Intrebare: Societatea noastra a pierdut un proces care avea ca si subiect un raport de inspectie fiscala in care era specificat faptul ca societatea nostra nu a platit contributia de 3% din valoarea ambalajelor comercializate conform Legii 73/2000. In acel proces obligatia datorata, dobanzile si penalitatile sunt evidentiate separat.
Dupa aproape 5 ani de pierdut cu procese, respectiva suma este platita prin executare silita prin proprire. Obligatia datorata, dobanzile si penalitatile sunt deductibile din punct de vedere fiscal?
Raspuns: Potrivit art 105 alin (9) din Codul de procedura fiscala , contribuabilul are obligatia sa indeplineasca masurile prevazute in actul intocmit cu ocazia inspectiei fiscale, in termenele si conditiile stabilite de organele de inspectie fiscala.
La momentul incheierii raportului de inspectie fiscal , chiar daca ati contestat sumele respective, pana la solutionarea cauzei aveati obligatia inregistrarii in evidenta contabila a rezultatelor inspectiei. La acel moment suma datorata la fondul de mediu era cheltuiala deductibila pentru anii fiscali respectivi.
Veniturile si cheltuielile aferente exercitiilor financiare precedente, omise la inregistrare sau inregistrate eronat se pot corecta numai prin ajustarea profitului impozabil aferent perioadelor fiscale carora le apartin (pct. 13 din Normele metodologice date in aplicarea art. 19 din Codul fiscal ).
Avand in vedere ca este o perioada prescrisa, nu se mai poate corecta profitul impozabil aferent perioadelor respective. Astfel cheltuiala cu contributia la fondul de mediu datorata pentru perioada precedenta, inregistrata in evidenta contabila dupa definitivarea procesului este cheltuiala nedeductibila, nefiind aferenta realizarii de venituri impozabile potrivit art. 21 alin (1) din Codul fiscal .
Cheltuieli cu penalitati si majorari de intarziere sunt cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil potrivit art. 21 alin (4) lit. b) din Codul fiscal .
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<