Guvernul Romaniei a anuntat pregatirea a opt proiecte de investitii strategice.
Printr-o Hotarare de Guvern Comisia Nationala de Strategie si Prognoza a primit puterea de a atribui investitii strategice realizate prin parteneriatul public-privat. Autoritatile de la Bucuresti ignora astfel posibilitatea accesarii fondurilor europene pentru dezvoltarea tarii.
Cele 8 mari proiecte gandite de Guvern sunt:
1. Amenajarea raurilor Arges si Dambovita pentru navigatie
Principalul scop al obiectivului de investitii este amenajarea complexa a raurilor Arges si Dambovita, in principal pentru transportul de marfuri si pasageri, prin realizarea unei cai navigabile intre Bucuresti si Dunare. De asemenea, sunt avute in vedere si alte beneficii, respectiv producerea de energie electrica, irigatii, protectia impotriva inundatiilor, turism, piscicultura, ecologizare.
Obiectivul face parte din reteaua europeana de transport si va genera dezvoltarea economica pe termen lung a intregii regiuni de la sudul municipiului Bucuresti, inclusiv prin construirea unui port.
2. Construirea aeroportului Bucuresti Sud
Supraaglomerarea aeroportului Henri Coanda - Otopeni impune construirea unui nou aeroport, in zona de sud a Bucurestiului, atat pentru pasageri, cat si pentru marfuri.
Aeroportul din zona de sud a Bucurestiului va putea deveni un punct de tranzit in deplasarile pasagerilor catre regiunile Asia – Pacific, cat si Europa - America.
Teste rezolvate la limba si literatura romana clasa a VIII-a
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI 2 culegeri
Teste distractive pentru clasa pregatitoare
3. Canalul magistral Siret – Baragan
Asigurarea surselor de apa pentru executarea unor sisteme de irigatii ar crea posibilitatea irigarii unor suprafete de 475.000 ha, din care cca. 80% fara sisteme de pompare.
Canalul ar trebui sa aiba o lungime totala de 190 de kilometri, din care primul tronson amplasat pe teritoriul judetului Vrancea, care are o lungime de 50 km si din care s-au inceput lucrari pe 11 km din care 5,7 km sunt deja functionali. Al doilea tronson, cu o lungime de 140 km, traverseaza judetele Buzau si Ialomita, pana la acumularea Dridu.
4. Constructia in parteneriat public – privat a unei fabrici de mijloace de transport electrice
Constructia unei fabrici de autovehicule si autobuze electrice in parteneriat public privat in Romania ar face posibila punerea in practica a acestor deziderate mult mai usor si cu costuri mult mai mici, prin dezvoltarea de noi metode de gandire, implicit de noi tehnologii pentru realizarea de vehicule cu propulsie alternativa, care in prezent inca se confrunta cu constrangeri tehnice (gama limitata de autovehicule si autobuze, costuri mari ale investitiilor in constructia acestora, ceea ce determina si costul mare al acestora, lipsa infrastructurii publice de incarcare a acumulatorilor, performante uneori sub asteptari ale mijloacelor de transport, etc.).
Suprafata necesara pentru acest obiectiv, respectiv pentru hale, depozite si piste de incercare, este de minim 10 ha.
Se are in vedere localizarea acestui obiectiv intr-o zona mai putin dezvoltata, dar in apropiere de Bucuresti, respectiv pe o raza de cel mult 100 km.
5. Construirea si operarea in parteneriat public – privat a unei banci nationale de sange, plasma umana si celule stem
Proiectul are in vedere realizarea unei banci publice nationale de sange, plasma umana si celule stem si dezvoltarea/construirea a minimum zece centre regionale pentru transfuzii sanguine
Aceasta solutie este avuta in vedere in contextul in care, in ultimul an, Romania s-a confruntat cu dificultati in asigurarea derivatelor din plasma, in special de imunoglobulina.
De asemenea, este cunoscut faptul ca in sistemul sanitar exista frecvent dificultati majore in asigurarea cantitatilor de sange uman pentru transfuzii, precum si un acces limitat la terapiile pe baza de celule stem.
6. Spitalul regional Timisoara
Un alt spital regional se va construi in municipiul Timisoara si va deservi partea de vest a tarii. Este cea mai buna solutie pentru asigurarea unui acces echitabil al populatiei la servicii medicale de calitate.
La fel ca celelalte spitale regionale care urmeaza sa se construiasca, acesta va fi un spital clinic organizat cu o structura de specialitati, cu o platforma complexa de investigatii si interventii terapeutice clinice si paraclinice, care va asigura asistenta medicala pentru cazurile medicale complexe.
Spitalul din Timisoara va fi dotat cu heliport si elicopter pentru urgente, precum si cu clinici de specialitate si centre de cercetare dotate corespunzator.
7. Spitalul regional Braila-Galati
In regiunea de est a tarii, intre orasele Galati si Braila se va construi un alt spital regional, cu o capacitate de aproximativ 800-1000 de paturi.
Si acest spital va fi organizat clinic, cu o structura de specialitati, avand o platforma complexa de investigatii si interventii terapeutice clinice si paraclinice, care va asigura asistenta medicala pentru cazurile medicale complexe.
Spitalul din zona Braila-Galati va fi dotat cu heliport si elicopter pentru urgente, precum si cu clinici de specialitate si centre de cercetare dotate corespunzator.
8. Un nou complex turistic pentru schi in masivul Fagaras
Existenta infrastructurii necesare pentru practicarea sporturilor de iarna pe ambii versanti ai masivului Fagaras, amplasarea in mijlocul tarii, cat si apropierea de numeroase destinatii turistice si culturale precum cele din Sibiu, Curtea de Arges, Cetatea Poenari, Transfagarasan fac aceasta zona foarte atractiva.
Se are in vedere realizarea a 150 km partii de schi, cu instalatiile aferente (telegondola, telescaun, instalatie cablu etc.) si dezvoltarea unor statiuni la cota 700 m, la baza partiilor de schi si sanie, cu capacitati de cazare de peste 50.000 de locuri, turistii avand posibilitatea sa foloseasca mijloacele de transport personale in zona domeniului de schi.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri