Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masuri CSM pentru solutionarea in termene rezonabile a dosarelor mai vechi de 6 luni


MASURI APROBATE DE SECTIA PENTRU JUDECATORI A CSM
in vederea asigurarii unei solutionari eficiente si in termene rezonabile a dosarelor  mai vechi de 6 luni (in recurs), respectiv 1 an (fond, apel)


►Constituirea unei baze de date care sa fie actualizata si completata conform tabelului ce va fi comunicat de catre Inspectia Judiciara, in vederea realizarii unui sistem de evidenta permanenta a dosarelor vechi, in care sa se evidentieze cauzele mai vechi de un an in sistemul judiciar prin raportare la data primului act de sesizare a instantei de fond, urmand ca aceste date sa nu mai fie actualizate si mentionate in programul informatic EMAP;

► Sesizarea Ministerului Justitiei pentru modificarea aplicatiei Ecris astfel incat sa fie posibila selectarea cauzelor in functie de data primului act de sesizare (a unei optiuni de filtrare dupa campul ECRIS nou definit – data primului act de sesizare);

► Actualizarea continua a situatiilor mentionate si comunicarea acestora Inspectiei Judiciare, la un interval de 2 luni, intr-o prima etapa, urmand ca ulterior sa se stabileasca un termen de raportare in functie de situatia retinuta;

► Monitorizarea de catre conducerea curtilor de apel si a tribunalelor a dosarelor mai vechi de 3 ani in sistemul judiciar, identificarea situatiilor specifice si a eventualelor disfunctionalitatii ce se inregistreaza in managementul de caz al acestor dosare si comunicarea catre Inspectia Judiciara a masurilor apreciate ca fiind utile pentru reducerea stocului de cauze vechi;

► Efectuarea verificarilor directe de catre Inspectia Judiciara cu privire la modul de respectare a dispozitiilor legale referitoare la solutionarea cu celeritate a cauzelor mai vechi de un an la Judecatoria Oradea, Judecatoria Brasov, Judecatoria Constanta (dosare cu vechime intre 5-10 ani – 122 cauze) si Judecatoria Zarnesti;

► Efectuarea de verificari directe de catre Inspectia Judiciara, cu privire la modul de respectare a dispozitiilor legale referitoare la solutionarea cu celeritate a cauzelor in toate cauzele mai vechi de 10 ani, precum si a numarului insemnat de dosare cu vechime intre 5 si 10 ani inregistrate la Curtea de Apel Constanta, la Curtea de Apel Oradea si la instantele arondate, Tribunalul Calarasi, Tribunalul Ialomita, Tribunalul Teleorman si Tribunalul Constanta;

► Analizarea distincta a situatiei procedurilor de insolventa, in baza unor date suplimentare comunicate de catre instante in sensul mai sus aratat, si identificarea vulnerabilitatilor existente in sistem cu privire la acestea, precum a masurilor cu caracter general sau particular ce se impun;

► Comunicarea catre Inspectia Judiciara, in termen de o luna de la data aprobarii raportului, a stadiului de implementare a masurilor dispuse in baza raportului de monitorizare.

Distinct de aceste masuri cu caracter general, avand in vedere specificul situatiilor retinute la nivelul fiecarei curtii de apel, Sectia pentru judecatori a CSM si-a insusit propunerile formulate de Inspectia Judiciara care vizeaza urmatoarele:

► Monitorizarea de catre conducerea Curtii de Apel Brasov a dosarelor mai vechi de un an/6 luni de la data inregistrarii in sistem de pe rolul Tribunalului Brasov, Judecatoriei Brasov si Judecatoriei Zarnesti, si transmiterea rezultatului monitorizarii catre Inspectia Judiciara, intr-un termen de 3 luni de la data aprobarii prezentului raport.

► Monitorizarea de catre conducerea judiciara a Curtii de Apel Bucuresti a dosarelor mai vechi de un an de pe rolul Judecatoriei Cornetu, cu privire la modul de respectare a dispozitiilor legale referitoare la solutionarea cu celeritate a cauzelor si transmiterea rezultatului monitorizarii catre Inspectia Judiciara, intr-un termen de 3 luni de la data aprobarii prezentului raport.

