Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

UPLR: profesiile liberale europene

Uniunea Profesiilor Liberale din Romania a participat la o serie de evenimente cu implicatii in lumea profesiilor liberale europene

1) Noul Presedinte al Comitetului Economic si Social European

CESE este preocupat de revigorarea activitatii acestei institutii europene HENRI MALOSSE a devenit, recent, Presedintele Comitetului Economic si Social European – CESE, singurul organism al Uniunii Europene care reprezinta societatea civila. Mandatul sau este de doi ani si jumatate.

El este hotarat sa faca din Comitetul Economic si Social o forta care sa fie luata in consideratie in cadrul dezbaterii europene in conditiile in care cetatenii manifesta o neincredere crescanda cu privire la deciziile pe care le adopta Uniunea Europeana.
Aceasta este pentru el o prioritate vis a vis de criza pe care Europa o traverseaza in prezent.

Devenind cel de al 30–lea Presedinte al Comitetului Economic si Social, HENRI MALOSSE este profund constient de decalajul creat intre Europa si cetatenii sai, lucru evidentiat recent de crizele din Grecia si Cipru.

Convins ca una din solutii rezida in reechilibrarea raportului de forte existent la Bruxelles, el doreste ca CESE, in fapt o a doua Adunare reprezentativa a Uniunii Europene, sa intruchipeze mai puternic asteptarile legitime ale cetatenilor : crearea de noi locuri de munca, insertia tinerilor in societate, protectia averilor, accesul la ingrijirile de sanatate etc.

In opinia sa este rolul Comitetului Economic si Social European ca in numele intereselor diverse care compun societatea, sa interpeleze alte institutii cu privire la strategia lor si de a le cere socoteala. Pentru a realiza acest scop, CESE va trebui sa fortifice capacitatea sa de anticipare, sa deschida o serie de dosare pana acum inchise si sa evalueze mai bine politicile europene.
HENRI MALOSSE este reprezentantul Frantei in Comitetul Economic si Social European din anul 1995.

In anul 2006 el a fost ales in calitate de Presedinte al Grupului « Patronate « si este autorul a mai mult de 50 de rapoarte in care face o analiza foarte critica a Directivei Bolkestein.
Totodata, el a participat, in mod activ, la elaborarea politicilor europene in favoarea intreprinderilor mici si mijlocii.

Cea mai recenta Adunare Generala a Comitetului Economic si Social a adoptat un aviz de initiativa cu privire la abuzul privind statutul de intreprinzator independent pentru care a fost desemnat drept raportor MARTIN

SIECKER, reprezentantul Grupei « Salariatilor « din Olanda.

El a aratat ca, in prezent, nu exista o definitie precisa la nivelul Uniunii Europene care ar permite sa stabileasca o distinctie clara intre intreprinzatorii onesti, care lucreaza pe cont propriu si falsii independenti.

O reglementare a statutului intreprinzatorului independent i-ar ajuta, in mod direct, pe acestia si micro – intreprinderile care lucreaza in mod cinstit.

Totodata, este necesara o intensificare a luptei impotriva falsilor independenti prin mecanisme care sa permita o mai buna inregistrare si verificare a pozitiei lor efective pe piata muncii si activitatile pe care le desfasoara.

Intreprinzatorii independenti trebuie sa beneficieze de dispozitii comune, precum integrarea in organizatiile existente pe piata muncii si includerea lor in diferitele sisteme de securitate sociala si schemele de pensii.

Anumite dispozitii adoptate in unele state membre pentru stimularea antreprenoriatului pot crea distorsiuni de concurenta in detrimentul lucratorilor independenti, microintreprinderilor si intreprinderilor mici si mijlocii.

CESE intentioneaza sa sugereze statelor membre sa identifice sectoarele care prezinta probleme si folosind calea dialogului social, sa fixeze preturi orare minime susceptibile sa varieze in cadrul regiunilor din interiorul unui stat membru.
Avizul de mai sus este deosebit de important si pentru profesiile liberale.

Adunarea Generala a avut, de asemenea, prilejul de a sublinia dorinta sa de a lucra impreuna cu Comitetul Regiunilor. STAFAAN NILSSON, fost Presedinte al CESE, l – a invitat pe LUIS VALCARCEL SISO , presedintele Comitetului Regiunilor, sa asiste la sesiunea plenara pentru a examina modul in care cele doua comitete ar putea sa dezvolte colaborarea lor politica.

In prezent, cele doua comitete isi desfasoara activitatea consultativa si operationala in baza unui acord de cooperare care prevede folosirea in comun a cladirilor, resurselor logistice si serviciilor de traducere, fapt ce le permite sa faca economii.

