Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea Insolventei va fi modificata


Senatul a publicat un nou proiect de lege privind modificarea Legii insolventei. Initiatorii acestui proiect sunt Banias Mircea-Marius - senator PD-L, Ghise Ioan - senator PNL, Nistor Vasile - senator PC, Radulescu Şerban - senator PC, Voiculescu Dan - senator PC.

Conform Legii nr.85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, insolventa reprezinta acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor certe, lichide si exigibile.

Pentru a asigura desfasurarea fluenta a activitatilor economice, este necesara ca procedura de descoperire si declansare a starii de insolventa a unui agent economic sa raspunda unor imperative economice foarte importante:
1. asigurarea sansei agentului economic aflat in dificultate de a se reorganiza si redresa;
2. respectarea dreptului ceolrlalti agenti economici de a-si recupera creantele intr-un interval de timp rezonabil;
3. prevenirea blocajelor economice care, in timp, pot afecta intreaga piata.

Conform reglemetarilor in vigoare, chiar si dupa interventiile legislative din a doua jumatate a anului 2009, procedura insolentei este, in continuare, foarte indelungata ajungand, in unele cazuri, pana la 4 ani.

Un asemenea interval de timp este considerat absolut nejustificat. Daca un agent economic, bine protejat de legea insolventei, nu reuseste sa se reorganizeze si sa se redreseze intr-o perioada rezonabila de timp (maxim 2 ani in cazul unor activitati economice foarte ample) prelungirea excesiva a procedurilor devine exclusiv un obstacol economic care afecteaza actorii economici viabili si, implicit, intreaga economie nationals. Este imperios necesar ca toate organele statului, dar in special forul legislativ, sa se asigure ca procedura insolventei nu devine un mijloc fraudulos de protectie a comerciantilor de rea-credinta.

In aceste conditii, prin prezenta initiativa legislative este propusa reducerea pana la jumatate a unor termene prevazute in Legea nr.85/2006, astfel incat sa determinam limitarea semnificativa a duratei procedurii insolventei. Economia nationala, sistemul bancar si agentii economici de buna credinta trebuie protejati de excesele celor care, folosindu-se de generozitatea dispozitiilor legale, nu-si platesc debitele.

Din aceste considerente, inaintam Parlamentului, spre dezbatere si adoptare, prezenta Propunere legislative pentru modificarea Legii nr.85/2006 privind prevenirea  si combaterea evaziunii fiscale, publicata in Monitorul Oficial nr.359/2006.

Mai jos puteti citi integral proiectul de lege


Lege pentru modificarea Legii nr.85/2006 privind procedura insolventei


Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic. - Legea nr.85/2006 privind procedura insolventei fiscale,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.359 din 21 aprilie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Litera a) de la alineatul (1) al articolului 20 se modifica  si va avea urmatorul cuprins:
„a) examinarea situatiei economice a debitorului si a documentelor depuse conform prevederilor art.28 si 35 si intocmirea unui raport prin care sa propuna fie intrarea in procedura simplificata, fie continuarea perioadei de observatie in cadrul procedurii generale si supunerea acelui raport judecatorului-sindic, intr-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depasi 15 zile de la desemnarea administratorului judiciar;"

2. Litera b) de la alineatul (1) al articolului 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) examinarea activitatii debitorului si intocmirea unui raport amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la aparitia starii de insolventa, cu
mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila, si asupra existentei premiselor angajarii raspunderii acestora, in conditiile art. 138, precum si asupra posibilitatii reale de reorganizare efectiva a activitatii debitorului ori a motivelor care nu permit reorganizarea si supunerea acelui raport judecatorului-sindic, intr-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depasi 30 de zile de la desemnarea administratorului judiciar;"

3. Litera a) de la alineatul (1) al articolului 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) examinarea activitatii debitorului asupra caruia se initiaza procedura simplificata in raport cu situatia de fapt si intocmirea unui raport amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la insolventa, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila si a existentei premiselor angajarii raspunderii acestora in conditiile art. 13 8, si supunerea acelui raport judecatorului-sindic intr-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depasi 30 de zile de la desemnarea lichidatorului, daca un raport cu acest obiect nu fusese intocmit anterior de administratorul judiciar;"

4. Alineatul (3) al articolului 33 se modifica  si va avea urmatorul cuprins:
"(3) La cererea debitorului, judecatorul-sindic ii poate obliga pe creditorii care au introdus cererea sa consemneze, in termen de 10 zile, la o banca, o cautiune de eel mult 10% din valoarea creantelor. Cautiunea va fi restituita creditorilor, daca cererea lor va fi admisa. Daca cererea va fi respinsa, cautiunea va fi folosita pentru a acoperi pagubele suferite de debitori. Daca nu este consemnata in termen cautiunea, cererea introductiva va fi respinsa."

