Conform unui comunicat de presa emis recent, presedintele Fiscului, Gelu Diaconu a declarat ca timbrul juridicar va fi eliminat. Acesta este solicitart in acest moment la eliberarea certificatelor si adeverintelor de catre administratiilor financiare.
Conform comunicatului, se arata ca aceasta decizie vine in ajutorul contribuabililor, pentru a-i scuti de drumurile si timpul necesar pentru a achizitiona aceste timbre.
Mai mult, se precizeaza faptul ca contribuabilii vor putea solicita online eliberarea certificatelor si a adeverintelor necesare, noteaza Avocatnet.ro.
”Masura care urmeaza sa fie luata in scurt timp se afla in momentul de fata pe circuitul de aprobare si elaborare a actului normativ si se adeseaza exclusiv contribuabililor. Banii colectati la buget de pe urma achitarii acestei taxe nu reprezinta un venit semnificativ, de care nu ne putem lipsi, atunci cand punem in balanta efortul depus de contribuabili. De acum, eliberarea certificatelor si a adeverintelor va fi un proces mult simplificat de care vor beneficia foarte multi oameni. Dincolo de eficientizarea mecanismelor de combatere a evaziunii fiscale, in procesul de modernizare a ANAF, inceput in urma cu 2 ani, consider ca mecanismul de plata a taxelor si relatia Fisc - contribuabil trebuie simplificate in continuare, pentru a incuraja conformarea voluntara”, a declarat Gelu Stefan Diaconu, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o societate de distributie bauturi, prin natura activitatii e necesar sa livram marfa si sambata deci noi am definit saptamana de lucru, pentru departamentul care face distributia format din soferi si muncitori ca fiind de Marti-Sambata in loc de Luni-Vineri si cu zilele libere de repaus saptamanal Duminica si Luni in loc de sambata -Duminica. Intrebarea este cum e corect sa procedam cu ziua de LUNI in cazul in care apar totusi cateva comenzi. Putem chema? de ex doar trei, patru soferi cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: 1 Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru a...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM "08" Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 CM initial dec 2023 pana la data de 30.04.2024 perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024, conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete sa nu mai retin CASS pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<