Mediatorii nu isi pot desfasura activitatea intr-o forma de exercitare a profesiei daca nu sunt inscrisi in Tabloul mediatorilor.
Conform prevederilor art. 12 din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, mediatorii autorizati sunt inscrisi in Tabloul mediatorilor, intocmit de Consiliul de mediere si publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
In Tabloul mediatorilor se mentioneaza urmatoarele date:
a) numele si prenumele mediatorului;
b) sediul profesional;
c) pregatirea de baza a mediatorului, institutiile la care s-a format si titlurile cu care Ie-a absolvit;
d) domeniul medierii in care acesta este specializat;
e) durata experientei practice in activitatea de mediere;
f) limba straina in care este capabil sa desfasoare medierea;
g) calitatea de membru al unei asociatii profesionale in domeniul medierii, precum si, dupa caz, al altor organizatii;
h) existenta unei cauze de suspendare.
Consiliul de mediere are obligatia sa actualizeze periodic si cel putin o data pe an Tabloul mediatorilor si sa il puna la dispozitie celor interesati la sediul sau, al instantelor judecatoresti, al autoritatilor administratiei publice locale, precum si la sediul Ministerului Justitiei si pe pagina de Internet a acestuia.
Prin Hotararea Consiliului de Mediere nr. 195/2012 s-a completat Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului de mediere, adoptat prin Hotararea Consiliului de mediere nr. 5/13.05.2007, aducandu-se completari in privinta informatiilor pe care trebuie sa le cuprinda Tabloul mediatorilor.
Astfel, dupa cum prevede regulamentul, Tabloul mediatorilor este intocmit astfel incat sa contina cel putin informatiile prevazute de art. 12 din Lege si este structurat pe coloane astfel:
a) numele si prenumele mediatorului autorizat;
b) data emiterii hotararii;
c) denumirea formei de exercitare a profesiei de mediator;
d) adresa sediului profesional;
e) pregatirea de baza in mediere/institutia;
f) domeniul de practica al medierii ales de mediator;
g) anul inceperii activitatii practice in mediere;
h) limba straina in care este capabil sa desfasoare medierea;
i) asociatia profesionala a mediatorilor in care este membru;
j) asociatii internationale in care este membru, daca este cazul;
k) cauze de suspendare, daca este cazul;
l) date de contact (telefon, fax, e-mail, site).
Mediatorul este obligat sa instiinteze in scris Consiliul cu privire la orice modificare a datelor inscrise in Tabloul mediatorilor, precum si modificari ale codului de inregistrare fiscala sau ale cazierului judiciar, in termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data la care devin aplicabile aceste modificari, sub sanctiunea radierii din Tabloul mediatorilor.
Autor: Consilier Juridic Gabriela Chirazov
Acest articol reprezinta un extras din Manualul Mediatorului de Succes