2) Cresterea rolului Avocatului Poporului European

La data de 23 aprilie 2013, Avocatul Poporului European NIKOFOROS DIAMANDOUROS, cunoscut si sub numele de « Mediator European « a organizat o Conferinta cu privire la deschiderea institutiilor europene catre cetateni. In calitate de reprezentant al mai multor milioane de profesionisti liberali si cautand a se face ascultat prin intermediul acestei institutii, reprezentantii Consiliului European al Profesiilor Liberale – CEPLIS au participat la Conferinta de mai sus.

In cadrul « Anului European 2013 al Cetatenilor «, Avocatul Poporului s – a referit la un numar de 3 mijloace pe care le utilizeaza in prezent cetatenii pentru a se face ascultati de catre decidentii europeni si anume :

a) Initiativa Cetateneasca Europeana  
Acest nou mecanism a fost creat in anul 2012 pentru a permite cetatenilor europeni sa propuna Comisiei Europene sa legifereze cu privire la anumite probleme prin intermediul unei petitii europene.

b) Avocatul Poporului European
Aceasta institutie, relativ recenta, creata prin Tratatul de la Maastricht are ca scop sa investigheze plangerile cetatenilor in cazuri de proasta administratie comise de institutiile Uniunii Europene.

c) Initiativele spontane
Acestea sunt lansate de simplii cetateni in afara oricarei structuri institutionale.

In cadrul evenimentului au avut loc doua dezbateri si anume : prima se refera la rolul pe care pot sa–l joace cetatenii in solutionarea crizei economice la nivelul Uniunii Europene, iar cea de a doua se concentreaza asupra modalitatilor de edificare a unei Europe mai curate si mai sanatoase. In cuvantul sau, Avocatul Poporului European a reamintit numeroasele provocari cu care sunt confruntate statele membre si membrii sai : rata inalta a somajului, datoria publica si privata, contradictiile aparute intre statele membre.

El a mai aratat ca nemultumirea cetatenilor in institutiile europene, s–a manifestat si prin rezultatul alegerilor care au avut loc recent in numeroase state europene.

3) Conflictul aparut intre Adunarea Nationala a Frantei si profesiile liberale din aceasta tara

Uniunea Nationala a Profesiilor Liberale din Franta – UNAPL a anuntat ca este inacceptabil ca un proiect de lege referitor la moralizarea vietii publice sa ajunga la excluderea de catre Adunarea Nationala ( Camera Inferioara a Parlamentului francez ) a anumitor categorii de profesii in special medicii si avocatii.

Textele care trebuiau sa fie prezentate Consiliului de Ministrii prevedeau dispozitii impotriva conflictelor de interese.

Ideea initiala se referea la interzicerea cumulului intre un mandat de parlamentar si anumite activitati profesionale.

Functiile de consilier si in special de avocat de afaceri pareau in mod special vizate, chiar daca guvernul dadea asigurari ca nu doreste sa impiedice pe toti avocatii sa continue sa lucreze » Profesionistii salarizati, in special cei cu functii publice, vor putea sa se reintoarca la functiile lor la sfarsitul mandatului pentru care au fost alesi in timp ce profesionistii liberali vor fi fortati sa renunte la activitatile lor, cu alte cuvinte, sa vanda sau sa inchida cabinetele lor « s – a plans UNAPL.

In timpul prezentarii proiectului de lege cu privire la moralizarea vietii publice, avocatii de afaceri, precum si medicii care lucreaza in laboratoarele farmaceutice au fost dati ca exemplu.
Presedintele Francois Hollande a reafirmat faptul ca aceasta interdictie nu se refera la activitatile privind ingrijirile de sanatate, UNAPL se teme ca « … anumitor categorii profesionale , inclusiv profesionistii din domeniul medical si avocatii, li se vor interzice accesul in Parlament in cazul in care nu – si vor  abandona profesia « .Aceasta asociatie refuza excluderea profesionistilor liberali din Parlament », care in cazul afacerii Cahuzac, ar interveni in numele unor comportamente individuale nescuzabile. UNAPL denunta, de asemenea, o « inechitate majora in masura in care functionarii publici « ar putea sa se reintoarca la locurile lor de munca la sfarsitul mandatului pentru care au fost alesi, in timp ce profesionistii liberali, care au fost fortati sa renunte la activitatile lor ar putea sa ramana fara activitate profesionala « .

4) Participarea Consiliului European al Profesiilor Liberale – CEPLIS
la dezbaterile organizate de Comisia Europeana pe tema Pietei Unice 2013 In data de 6 mai 2013, Comisia Europeana a organizat o discutie cu principalele parti interesate in imbunatatirea functionarii Pietei Unice.

Cu acest prilej, MICHEL BARNIER, Comisarul European responsabil pentru Piata Interna si Serviciile a prezentat obiectivele proiectului sau. Participantii la discutie au fost invitati sa puna intrebari si sa faca propuneri cu privire la viitoarele dezbateri privind Luna Pietei Unice, care vor avea loc in perioada 23 septembrie – 23 octombrie 2013.

