Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stadiul implementarii programului Reforma Sistemului Judiciar


In urma eforturilor sustinute ale Ministerului Justitiei de la finalul anului 2010, Acordul de Imprumut incheiat intre Banca Mondiala si partea romana (Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Justitiei) pentru finantarea Programului „Reforma sistemului judiciar”, a fost extins in data de 10 noiembrie 2010 cu 2 ani printr-un amendament, pana la data de 31 martie 2013, astfel incat obiectivele asumate in cadrul acestui program sa poata fi atinse de partea romana.
 
Cu toate acestea, Ministerul Justitiei si Consiliul Superior al Magistraturii si-au asumat, in cadrul amendamentului, indeplinirea pana in 30 septembrie 2011 a 9 conditionalitati/masuri/actiuni, care daca nu ar fi fost atinse la termenele stabilite, ar fi dus la anularea sumelor aferente din imprumut.
 
Conform angajamentelor asumate au fost duse la indeplinire,  in perioada noiembrie 2010 – septembrie 2011, toate cele 9 conditionalitati/masuri, fapt constatat si de Banca Mondiala in urma misiunilor de verificare a liderului de proiect din perioada 2010 - 2011.
 
In acest context pozitiv al implementarii, Programul a trecut, incepand cu 15 martie 2011 de la calificativul „Unsatisfactory”– pe care l-a avut in ultimii 2 ani – la „Satisfactory ”
 
In concret, in anul 2011 au fost  inregistrate urmatoarele realizari principale:
 
Ø Finalizarea studiilor de impact al aplicarii noilor coduri;
Ø Finalizarea lucrarilor aferente a 5 sedii de instanta (Tribunalul Suceava, Tribunalul Ialomita, Tribunalul Arges, Judecatoria Orsova, Judecatoria Salistea Sibiului);
Ø Continuarea lucrarilor la 2 sedii de instanta (Curtea de Apel Pitesti, Tribunalul Tulcea);
Ø Demararea lucrarilor de executie la 2 obiective de investitii importante: Palatul de Justitie Iasi, Tribunalul Sibiu;
Ø Mobilarea a 7 sedii de instante de judecata (Tribunalul Vechi Baia Mare, Judecatoria Blaj, Judecatoria Vatra Dornei, Judecatoria Viseul de Sus, Judecatoria Bolintin Vale, Judecatoria Saliste, Tribunalul Ialomita)
Ø Semnarea contractului pentru achizitia si implementarea sistemului de inregistrare a sedintelor de judecata
Ø Continuarea derularii contractului prin care intregul sistem judiciar (Ministerul Justitiei, Ministerul Public, instante, parchete, Consiliul Superior al Magistraturii, Administratia Nationala a Penitenciarelor si Inalta Curte de Casatie si Justitie) va beneficia de un sistem IT complex de management al resurselor umane, financiare si materiale/logistice de ultima generatie, pentru a simplifica si a asigura transparenta modului in care se gestioneaza resursele la nivelul sistemului judiciar roman;
Ø Din perspectiva financiara - Contractarea a aproximativ 70% din imprumutul acordat de Banca Mondiala (din 110 mil. Euro) din care s-au cheltuit aproximativ 36 %.
 
 
Informatii de background
 
1. Prezentare proiect
 
Ministerul Justitiei coordoneaza gestionarea imprumutului extern acordat de Banca Mondiala (BIRD) prin acordul de imprumut Nr. 4811 – RO in valoare totala de 142 milioane Euro (din care 110 mil. acordate de BIRD si 32 mil. contributia Guvernului Romaniei) pentru implementarea Programului „Reforma Sistemului Judiciar”.

Perioada de implementare a proiectului este 2006 – 2013 (01.04.2013), conform Amendamentului incheiat la Acordul de Imprumut nr. 4811-RO aprobat prin   HG 1133/26.11.2010.

Scopulprogramului il constituie cresterea eficientei instantelor din Romania si imbunatatirea responsabilizarii sistemului judiciar, avand ca rezultat reducerea coruptiei si sporirea transparentei actului de justitie.

Programul este structurat pe patru componente, dupa cum urmeaza:
Ø Componenta I - Reabilitarea infrastructurii instantelor;
Ø Componenta II - Consolidarea capacitatii administrative a instantelor;
Ø Componenta III - Realizarea unui sistem IT integrat de management al resurselor in cadrul sistemului judiciar;
Ø Componenta IV - Dezvoltarea institutionala a institutiilor sistemului judiciar.
 
2. Structura bugetului alocat programului

In conformitate cu planul de achizitii al programului, din totalul imprumutului acordat de BIRD, Ministerului Justitiei si instantelor le sunt destinati cca. 103.262.764 EUR (reprezentand 93.88% din imprumut), iar Consiliului Superior al Magistraturii 6.737.236 EUR ( 6.12%). Facem precizarea ca aproximativ 84% din suma alocata Ministerului Justitiei reprezinta cheltuielile cu executia lucrarilor de constructii la sediile instantelor judecatoresti. La aceste sume se adauga 32 milioane EUR alocati initial in 2006 de Guvernul Romaniei pentru a asigura 15% din lucrari de constructii civile si alte cheltuieli necuprinse in planul de achizitii (taxe pentru Inspectoratul de Stat in Constructii, Casa Sociala a Constructorului, cheltuieli cu buna functionare a DIPFIE – departamentul din minister care coordoneaza proiectul - denumite generic costuri operationale). Dupa amendarea acordului de imprumut din noiembrie 2010, toate sub-proiectele/contractele cuprinse in planul de achizitii sunt finantate 100% din credit extern (lucrarile de constructie nu vor mai fi finantate 85% din imprumut si 15% de la bugetul de stat).
 
3. Situatia programului la 31 decembrie 2011

Ø 58 de contracte incheiate/semnate din care:
– 14 contracte au avut ca obiect lucrari de constructii civile ce au vizat imbunatatirea infrastructurii instantelor judecatoresti.
– 8 contracte au avut ca obiect achizitia de bunuri
– 36 de contracte au avut ca obiect servicii de consultanta

Ø Din cele 58 semnate, 34 au fost finalizate:
– 10 contracte au avut ca obiect lucrari de constructii civile
– 5 contracte au avut ca obiect achizitia de bunuri
– 19 contracte au avut ca obiect servicii de consultanta

Ø 77,304,247 EUR angajati (70,28% % din totalul imprumutului) prin contracte incheiate de Ministerul Justitiei

Ø 39,336,836 EUR cheltuiti (35,76% din totalul acordului de imprumut).
 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Stadiul implementarii programului Reforma Sistemului Judiciar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016