5. Alineatul (6) al articolului 47 se modifica  si va avea urmatorul cuprins:
"(6) Judecatorul-sindic va examina, in termen de 10 zile, cererea prevazuta la alin.(5), intr-o sedinta la care vor fi citati administratorul judiciar, comitetul creditorilor si administratorul special."

6. Alineatul (1) al articolului 54 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) Administratorul judiciar va intocmi si va supune judecatorului-sindic, in termenul stabilit de acesta, care nu va putea depasi 15 zile de la desemnarea sa, un raport prin care sa propuna fie intrarea in procedura simplificata, fie continuarea perioadei de observatie din procedura generala."

7. Alineatul (3) al articolului 54 se modifica  si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Judecatorul-sindic va supune propunerea prevazuta la alin.(2), privind intrarea in faliment a debitorului, in procedura simplificata, dezbaterii partilor intr-o sedinta publica care va avea loc in maximum 10 zile de la primirea raportului administratorului judiciar."

8. Alineatul (1) al articolului 59 se modifica sj va avea urmatorul cuprins:
"(1) Administratorul judiciar sau, dupa caz, lichidatorul, in cazul procedurii simplificate, va intocmi si va supune judecatorului-sindic, in termenul stabilit de judecatorul-sindic, dar care nu va putea depasi 30 de zile de la desemnarea sa, un raport asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la aparitia insolventei debitorului, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila."

9. Litera b) de la alineatul (1) al articolului 62 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) termenul-limita pentru inregistrarea cererii de admitere a creantelor asupra averii debitorului, care va fi de maximum 30 de zile de la deschiderea procedurii, precum si cerintele pentru ca o creanta inregistrata sa fie considerata valabila;"

10.Litera d) de la alineatul (1) al articolului 62 se modifica  si va avea urmatorul cuprins:
„d) termenul de definitivare a tabelului creantelor, care nu va depasi 20 de zile in cazul procedurii generale si, respectiv, 10 zile in cazul procedurii simplificate, de la expirarea termenului corespunzator fiecarei proceduri, prevazut la lit.c); e) locul, data si ora primei sedinte a adunarii creditorilor, care va avea loc in maximum 5 zile de la expirarea termenului prevazut la lit.c)."

11.Litera a) de la alineatul (1) al articolului 94 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) debitorul, cu aprobarea adunarii actionarilor/asociatilor, in termen de 15 zile de la afisarea tabelului definitiv de creante, cu conditia formularii, potrivit art.28, a intentiei de reorganizare, daca procedura a fost declansata de acesta, si potrivit art.33 alin.(6), in cazul in care procedura a fost deschisa ca urmare a cererii unuia sau a mai multor creditori;"

12.Litera b) de la alineatul (1) al articolului 94 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
b) administratorul judiciar, de la data desemnarii sale si pana la implinirea unui termen de 15 zile de la data afisarii tabelului definitiv al creantelor, cu conditia sa-si fi manifestat aceasta intentie pana la votarea raportului prevazut la art.59 alin.(2);

13.Litera c) de la alineatul (1) al articolului 94 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"c) unui sau mai multi creditori care si-au anuntat aceasta intentie pana la votarea raportului prevazut la art.59 alin.(2), detinand impreuna eel putin 20% din valoarea totala a creantelor cuprinse in tabelul definitiv, in termen de 15 zile de la data afisarii tabelului definitiv al creantelor."

14.Alineatul (2) al articolului 98 se modifica  si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Judecatorul-sindic va convoca o sedinta, in termen de 10 zile de la inregistrarea planului la tribunal, la care vor fi citati cei care au propus planul si persoanele mentionate la alin.(l) si in care planul va fi admis sau respins de judecatorul-sindic, dupa audierea persoanelor citate."

15.Alineatul (1) al articolului 99 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) Dupa admiterea planului, judecatorul-sindic va dispune administratorului judiciar convocarea adunarii creditorilor si a debitorului intr-un termen cuprins intre 10 si 15 zile, dar nu mai inainte de afisarea tabelului definitiv al creantelor."

16.Litera a) de la alineatul (2) al articolului 108 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) termenul-limita pentru inregistrarea cererii de admitere a creantelor mentionate la alin.(3), in vederea intocmirii tabelului suplimentar, care va fi de maximum 30 de zile de la data intrarii in faliment, precum si cerintele pentru ca o creanta inregistrata sa fie considerata valabila;"

17.Litera b) de la alineatul (2) al articolului 108 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) termenul de verificare a creantelor mentionate la alin.(3), de intocmire, afisare si comunicare a tabelului suplimentar al acestora, care nu va depasi 20 de zile de la expirarea termenului prevazut la lit.a);"

18.Litera d) de la alineatul (2) al articolului 108 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) termenul de intocmire a tabelului definitiv consolidat, care nu va depasi 20 de zile de la expirarea termenului prevazut la lit.b)."

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Legea Insolventei va fi modificata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016