► Monitorizarea de catre conducerea judiciara a Tribunalului Calarasi, Tribunalului Ialomita, Tribunalului Giurgiu, Tribunalului Teleorman a dosarelor mai vechi de un an de pe rolul acestor instante si a instantelor arondate cu privire la modul de respectare a dispozitiilor legale referitoare la solutionarea cu celeritate a cauzelor precum si luarea de masuri in vederea analizarii posibilitatii repunerii pe rol a dosarelor suspendate si transmiterea rezultatului monitorizarii catre Inspectia Judiciara, intr-un termen de 3 luni de la data aprobarii prezentului raport;

► Monitorizarea de catre conducerea Curtii de Apel Cluj a dosarelor mai vechi de trei ani de la data inregistrarii in sistem de pe rolul Tribunalului Cluj-Napoca si a dosarelor mai vechi de un an de pe rolul Judecatoriei Turda, cu privire la modul de respectare a dispozitiilor legale referitoare la solutionarea cu celeritate a cauzelor si transmiterea rezultatului monitorizarii catre Inspectia Judiciara, intr-un termen de 3 luni de la data aprobarii prezentului raport;

► Monitorizarea de catre Curtea de Apel Constanta a dosarelor cu vechime mai mare de 5 ani de la Tribunalul Tulcea.

► Monitorizarea de catre conducerea Curtii de Apel Constanta a tuturor dosarelor suspendate si verificarea subzistentei motivelor care au condus la suspendarea judecatii cauzelor.

► Monitorizarea de catre conducerea Tribunalului Gorj a modului de respectare la nivelul Judecatoriilor Targu Carbunesti, Motru si Novaci a dispozitiilor legale privind solutionarea cu celeritate a cauzelor si transmiterea periodica, la interval de trei luni, a rezultatelor monitorizarii.

► Monitorizarea de catre conducerea Tribunalului Galati a numarului cauzelor vechi inregistrate la nivelul acestui tribunal si al Judecatoriei Galati.

► Monitorizarea de catre conducerea judiciara a Tribunalului Bihor si a Tribunalului Satu Mare a dosarelor mai vechi de un an de pe rolul Judecatoriei Oradea, a Judecatoriei Alesd, a Judecatoriei Salonta, Judecatoriei Satu Mare si a Judecatoriei Negresti Oas, cu privire la modul de respectare a dispozitiilor legale referitoare la solutionarea cu celeritate a cauzelor si transmiterea rezultatului monitorizarii catre Inspectia Judiciara, intr-un termen de 3 luni de la data aprobarii prezentului raport;

► Monitorizarea, de catre conducerile  judiciare  ale  Tribunalului Arges si Tribunalului Valcea,  a dosarelor mai vechi de 1 an de pe rolul Sectiilor civile din cadrul Judecatoriei Pitesti si Judecatoriei Valcea,  cu privire la modul de respectare a dispozitiilor legale referitoare la solutionarea cu celeritate a cauzelor;

► Monitorizarea, de catre conducerea judiciara a Curtii de Apel Pitesti,  a dosarelor mai vechi de 1 an de pe rolul Sectiei civile din cadrul Tribunalului Valcea  si dosarelor  de insolventa de pe rolul Sectiei comerciale si de contencios administrativ din cadrul aceleiasi instante, precum si de pe rolul Tribunalului Comercial Arges;

► Monitorizarea de catre conducerea judiciara a Tribunalului Prahova a dosarelor mai vechi de un an de pe rolul Judecatoriei Ploiesti si Judecatoriei Valenii de Munte, cu privire la modul de respectare a dispozitiilor legale referitoare la solutionarea cu celeritate a cauzelor si transmiterea rezultatului monitorizarii catre Inspectia Judiciara, intr-un termen de 3 luni de la data aprobarii prezentului raport;

► Monitorizarea de catre conducerea Tribunalului Dambovita a dosarelor mai vechi de un an de la data inregistrarii in sistem de pe rolul Judecatoriei Racari si Judecatoriei Gaiesti, sub aspectul modului de respectare a dispozitiilor legale privind solutionarea cu celeritate a cauzelor si transmiterea rezultatului monitorizarii catre Inspectia Judiciara, intr-un termen de 3 luni de la data aprobarii prezentului raport.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 19 Octombrie 2011
Votati articolul "Masuri CSM pentru solutionarea in termene rezonabile a dosarelor mai vechi de 6 luni":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016