Intrebare: Este permisa detasarea unui consilier personal de la cabinetul unui ales local, pe perioada cat are contractul de munca incheiat pe durata determinata, la un alt angajator,respectand toata procedura specificata in Codul muncii?
Raspuns:
Detasarea este actul prin care se dispune schimbarea temporara a locului de munca, din dispozitia angajatorului, la un alt angajator, in scopul unor lucrari in interesul acestuia. In situatia dumneavoastra trebuie identificat interesul pentru detasare al angajatorului, iar interesul sa nu contravina incompatibilitatilor sau conflictelor de interese prevazute de Legea 161/2003, respectiv art. 47 din Legea 215/2001.
Consilierul personal de la cabinetul unui ales local este numit conform Legii 215/2001, mentionandu-se in acelasi act normativ faptul ca atributiile sunt stabilite de catre cel care l-a numit.
Prin urmare, detasarea este posibila atunci cand sunt indeplinite conditiile prevazute de art. 45 din Codul muncii, insa consilierul personal, numit conform dispozitiilor Legii 215/2001, este numit in vederea optimizarii activitatii alesului local respectiv, iar interesul detasarii trebuie legat de acest aspect si nu de un interes personal al alesului local respectiv.
Este greu de inteles care este motivul detasarii insa daca sunt respectate toate aceste conditiile, detasarea este legala.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 . Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de acord...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate de distributie bauturi, prin natura activitatii e necesar sa livram marfa si sambata deci noi am definit saptamana de lucru, pentru departamentul care face distributia format din soferi si muncitori ca fiind de Marti-Sambata in loc de Luni-Vineri si cu zilele libere de repaus saptamanal Duminica si Luni in loc de sambata -Duminica. Intrebarea este cum e corect sa procedam cu ziua de LUNI in cazul in care apar totusi cateva comenzi. Putem chema? de ex doar trei, patru soferi cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<