Luna Pietei Unice urmeaza celor doua dezbateri anterioare organizate de Directia Generala pentru Piata Unica, astfel :

a) Forum – ul Piata Unica organizat la Cracovia in colaborare cu Presedintia poloneza a Uniunii Europene in anul 2011;
b) Saptamana Pietii Unice organizata de statele membre in anul 2012.

Directia Generala pentru Piata Unica si Servicii are, in prezent, un nou concept cu privire la evenimentul din acest an desi este preocupata sa discute, sa informeze si sa creasca gradul de constientizare cu privire la problemele care privesc Piata Interna.

Toate aceste evenimente au fost si sunt sprijinite de catre Comitetul Parlamentului European pentru Piata Interna si Protectia Consumatorilor.
Europarlamentarul MALCOM HARBOUR, Presedinte al acestui Comitet este implicat in proiect.

Piata Interna este considerata a fi una din cele mai mari realizari din cadrul proiectului european, dar se considera ca cetatenii si partile interesate cunosc foarte putin cu privire la acest obiectiv.
Comisarul M. BARNIER a declarat ca sustine initiativa legislativa de modernizare a Directivei privind Calificarile Profesionale fiind convins ca se va ajunge in scurt timp la un acord.

In fapt, Luna Pietei Unice va cuprinde dezbaterea saptamanala a 4 teme si anume :

Saptamana 1 : Sa muncesti in Europa ( mobilitatea prestatorilor de servicii, calificarile profesionale ) ;
Saptamana 2 : Drepturile sociale in cadrul Pietei Unice ( armonizarea drepturilor sociale, competitivitate ) ;
Saptamana 3 : Europa, bancile si cetatenii ( investitii, imprumuturi ) ;
Saptamana 4 : Cumparari, vanzari si comunicatii on line, provocari pentru companiile europene de internet, e – comert.

Luna Pietei Unice va avea loc la Strasbourg si la ea vor participa membrii ai Parlamentului European, ai Comisiei Europene si reprezentanti ai partilor interesate, inclusiv CEPLIS.
In acest context, CEPLIS solicita profesiilor liberale din Europa, inclusiv din Romania sa faca propuneri, comentarii si sugestii cu privire la Piata Unica si sa participe la dezbateri.

5) Comisia Europeana este preocupata de implementarea liberei circulatii a muncitorilor, inclusiv a profesionistilor liberali in Europa Comisia Europeana a propus la sfarsitul lunii aprilie a.c. masuri care sa asigure o mai buna aplicare a legii Uniunii Europene privind dreptul de munca intr–un alt stat european si de a facilita exercitarea dreptului muncitorilor in practica.
In prezent, exista o serioasa problema cu privire la angajatorii publici si privati care nu sunt absolut deloc constienti de regulile Uniunii Europene, indiferent daca legislatia nationala este sau nu favorabila.

Aceasta lipsa de constientizare sau intelegere a regulilor Uniunii Europene este sursa principala a discriminarii bazata pe nationalitate.
In acelasi timp, muncitorii nu stiu cui sa se adreseze in statul de primire atunci cand sunt confruntati cu probleme referitoare la dreptul de libera circulatie.
Initiativa Comisiei Europene are drept scop depasirea acestor obstacole si prevenirea discriminarii impotriva muncitorilor, inclusiv a profesionistilor liberali bazata pe nationalitate propunand solutii practice.

In context, LASZLO ANDOR, Comisarul European pentru Ocuparea Fortei de Munca, Afaceri Sociale si Incluziune a precizat ca « … libera circulatie a muncitorilor este cheia de bolta a Pietei Unice in Uniunea

Europeana. In conditiile in care in unele state membre, nivelul somajului este  mai mare decat in alte state, este foarte important de a facilita pentru cei care doresc sa lucreze intr–un alt stat membru, sa fie posibil sa o faca. Libera circulatie este un castig, un beneficiu atat pentru economiile statelor membre precum si pentru muncitorii interesati. Aceasta propunere va ajuta muncitorii sa depaseasca obstacolele pentru a munci intr–un alt stat membru european… « .

Daca propunerea va fi aprobata de Parlament si Consiliul European, aceasta va ajuta, in mod real si efectiv, la aplicarea legislatiei existente. Statelor membre li se va cere sa creeze un punct de contact national care sa furnizeze informatii, asistenta si consiliere, astfel incat muncitorii care migreaza si angajatorii sa fie mai bine informati cu privire la drepturile pe care le au.
Statele membre trebuie sa asigure mijloace de corectie la nivel national si sa permita sindicatelor si altor organizatii neguvernamentale sa lanseze proceduri administrative si judiciare in numele muncitorilor individuali care au facut obiectul discriminarii.

