Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Modificarea OUG privind traficul de persoane - publicata in Monitorul Oficial

In Monitorul Oficial nr. 304 din 03 mai 2011 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 41/2011 pentru modificarea Legii nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane.
 

OUG 41/2011 pentru modificarea Legii nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane. Ordonanta de urgenta nr. 41/2011
 

Avand in vedere prevederile art. II alin. (2) din Legea nr. 38/2011 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 20/2009 pentru modificarea art. 13 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor si pentru reorganizarea unor unitati din subordinea Ministerului Administratiei si Internelor,
 
tinand seama de necesitatea partajarii urgente a competentelor intre cele doua structuri specializate ale Ministerului Administratiei si Internelor, respectiv Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane si Inspectoratul General al Politiei Romane, pentru evitarea producerii unui blocaj institutional sau a unor dificultati in ceea ce priveste functionarea optima a Agentiei Nationale impotriva Traficului de Persoane, precum si asigurarii continuitatii si coerentei activitatilor desfasurate in domeniul luptei impotriva traficului de persoane, elemente care vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Telemunca Avantaje Dezavantaje Optimizare cost


Nou A aparut Legea 81 2018 privind TELEMUNCA  Sunteti pasibil de amenzi intre 2 000 si 10 000 de lei V-am pregatit un material de exceptie care va explica in detaliu ce obligatii aveti ca angajator care sunt capcanele fiecarui articol din noua lege cum puteti evita din start amenzi dure In mod sigur si dvs veti fi afectat de...

Oferta Speciala
valabila 48h

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
 
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
 
Art. I
Legea nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 783 din 11 decembrie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
 
1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Ministerul Sanatatii, Ministerul Justitiei, autoritatile administratiei publice locale, precum si alte organisme guvernamentale cu atributii in domeniul traficului de persoane iau masurile necesare pentru aplicarea, in domeniile lor de activitate, a Strategiei nationale impotriva traficului de persoane si a Planului national de actiune pentru implementarea acesteia."
 
2. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane realizeaza si difuzeaza materiale documentare privind riscurile la care pot fi expuse persoanele, potentiale victime ale traficului de persoane."
 
3. La articolul 9, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Ministerul Administratiei si Internelor, prin Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane si Inspectoratul General al Politiei Romane, cu sprijinul altor institutii si organizatii cu atributii in domeniu, realizeaza si actualizeaza, potrivit competentelor, baza de date privind fenomenul traficului de persoane, monitorizeaza si evalueaza periodic acest fenomen, luand in considerare atat faptuitorii, cat si victimele traficului de persoane, precum si persoanele juridice implicate in savarsirea infractiunii de trafic de persoane.
.....................................................
(3) Publicarea semestriala a informatiilor statistice si publicarea anuala a raportului privind fenomenul traficului de persoane se fac de catre Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane."
 
4. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10
Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane, cu sprijinul altor institutii si organizatii cu atributii in domeniu, efectueaza studii periodice in scopul identificarii cauzelor care determina si a conditiilor ce favorizeaza traficul de persoane."
 
5. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11
Pentru prevenirea traficului de persoane, Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane, in cooperare cu institutiile interesate, precum si cu organizatii neguvernamentale, organizatii internationale si reprezentanti ai societatii civile, angajati in prevenirea traficului de persoane, in protectia si asistarea victimelor acestuia, organizeaza campanii de informare privind fenomenul traficului de persoane si riscurile la care sunt supuse victimele acestuia."
 
6. La articolul 24, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) La desfasurarea judecatii in conditiile alin. (1) pot asista partile, reprezentantii acestora, aparatorii, reprezentantii Agentiei Nationale impotriva Traficului de Persoane, precum si alte persoane a caror prezenta este considerata necesara de catre instanta."
 
7. La articolul 27, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane, in cooperare cu institutiile interesate, precum si cu organizatii neguvernamentale, organizatii internationale si reprezentanti ai societatii civile angajati in protectia si asistarea victimelor traficului de persoane, asigura acestora suportul psihologic si asistenta necesare integrarii sociale.
(3) Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane monitorizeaza asistenta acordata victimei traficului de persoane si faciliteaza participarea acesteia la activitatea de urmarire penala si judecata, desfasurand activitati destinate facilitarii actului de justitie."
 
8. La articolul 27^2, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Monitorizarea functionarii Mecanismului national de identificare si referire a victimelor traficului de persoane este asigurata de catre Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane."
 
