Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Contractele de chirie, inregistrate din nou la ANAF

Agentia Nationala de Administrare Fiscala va emite un nou Ordin prin care se va aproba o noua Procedura de inregistrare a contractelor de chirie la ANAF. 

E-Juridic relata in luna aprilie ca nu vor mai trebui inregistrate contractele de chirie la ANAF, luand in vedere modificarile Normelor Codului Fiscal. Sase luni mai tarziu, ANAF pregateste un nou Ordin (OpANAF) prin care se stabileste o noua Procedura de inregistrare a contractelor de chirie (locatiune).

OUG nr. 18/2018 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative a eliminat obligativitatea inregistrarii contractelor de chirie (locatiune) la ANAF, asadar Agentia urmareste sa actualizeze Procedura de inregistrare a contractelor la organul fiscal central competent, dupa cum se arata in Referatul de aprobare a proiectului de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiuni, precum si a modelului si continutului formularului "Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune". 

 

Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune

1. Contractele de locatiune incheiate prin inscris sub semnatura privata pot fi inregistrate la organele fiscale centrale, din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

2. Organul fiscal central competent este:

  • a) organul fiscal central in a carui evidenta locatorul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii;
  • b) organul fiscal central in a carui raza teritoriala locatorul, persoana fizica rezidenta, are domiciliul fiscal, potrivit legii;
  • c) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla bunul care face obiectul contractului de locatiune - in cazul persoanelor fizice nerezidente.

3.(1) Pentru inregistrarea contractului de locatiune, locatorul depune "Cererea de inregistrare a contractelor de locatiune", prevazuta in Anexa nr.2 la ordin, denumita, in continuare, cerere, insotita de o copie a contractului de locatiune. Conformitatea cu originalul a copiei se efectueaza de catre locator prin inscrierea mentiunii ”conform cu originalul” si prin semnatura acestuia.
(2) Cererea se completeaza in doua exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se pastreaza de catre locator.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Diurna legala in Romania si in strainatate


Lucrarea pe CD & 39;Diurna Legala in Romania si in strainatate& 39; va ajuta sa solutionati problemele pe care le intalniti in cazul diurnei angajatilor Aveti salariati care pleaca in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar reprezentand vizite oficiale tratative negocieri consultari incheieri de conventii ...

Oferta Speciala
valabila 48h

(3) Cererea, insotita de copia contractulului de locatiune se depune direct la registratura organului fiscal central competent sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

4. Modificarea sau incetarea contractului de locatiune pot fi inregistrate, de locator, la organul fiscal central competent, prin depunerea cererii, avand bifata in formular casuta "Modificare” sau „Incetare”, dupa caz, insotita de documentele justificative.

5.(1) Data inregistrarii contractului de locatiune, a modificarilor ulterioare sau a incetarii acestuia, este data inregistrarii cererii la organul fiscal central competent, sau data inregistrarii acesteia pe portal, astfel cum rezulta din mesajul electronic de confirmare, dupa caz.
(2) Dovada inregistrarii la organul fiscal central competent a contractului de locatiune, a modificarilor ulterioare sau a incetarii acestuia este:

  • a) copia cererii avand inscrise numarul si data inregistrarii la organul fiscal - pentru cererile depuse direct la registratura organului fiscal central competent;
  • b) copia cererii, insotita de mesajul electronic de confirmare - pentru cererile depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

6. Cererea si documentele depuse de locator in format hartie se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului, iar formatul electronic in arhiva de documente electronice.

7. Organul fiscal central competent organizeaza evidenta contractelor de locatiune, in Registrul contractelor de locatiune, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.

8. Inregistrarea in Registrul contractelor de locatiune, se efectueaza in maximum 5 zile de la data depunerii cererii.

9. Registrul contractelor de locatiune se gestioneaza la nivelul organelor fiscale centrale competente, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de catre Centrul National pentru Informatii Financiare din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

cerere inregistrare contract locatiune

Nota! Descarca Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune in format .PDF dand click AICI!

Nota! Modelul de Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune (Anexa nr. 2) poate fi descarcat in format .PDF dand click AICI!

Nota! Registrul contractelor de locatiune poate fi descarcat in format .PDF dand click AICI!

de

Data aparitiei: 26 Octombrie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contractele de chirie, inregistrate din nou la ANAF":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 8 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Prescriere termenului de executare silita

Intrebare: Un credit pe firma a fost declarat scadent, inainte de termen, total in 2009. Firma nu are active. Ca si asociat am garantat pentru credit. Pana in prezent nu am fost notificata sa platesc si nici nu s-a trecut la executare. Cand se prescrie termenul de a cere executarea asociatului ca si garant?

Raspuns: Garantia este o obligaţie accesorie celei principale, iar prescriptia dreptului la actiune in c... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016