Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Documente necesare pentru constituirea unui SRL
Multi antreprenori opteaza pentru infiintarea unei societati comerciale cu raspundere limitata fiindca aceasta forma juridica ofera numeroase avantaje. Potrivit legislatiei in vigoare, numarul asociatilor unui SRL poate varia intre 1-50 de persoane. De asemenea, este important de mentionat faptul ca o persoana care detine calitatea de asociat a unei societati comerciale cu raspundere limitata poate infiinta sau sa detina functia de administrator intr-un alt SRL in situatia in care nu este asociatul unic al niciunei firme.
Prin parcurgerea celor mai importante etape in procesul de infiintare al unei societati, intreprinzatorii vor obtine documentele necesare pentru constituirea unui SRL. Apeland la ajutorul unor experti in domeniul legal, timpul petrecut cu obtinerea actelor oficiale se va reduce dramatic. Insa, antreprenorii care doresc sa economiseasca suma achitata pentru onorariul unui specialist pot demara procesul de obtinere a documentelor oficiale personal.
Documentele necesare pentru constituirea unui SRL sunt:
O copie de pe B.I./C.I./Pasaport – asociat unic/asociati plus 2 copii xerox
O copie de pe B.I./C.I./Pasaport- administrator/administratori plus 2 copii xerox
Dovada privind rezervarea denumirii si a emblemei firmei;
Dovada pentru depunerea capitalului social la o banca aleasa de asociati;
O copie de pe Contractul de Spatiu (contractul de uzufruct, de inchiriere, de comodat etc.) pentru sediul social al firmei, alaturi de o copie de pe actul de identitate al proprietarului; In situataia in care nu aveti un spatiu pentru stabilirea sediului social puteti apela la servciul de gazduire sediu social oferit de cabinetele de avocatura.
Acordul asociatiei de locatari/proprietari si al vecinilor in cazul in care sediul social se va afla intr-o cladire cu locuinte;
Actul Constitutiv al societatii cu raspundere limitata semnat de asociati si administrator in prezenta unui notar public sau avocat. Documentul respectiv va cuprinde informatii legate de: sediul social, denumirea firmei, valoarea capitalului social, obiectul de activitate al firmei, datele personale ale asociatilor si ale administratorului etc.;
Specimenul de semnatura al asociatilor si al administratorului oferit in prezenta unui avocat sau notar public;
Declaratia pe propria raspundere a administratorului si a asociatilor care atesta faptul ca persoanele respective nu au antecedente penale si pot detine calitatea de asociati/administrator in cadrul unui SRL (act autentificat de un notar public);
Cerere de inregistrare (formular tip) completata;
Dovada achitarii taxelor de inmatriculare la Registrul Comertului;
Dosarul de inregistrare se va depune la oficiile Registrului Comertului de catre asociati sau un reprezentant juridic imputernicit cu ajutorul unei procure semnate de fondatorii societatii. In termen de cateva zile un judecator-delegat din cadrul O.N.R.C. va pronunta decizia aprobarii infiintarii SRL-ului in cazul in care dosarul de inmatriculare a fost intocmit corect.
Potrivit noilor reglementari legislative in termen de 3 zile lucratoare, asociatii vor putea ridica documentele de inregistrare pentru SRL-ul respectiv. In momentul obtinerii certificatelor constatatoare care tin locul autorizatiilor si al avizelor obtinute ulterior respectiv ai certificatului de inregistrare, firma isi poate incepe activitatea economica.
Dupa finalizarea procedurii de inmatriculare a SRL-ului, intreprinzatorii vor fi obligati sa faca rost de stampile, facturi si chitante personalizate precum si de avizele si autorizatiile pentru a asigura desfasurarea activitatii comerciale in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Intrebare: Contractul colectiv de munca al societatii expira la data de 11.04.2025. Va rog sa ma ajutati cu pasii de urmat pentru documentatia de pregatit care urmeaza sa fie depusa la ITM si daca se poate care sunt documentele care trebuie sa se regaseasca in dosarul de depunere al contractului colectiv de munca. Exista o data limita la care trebuie depusa documentatia la ITM sau trebuie sa ne incadram pana pe data de 11.04.2025? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu calcularea sarcina si lauziei, Cum e corect salariul calculat pe luna februarie? Data intrare in concediul de maternitate: 01.01.2025 SALARIU BRUT -LUNA 1-6 4950LEI IUL.2024-DEC.2024 TOTAL SALARII BRUTE 29700. MEDIE ZILNICA 230.23 INDEMNIZATIE ZILNICA 195.7, SUMA PRIMITA PE LUNA IANUARIE 2642, PE LUNA FEBRUARIE 2935 SAU Salariu brut de calculeaza aug.2024-Ian.2025, aug.2024 4950 sep.2024 4950 oct.2024 4950 nov.2024 4950 dec.2024 4950 ian.2025 3523 venit baza 28273,... vezi AICI raspunsul specialistilor <<