9. La articolul 30, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in strainatate publica, prin mijloace electronice proprii, informatii referitoare la legislatia nationala si a statului strain in domeniu, datele de contact ale Agentiei Nationale impotriva Traficului de Persoane si ale centrelor regionale ale acesteia."
 
10. La articolul 34, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 34
(1) Regulamentele de organizare si functionare ale centrelor si locuintelor protejate, precum si structura organizatorica a acestora se aproba de consiliul judetean sau, dupa caz, de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, cu consultarea Agentiei Nationale impotriva Traficului de Persoane."
 
Art. II
Legea nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 783 din 11 decembrie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.
Data aparitiei: 06 Mai 2011
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Modificarea OUG privind traficul de persoane - publicata in Monitorul Oficial":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Despre art. 320/1 alin. 7 Cod procedură penală

Intrebare: Buna. cand in baza .art. 320/1 alin. 7 Cod procedură penală.La termenul de judecată, instanţa întreabă pe inculpat dacă solicită ca judecata să aibă loc în baza probelor administrate în faza de urmărire penală, pe care le cunoaşte şi le însuşeşte, Insa in urma acestora preciziez si de retinut este ca inculpatul sa pronuntat verbal fata de Instanta ca nu doreste sa beneficieze de art. 320/1 alin. 7 Cod procedură penală.Faptul este ca Judecatorul insista fata de inculpat sa beneficieze de art.320/1 alin. 7 Cod procedură penală si se adreseaza avocatului acestuia din oficiu sa iasa afara impreuna cu inculpatul si sa discute cu acesta despre art.320/1 alin. 7 Cod procedură penală,urmand a le da 10 minute de consiliere privind explicarea de catre avocat fata de inculpat in afara salii de judecata,in ce contine art. 320/1 alin. 7 Cod procedură penală.Inculpatul in momentul aflarii despre acest art art. 320/1 alin. 7 Cod procedură penală si beneficiile ei,inculpatul,refuza aplicarea acestui art, fata de avocat si se exprima ca doreste sa se judece cauza in administrarea de probe in faza de judecata.Intentionat avocatul din Oficiu privind consilierea data inculpatului insista sa accepte beneficiile art 320/1 alin. 7 Cod procedură penală,intru-cat probe sunt in rechizitoriu referindu-se doar la listingul de ascultarea interceptarea convorbirilor telefonice in acea perioada cand sa savarsit fapta si ca daca ar beneficia de acest art,evident ca va lua o pedepasa mica si chiar cu suspendare ei si ca altfel nu va avea sanse cat timp inculpatul se afla in dusmanie cu procurorul de caz inca din perioada anchetei de urmarire penala si ca existand in urma anchetei facute de procuror de caz,injurii la adresa amandora,au existat amenintari din partea procurorului fata de inculpat cu privire la pedeapsa cu inchisoare in regim de detentie,au existat batjocura fata de inculpat in prezenta av.din oficiu si politie si altele.mai ales ca inculpatul in urma cercetarii penale nu a dat nici un fel de declaratie vazand cele ce se petreceau in perioada anchetei.In conlcuzie avocatul din oficiu cunostea aceste aspecte de la inculpat si chiar de aceea la indrumat sa beneficieze de art.320/1 alin. 7 Cod procedură penală.inculpatul dus in eroare si disperat fata de cele mentionate de catre avocat a acceptat sa se foloseasca de art 320/1 alin. 7 Cod procedură penală. La final inculpatul i sa adresat verbal instantei ca recunoaste faptele din rechizitoriu insa nu recunoaste ca denuntatorul in urma cu 8 luni i-ar fi dat 600 lei insa judecatorul a zis ca sa dispus beneficierea art 320/1 alin. 7 Cod procedură penală si ca va fi mintinut in setinta toate aspectele ale faptelor din rechizitoriul.Dand cuvantul procurorului acesta a cerut pedeapsa cu executare doar pentru simplu fapt ca a pomenit in fapta numele unui magistrat,care inculpatul declara ca nici nu exista acest nume.Dupa care imediat cauza ramanand in pronuntare,fara sa i se i-a o declaratie fata de invinuirea ce i se aduce. Fata de cele relatate mai sus Intrebarea este, mai poate fi atacatata cu recurs dupa Apel, art.320/1 alin. 7 Cod procedură penală fiind obtinuta prin eroare,promisuni si altele? In speranta ca voi primii un raspuns anticipat va multumesc si in cazul ca nu m am exprimat bine,va cer scuze.Cu respct.Gabriel.

Raspuns: Pot fi exercitate caile de atac impotriva hotararii penale, indiferent de temeiul de drept pe care a... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016