Care sunt avantajele care ne-ar putea convinge sa ne mutam firma in tara vecina, Bulgaria? Gasiti mai jos cateva dintre ele.
Fiscalitatea mult mai relaxata, birocratia mai mica, costurile mult mai mici cu forta de munca, preturi mai mici ale proprietatilor si nivelul comparativ mai scazut al chiriilor sau capitalul minim de 1 Euro cerut pentru constituirea unei societati – sunt doar cateva dintre motivele pentru care Danila, Petre & Associates Bulgaria ii sustine pe cei interesati in relocarea afacerilor sau infiintarea unor societati comerciale in Bulgaria.
Tara vecina reprezinta o atractie financiara in conditiile in care, in prezent, are unul dintre cele mai mici impozite din Uniunea Europeana pentru profitul companiilor, de numai 10%, iar impozitul pe dividende este de 5 %, comparativ cu 16% in Romania.
De asemenea, firmele din tara vecina nu sunt obligate sa depuna declaratii fiscale trimestriale, ci doar o declaratie anuala de impozit pe profit pana la data de 31 martie a anului urmator.
Tot pana la 31 martie, societatile trebuie sa plateasca si impozitul pe profit anual. Recuperarea TVA (20%) se face in termen de 45 de zile de la cerere, dupa controlul organelor de specialitate.
Specialistii de la DPA mai adauga, in ce priveste plafonul de scutire de TVA, ca inregistrarea ca platitor de TVA este obligatorie numai atunci cand cifra de afaceri depaseste 50.000 leva (aproximativ 25.000 euro) in ultimele 12 luni, iar inregistrarea se face automat de administratia fiscala, proprietarii firmei urmand sa faca documentatia necesara.
Dupa inregistrarea ca platitor de TVA, se poate reveni la incadrarea de neplatitor, numai daca cifra de afaceri scade sub plafonul de 50.000 leva in ultimele 18 luni.
Documentatia si procedurile de inregistrare ca platitor de TVA constituie un serviciu distinct si se taxeaza separat – 200 euro.
Fise distractive pentru gradinita
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele V-VIII
Portal Codul Muncii
Pentru administratorul firmei care este unul din asociati, dar nu este bulgar, se plateste o asigurare de 50 eur/luna. Daca administratorul este bulgar, acesta trebuie sa fie salariat al firmei, iar asigurarea este inclusa in impozitul pe salariu.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri