Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul de Interne lanseaza pasaportul biometric

 

Ministerul Administratiei si Internelor a lansat in dezbatere publica o Ordonanta care se refera la adoptarea buletinului biometric. Romania este obligata sa se alinieze la cerintele UE si sa adopte "cartea electronica de identitate" pana la 1 ianuarie 2011, pentru a putea sa se incadreze in normele de securitate impuse.

Astfel, MAI a lansat in dezbatere Ordonanta Guvernului pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani si pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European.

Respectivul act stipuleaza facptul ca "este necesara initierea unor demersuri legislative prin care sa fie modificat si completat cadrul normativ instituit de O.U.G. nr.97/2005, pentru a fi asigurate, in mod unitar cadrului legal aplicabil in materia actelor de identitate, prin integrarea in cuprinsul unui singur act normativ a reglementarilor care privesc actualele acte de identitate (cartea de identitate, cartea de identitate provizorie), respectiv cel care se urmareste a fi introdus - cartea electronica de identitate, procedurile privind generalizarea noului act de identitate, precum si procedurile privind retragerea esalonata a buletinelor de identitate.

Referitor la continutul de date al cartii electronice de identitate, respectiv functiile acesteia, in perioada ulterioara aprobarii O.G. nr.69/2002, au intervenit evenimente legislative – modificarea si completarea Legii nr.248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, situatie in care actul de identitate national a dobandit functia de document de calatorie pe teritoriul statelor membre U.E.. Din aceasta perspectiva, se impune, de asemenea, emiterea unor acte de identitate care sa fie de natura a elimina conditiile care, in prezent, conduc la folosirea unor documente de identitate falsificate, cu un impact deosebit in domeniul tranzactiilor imobiliare, traficului de persoane si migratiei ilegale".

Ce inseamna mai exact Cartea Electronica de Identitate? Explicatiile se regasesc tot in proiectul lansat in dezbatere.

"Proiectul are in vedere stabilirea regimului juridic al cartii electronice de identitate (CEI) si al cartii electronice de rezidenta (CER), documente care urmeaza a fi eliberate cetatenilor romani, respectiv cetatenilor statelor membre ale UE si SEE incepand cu data de 1 ianuarie 2011.

In concret, principalele reglementari propuse, vizeaza:

1. stabilirea continutului CEI, cu avizul Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. CEI va contine date cu caracter personal, inclusiv date biometrice ale titularului (imaginea faciala si imaginea impresiunilor papilare a doua degete), in format tiparit si/sau in format electronic, certificate digitale, precum si elemente de particularizare si de siguranta;
2. stabilirea functiilor CEI, care va permite titularului autentificarea in sisteme informatice ale MAI sau terte si identificarea acestuia pe baza de semnatura electronica;


3. stabilirea regulilor de emitere a CEI: de la varsta de 14 ani, cu posibilitatea de emitere, optional, si pentru minorii cu varste cuprinse intre 6 si 14 ani;
4. stabilirea perioadei de valabilitate a CEI: 4 ani pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 6-18 ani, respectiv la 10 ani pentru persoanele cu varsta peste 18 ani;
5. stabilirea documentelor in baza carora se elibereaza CEI, a regulilor privind procedurile de preluare a datelor biometrice;
6. stabilirea unor reglementari similare pentru CER, cu mentiunea ca perioada de valabilitate se stabileste de la data emiterii, astfel:
- pana la 5 ani, sau
- 5 ani, pentru CER care atesta dreptul de sedere permanenta, eliberate minorilor cu varsta pana in 14 ani, sau
- 10 ani, pentru CER care atesta dreptul de sedere permanenta, eliberate persoanelor cu varsta mai mare de 14 ani.

De precizat ca ambele documente, CEI si CER, sunt de tip smart card si ca perioada de valabilitate a acestora se stabileste in raport de dinamica
modificarilor care intervin in fizionomia titularului (prin inaintarea in varsta) si de posibilitatile tehnice ale cip-ului inclus".

CLICK AICI PENTRU A VIZUALIZA INTREG PROIECTUL LANSAT IN DEZBATERE PUBLICA

Propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt asteptate pe adresa de e-mail legislatie@mai.gov.ro, pana la data de 20.08.2010.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Ministerul de Interne lanseaza pasaportul biometric":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016