatoare, ne asteptam la un numar la fel de mare de solicitari, dar mentionam ca Oficiul National al Registrului Comertului depune, prin intreg personalul, toate eforturile pentru respectarea termenelor de solutionare a cererilor si de eliberare a inscrisurilor prevazute de lege.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 13 Februarie 2012
Votati articolul "Infiintarea unei firme are loc in termenul de 3 zile daca ...":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016