Cum intocmiti dosarul pentru constituirea unei societati comerciale?
In primul rand trebuie sa stabiliti cateva elemente esentiale inainte de a intreprinde orice fel de actiune in acest sens. Astfel hotarati: 1. Denumirea societatii; 2. Obiectul principal de activitate si obiectele secundare; 3. Cu cine va asociati, daca este cazul; 4. Cine va fi administratorul societatii; 5. Unde va avea societatea sediul social.
Daca aveti un raspuns la fiecare dintre aceste intrebari deja ati parcurs un pas important.
Urmeaza
pasul al doilea pentru care trebuie sa va deplasati la Oficiul Registrului Comertului Va recomandam Cum sa reusiti cu brio la examenul de titularizare Cei trei pasi necesari Culegerea de „Teste REZOLVATE de limba si literatura romana pentru reusita la examenul de TITULARIZARE” este gandita si elaborata pentru obtinerea punctajului maxim la proba scrisa a examentului de titularizare. Lucrarea se adreseaza profesorilor de...
1. Avand asupra dvs. lista cu denumirile societatii mergeti la Oficiul Registrului Comertului Judetean sau al Municipiului Bucuresti.
2. Completati o cerere pentru verificare disponibilitate firma/rezervare denumire firma.
3. Mergeti la casierie si achitati taxa de 50 lei.
4. Pastrati originalul facturii cu care ati achitat taxa deoarece puteti deconta cheltuielile efectuate cu infiintarea societatii.
5. Cu cererea si factura exemplarul rosu mergeti la ghiseul pentru rezervari denumire societate.
Teste REZOLVATE de limba si literatura romana pentru reusita la examenul de TITULARIZARE - profesori
6. Ridicati rezervarea denumire firma in maximum o ora de la depunerea cererii si este valabila 3 luni de la rezervare. Daca in 3 luni nu ati infiintat societatea insa doriti sa pastrati denumirea mergeti din nou la ORC cu o alta cerere, platiti din nou taxa de 50 lei si prelungiti cu inca 3 luni rezervarea denumirii.
Pasul al treilea, de intocmire efectiva a dosarului de infiintare. Dosarul trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
1. imputernicire, procura, daca este cazul;
2. copie/copii CI asociat/asociati si administrator/administratori;
3. specimen de semnatura administrator/administratori;
4. declaratie pe proprie raspundere din care sa reiasa ca indeplinesc conditiile legale prevazute de legislatia in vigoare, pentru detinerea si exercitarea calitatii de asociat, asociat unic, administrator etc.;
5. dovada sediului declarat;
6. acordul asociatiei de proprietari, daca este cazul;
7. acordul bancii, daca este cazul;
8. dovada disponibilitatii firmei;
9. dovada efectuarii varsamintelor in conditiile actului constitutiv;
10. actul constitutiv al societatii;
11. anexa nr. 1 privind inregistrarea fiscala;
12. declaratia pe proprie raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. a) sau b) sau art. 15 alin. (2) in functie de faptul daca se desfasoara sau nu activitate la sediul social;
13. cererea de inregistrare in registrul comertului;
14. taxa pentru inregistrarea societatii de aproximativ 300 lei;
15. doua timbre judiciare de 0,15 lei.
[...] Mai multe informatii
NOUTATI si MODIFICARI aparute in LEGISLATIE
Noutati importante in Codul Muncii aparute in 2025 - legislatia a fost modificata. Puteti vedea totul despre Contractul de Munca si Inspectia Muncii + Codul Muncii actualizat (format PDF) in 2025. Detalii despre Salarizare si noile Modele de acte obligatorii.
Vezi AICI lista completa a modificarilor <<