Mai mult, statelor membre li se va cere sa furnizeze informatii mai bune
Muncitorilor migranti si antreprenorilor in general. In prezent, 3% din forta de munca a Uniunii Europene, adica 9,5 milioane de oameni traiesc si muncesc intr–un alt stat membru. In plus, 1,2 milioane de oameni traiesc intr–un stat al Uniunii Europene, dar muncesc in altul.

Dar oamenii care doresc sa lucreze intr–o alta tara sunt lipsiti adeseori de protectie si informatii in statul de primire si pot avea serioase dificultati in a accesa un loc de munca, avantaje sociale sau conditii de munca.

In septembrie 2011, Eurobarometrul indica faptul ca 15% din cetatenii Uniunii Europene nu doresc sa lucreze intr–un alt stat membru deoarece considera ca exista prea multe obstacole.
Articolul 45 din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene ( TFEU ), care include dreptul de a nu fi discriminat pe motive de nationalitate privind accesul la munca, salarizare si conditii de munca si Reglementarea Uniunii nr. 492/2011 care detaliaza drepturile care deriva din libera circulatie a  muncitorilor si domeniile in care discriminarea pe baza de nationalitate este interzisa sunt direct aplicabile statelor membre, dar noua propunere este menita sa imbunatateasca si sa intareasca modul in care ele trebuie sa fie aplicate in practica.

Propunerea va putea sa faca acest lucru prin stabilirea unui cadru comun general de prevederi adecvate si o mai buna si mai uniforma aplicare a drepturilor conferite de legea Uniunii Europene muncitorilor si membrilor familiilor lor care isi exercita dreptul de libera circulatie. Independent de aceasta propunere, Comisia Europeana, ca un garant al Tratatului, va continua sa urmareasca procedurile de infringement acolo unde este necesar impotriva statelor membre in cazurile in care legea nationala nu este conforma cu Tratatul si Reglementarea.

Libera circulatie este benefica atat pentru muncitorii implicati cat si pentru economiile statelor membre. Ea este benefica pentru statele de primire deoarece permite companiilor sa ocupe locurile vacante care altfel nu ar putea  fi ocupate ( nu exista dovezi din care sa rezulte ca muncitorii migranti iau locurile de munca celor din statele de primire ) si sa produca bunuri si sa furnizeze servicii pe care altfel nu ar fi in masura sa le faca.

Totodata, aceasta este si in beneficiul tarilor de origine deoarece permite muncitorilor care nu – si gasesc de lucru sa acceseze locuri de munca in statele de primire, sa asigure suport financiar pentru familiile ramase acasa si sa dobandeasca experienta si calificare pe care altfel nu ar fi putut sa le obtina.

Atunci cand muncitorii migranti se intorc in tarile lor de origine, ei vor beneficia de pe urma experientei dobandite.

6) Comitetul Economic si Social European – CESE infiinteaza un Grup de lucru privind « Rolul si viitorul profesiilor liberale in societatea civila europeana a anilor 2020 «

Comitetul Economic si Social European a infiintat recent un Grup de lucru care se va focaliza asupra « Rolului si viitorului profesiilor liberale in cadrul societatii civile europene a anilor 2020 « .
Scopul acestui Grup de lucru este acela de a elabora o opinie care sa ajute institutiile Uniunii Europene sa conduca, in mod efectiv, politicile care au impact asupra sectorului socio-economic al profesiilor liberale.

CEPLIS este reprezentat in cadrul acestui Grup de lucru de catre M. de LAMAZE, membru al conducerii Uniunii Nationale a Profesiilor Liberale din Franta - UNAPL care va apara pozitia profesiilor liberale in cadrul Grupului.

Activitatea Grupului de lucru se va finaliza cu elaborarea, in cadrul  sesiunii plenare din data de 16 – 17 octombrie 2013, a formei finale a opiniei.

Totodata, recent, Comitetul Economic si Social European a elaborat un proiect de opinie cu privire la « Comunicarea Comisiei Europene referitoare la Planul de Actiune relativ la Antreprenoriatul anilor 2020 « .

Punctul 4.5.2. din Proiectul de opinie se refera la profesiile liberale si prevede ca « Comitetul Economic si Social European sugereaza infiintarea unui Grup de lucru care sa evalueze nevoile specifice ale antreprenorilor din domeniul profesiilor liberale in probleme cum sunt reducerea birocratiei, globalizarea si accesul la finantare. Comitetul Economic si Social European reaminteste ca principiul subsidiaritatii si rolul specific al profesiilor liberale in multe din statele membre trebuie luate in considerare pentru a incuraja dezvoltarea Cartei Europene a Profesiilor Liberale, care este similara Cartei Europene pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii « .

Grupul de lucru si – a inceput activitatea in data de 15 mai 2013.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 23 Mai 2013
Votati articolul "UPLR: profesiile liberale europene":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016